Skip to main content

Kan niet meer inloggen op mijn experiabox v10. Diverse browsers geprobeerd, zowel via https als https://192.168.2.254.  Wel wordt dan direct adres gewijzigd naar mijnmodem.kpn echter krijg onderstaande melding : 

Deze site is niet bereikbaar

Check of mijnmodem.kpn een typfout bevat.

 

  • Als de spelling klopt, voer je een Windows-netwerkcontrole uit.

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Router is al een keer ge-herstart (stekker 20 seconden uit)  .

Zowel via wifi als bedraad getest.

Opmerking: vreemde is wel dat via de browser op de smartphone 't wel werkt.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @FamilieLam , heb je de standaard DNS-server misschien gewijzigd in het modem of je pc, dan kun je inderdaad niet meer inloggen in het modem, zo heb ik zelf ook eens ervaren.

De enigste oplossing bij het modem is deze te resetten naar fabriekswaarden en/of bij de pc de DNS weer op automatisch te zetten.

 


Dag JanD

Ik heb , voor wat betreft mijn kennis en kunde , hierin niets aangepast. Wat nog wel vermeldenswaard is dat , via 2 andere computers in hetzelfde netwerk, het modem met 192.168.2.254 gewoon te benaderen is. 


Wat krijgt u te zien als u in een opdrachtprompt doet: nslookup mijnmodem.kpn

Wat staat er bij u waar bij mij staat: 172.17.0.1?


Nick83

Server:  ns1.ipv6.wxs.nl
Address:  2a02:a47f:e000::53

Name:    mijnmodem.kpn
Addresses:  fe80::e8e:29ff:fe3a:db1f
          192.168.2.254


Dit is ipv6. Heb ik niet zoveel verstand van. Maar ik vermoed dat het fout is. @wjb wat kan jij hier over zeggen?


Wat we hier zien is absoluut onlogisch.

Het domein ns1.ipv6.wxs.nl lijkt te resolven naar de Experia Box zelf en is ook niet bekend buiten het thuisnetwerk.

Het lijkt er op dat het domein wxs.nl door kpn oneigenlijk gebruikt wordt.


@wjb 

Dit gaat mij boven de pet maar heb jij enig idee wat voor mij de vervolgstap kan zijn. ZOu ik dit moet melden bij KPN of is er een oplossing voor?


Wat is het voor laptop? Uw eigen laptop, of is die van het werk? Staat er VPN software op misschien? Aparte beveiligingssoftware?


@Nick83 

Is een prive laptop, HP Pavilion x360. Staat naar mijn idee geen aparte VPN-software op echter wel Trend Micro Internet Security.

 


Hoi @FamilieLam .  En als je via een incognito venster probeert? Wat gebeurt er dan? 


@Erwin_ 

 

Nee, incognito allemaal al geprobeerd. Idem met verschillende browsers. 

 


Ok. Kunt u dan in het configuratiescherm eens kiezen voor "Netwerk opnieuw instellen"?

 


Wat we hier zien is absoluut onlogisch.

Het domein ns1.ipv6.wxs.nl lijkt te resolven naar de Experia Box zelf en is ook niet bekend buiten het thuisnetwerk.

Het lijkt er op dat het domein wxs.nl door kpn oneigenlijk gebruikt wordt.

Dit snap ik ook niet helemaal. Als het TS op andere apparaten wel lukt.  Waar zit dan het issue?  


Wat we hier zien is absoluut onlogisch.

Het domein ns1.ipv6.wxs.nl lijkt te resolven naar de Experia Box zelf en is ook niet bekend buiten het thuisnetwerk.

Het lijkt er op dat het domein wxs.nl door kpn oneigenlijk gebruikt wordt.

Dit snap ik ook niet helemaal. Als het TS op andere apparaten wel lukt.  Waar zit dan het issue?  

Het blijkt ook net anders in elkaar te steken.

Het IP adres 2a02:a47f:e000::53 is blijkbaar de DNS server van KPN en die heet blijkbaar ns1.ipv6.wxs.nl.

