Skip to main content
Beantwoord

Mobiele contract niet te openen, blijkt een beveiligd document te zijn

• October 6, 2025
  • 12 reacties
  • 121 keer bekeken

Kan mijn contract niet openen, blijk een beveiligd document te zijn. Daardoor kan ik mijn telefoonnummer (neem aan dat dit is vermeld) niet vinden om dit contract op te nemen in mijn kpn. En omdat de simkaart in een g4 router zit kan ik niet reageren op een sms naar dat nummer.

Hoe dit op te lossen?

Beste antwoord door Mwtil

Alle reageerders, bedankt. Mijn probleem is opgelost dankzij de  hier verstrekte  tips en dat ik achter de code kwam om het contract te openen.

12 reacties

PeterG
Superuser
  • 65598 reacties
  • October 6, 2025

Toch even in een telefoon stoppen. En naar een ander toestel bellen, dan zie je daarop het nummer. 

En er komt ook een code via sms om de koppeling in MijnKPN te bevestigen. 

Het is wel een 097 nummer neem ik aan. Dus data only abonnement. Voor een 4G router mag het geen 06 nummer zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • October 6, 2025

Dat lijkt makkelijk, maar dat is het niet. De router vereist een simkaart groot model ( met de waarschuwing dat niet gebruik gemaakt moet worden  van de kleine maat met een groter raampje) en die past niet in mijn telefoon. 

PeterG
Superuser
  • 65598 reacties
  • October 6, 2025

Hmm. Lastig. Hopelijk weet iemand een andere oplossing. 

Ook voor de controle code via sms...

• 6969 reacties
  • October 6, 2025

Welk programma gebruik je om die PDF te openen? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 5112 reacties
  • October 6, 2025

In de web-ui of app van vele 4g-routers kan men ook sms lezen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5280 reacties
  • October 6, 2025

Dat lijkt makkelijk, maar dat is het niet. De router vereist een simkaart groot model ( met de waarschuwing dat niet gebruik gemaakt moet worden  van de kleine maat met een groter raampje) en die past niet in mijn telefoon. 

U kunt hem alsnog uit duwen en kleiner maken voor uw telefoon en daarna weer terug stoppen in de simadapter. Anders kunt u even met KPN bellen en vragen of ze de mail opnieuw willen sturen met bijlage. Normaliter is deze niet beveiligd.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 17182 reacties
  • October 7, 2025

Hallo ​@Mwtil. Heb je met de reactie hierboven van Ik-Combineer gelezen en heb je het telefoonnummer al weten te vinden? Of heb je ondertussen contact opgenomen met onze klantenservice om dit te achterhalen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • October 7, 2025

Alle reageerders, bedankt. Mijn probleem is opgelost dankzij de  hier verstrekte  tips en dat ik achter de code kwam om het contract te openen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 17182 reacties
  • October 7, 2025

Wat fijn om te horen dat het is gelukt! Bedankt dat je laat weten hoe het is gegaan. Dat helpt ook andere mensen die misschien hetzelfde probleem hebben.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3110 reacties
  • October 7, 2025

Kan mijn contract niet openen,

Wat fijn om te horen dat het is gelukt! Bedankt dat je laat weten hoe het is gegaan. Dat helpt ook andere mensen die misschien hetzelfde probleem hebben.

Altijd je email goed doorlezen, bij nieuwe abonnementen is het contract beveiligd met de cijfers van de postcode. Toevallig heb ik nog zo een mailtje liggen van mijn 097 contract.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5280 reacties
  • October 7, 2025

Oh dat is dan niet, goed om te weten Bnh!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 5112 reacties
  • October 7, 2025

Waarom is deze beveiliging alleen voor mobiele contracten? 

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic