Skip to main content
Antwoord

Mis je IPv6 op de V10, als je het uitzet omdat sommige apps daar niet mee werken?

• May 29, 2025
  • 10 reacties
  • 92 keer bekeken

michael0072
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Mijn vraag is, ik heb in de kpn v10 moden ipv6 uitgeschakeld omdat niet alle apps wilden openen.

Kun je ipv6 missen of is dit belangrijk is mijn vraag.

Beste antwoord door Erik van KPN

Dank je, ​@michael0072. In die versie zit nog een bug qua IPv6 waardoor je inderdaad kan hebben dat sommige sites/apps geen internet hebben, of traag laden. 

In de volgende versie is dit opgelost, en die versie rollen we actief uit. Dus ik verwacht dat jij die binnenkort ook krijgt.

Daarna kun je IPv6 dan weer aanzetten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 29, 2025

Beste ​@michael0072 Alles moet gewoon kunnen functioneren met zowel IPv4 als IPv6 aan.

Ik heb nog nooit IPv6 uit hoeven te zetten omdat een programma niet wilde werken.

Dan ligt het toch echt aan het programma denk ik.

IPv6 is geïntroduceerd omdat de IPv4 adressen opraken en IPv6 een bijna oneindig aantal IP-adressen kan genereren.

Er zijn ook steeds meer webpagina's die uitsuitend nog op IPv6 draaien.

michael0072
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 29, 2025

Als ik ipv6 aanzet starten Rabobank,buienradar en buienalarm wel op maar halen geen gegevens op zo moet ik het eigenlijk omschrijven.

Als ik de wifi aan en uit zet doen ze het wel. Een half uur later weer hetzelfde probleem.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 29, 2025

Beste ​@michael0072 dat is toch gerenommeerde software.

Heb je de genoemde apps al eens verwijderd en geherinstalleerd terwijl IPv6 ook aan stond?

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • May 30, 2025

Is er behalve de V10 nog andere hardware actief in het Wifi systeem, zoals een bedraad Wifi  access punt? 

• May 30, 2025

Heel minimaal misschien. Maar dat zijn dan meest onbelangrijke sites waar toch bijna niemand komt.

Odido heeft helemaal geen ipv6... hebben ze nog niks mee gedaan.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 30, 2025

Heel minimaal misschien. Maar dat zijn dan meest onbelangrijke sites waar toch bijna niemand komt.

Dan loopt Odido dus sterk achter en zal ik daar dus nooit klant worden.

• May 30, 2025

Dan loopt Odido dus sterk achter en zal ik daar dus nooit klant worden.

Da hoeft ook niet van mij 😉 ik schreef het maar om aan te geven hoe belangrijk ipv6 is. Als het beschikbaar is word het veel gebruikt. Op de achtergrond zonder dat je het merkt. Maar als het niets beschikbaar is werkt ook alles gewoon.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Welke softwareversie heb jij op je V10 zitten ​@michael0072?

michael0072
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 2, 2025

Firmware v10.C.25.01.05

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 3, 2025

Dank je, ​@michael0072. In die versie zit nog een bug qua IPv6 waardoor je inderdaad kan hebben dat sommige sites/apps geen internet hebben, of traag laden. 

In de volgende versie is dit opgelost, en die versie rollen we actief uit. Dus ik verwacht dat jij die binnenkort ook krijgt.

Daarna kun je IPv6 dan weer aanzetten.