Deze DNS server zou mijnmodem.kpn nooit moeten kunnen resolven. Het domein mijnmodem.kpn kan alleen geresolved worden door de Experia/KPN Box zelf. Nu is het zo dat voor IPv4 de DNS server ook ingesteld staat op 192.168.2.254 (de Experia/KPN Box) maar als er op een apparaat alleen IPv6 gebruikt wordt dan zal deze dus de externe DNS server raadplegen en dan gaat het dus mis.


Hallo @FamilieLam , heb je de standaard DNS-server misschien gewijzigd in het modem of je pc, dan kun je inderdaad niet meer inloggen in het modem, zo heb ik zelf ook eens ervaren.

De enigste oplossing bij het modem is deze te resetten naar fabriekswaarden en/of bij de pc de DNS weer op automatisch te zetten.

 

 

En dit antwoord (!) was voor mij DE oplossing! 

In de Google browser op mijn smartphone heb ik de DNS server ooit eens aangepast in Google DNS. 

Na deze weer teruggezet te hebben op Huidige Service provider kan ik inderdaad inloggen.

 

Ik dank u hartelijk!!! 


@wjb 

@Nick83 

@JanD 

@Erwin_ 

 

Het lijkt erop dat het toch zit in de hoek van ip6.  Ik heb nu diverse malen zowel bij wifi als via ethernet bij de eigenschappen van het netwerk het Internet Protocol versie 6 uit- respectievelijk weer aan gezet. Als deze uitstaat kan ik wel naar de router. Dus voor nu heb ik een workaround. Allen dank voor het meedenken.

 


Had u dit nog geprobeerd? 

Ok. Kunt u dan in het configuratiescherm eens kiezen voor "Netwerk opnieuw instellen"?

 

 


Het lijkt erop dat het toch zit in de hoek van ip6.

Zoals ik al vermoedde.


@Nick83 

Netwerk opnieuw instellen heb ik zowel voor wifi als voor ethernet ook geprobeerd echter zonder resultaat


Dank voor de update! Fijn dat het nu goed werkt.


@wjb

@Nick83

@JanD

@Erwin_

 

Het lijkt erop dat het toch zit in de hoek van ip6.  Ik heb nu diverse malen zowel bij wifi als via ethernet bij de eigenschappen van het netwerk het Internet Protocol versie 6 uit- respectievelijk weer aan gezet. Als deze uitstaat kan ik wel naar de router. Dus voor nu heb ik een workaround. Allen dank voor het meedenken.

 

Dit werkte net ook voor mij.

IPv6 uitschakelen op de wifi adapter en toen kon ik erbij.

 

@Erwin_ kan mij niet voorstellen dat dit de bedoeling zou moeten zijn.

 


Dank voor de update! Fijn dat het nu goed werkt.

Tsja, leuk dat het nu werkt voor deze gebruiker. Alleen daarmee is het issue niet opgelost… Er is hoogstens een workaround aangeboden. Andere gebruikers (waaronder ik) ervaren hier ook problemen mee. 

Dus @Erwin_ , volgens mij moet KPN nu nog aan het werk om het probleem op te lossen zodat mijnmodem.kpn voor IPV6 devices wel resolved naar 192.168.2.254 . IPv6 uitschakelen lijkt mij ook niet de bedoeling zoals @Stimpy aangeeft...

Ik ga ervanuit dat dit issue bij de supportafdeling en vervolgens de ontwikkelaars terecht komt. 

 

Mvgr, Niels


Zelfde probleem gehad nadat ik IPV6 had uitgeschakeld i.c.m. custom DNS server, beide op modem niveau. Andere situatie, zelfde probleem.

Twee mogelijke oplossingen:

  1. Op client niveau de default KPN DNS server gebruiken: 192.168.2.254. Maar als je een custom DNS server wilt gebruiken is dit wellicht onpraktisch…
  2. Op client niveau in je hosts file handmatig het ip adres mappen naar je modem URL:
192.168.2.254 mijnmodem.kpn

 


Moest van het weekend even op het modem inloggen, inderdaad de hosts maar aangepast.

Lijkt toch wat klungelig

 


Probleem is nog steeds aanwezig. Inderdaad IPV6 uitschakelen is een “oplossing”, maar niet zoals het zou moeten.