Skip to main content
Vraag

Modem instellingen: vast IP-adres toewijzen aan apparaat ontbreekt?

  • 4 August 2024
  • 9 reacties
  • 129 keer bekeken

Vast IP adres kan niet meer worden toegevoegd in kpn box 12 modem?

In verband met automatisering (Home Assistant) wil ik graag gebruik maken van vaste IP-adressen.

De eerder aangemaakte IP-adressen blijken nu ( sinds de laatste verbeteringen van het netwerk door KPN?) veranderd, èn: ik kan ze wel veranderen in de instellingen, maar niet meer toevoegen, omdat de "toevoegen"-knop ontbreekt op deze pagina.


Misschien een groter scherm gebruiken? Ik heb wel meer gelezen in andere topics dat knoppen op een kleiner scherm soms er buiten vallen en daardoor niet zichtbaar zijn. De ontwikkelaars gebruiken zelf een 27 inch monitor ofzo denk ik. En kijken er totaal niet naar of het ook werkt op een 15 inch laptop scherm. 


Dankjewel Nick. Met ctr-min had ik al meer beeld gemaakt, maar helaas.

Later kwam ik er achter dat de plek waar de knop hoort te zitten wel reageert en zo bleek ik het toch toe te kunnen voegen.

Blijft gek natuurlijk, maar iig dank voor je reactie! 


Wat gek dat de knop niet zichtbaar is, maar wel werkt, @avdavd! Je kunt deze feedback ook via de inlogpagina van het modem doorgeven. Daar zit een feedbackknop. Het komt dan direct bij het juiste team uit.


Ha Denise,

Ik ben opgehouden een feedbackknop proberen te vinden op de inlogpagina: deze ziet er kaal uit, vergelijkbaar met de pagina in het Modem-instellingen menu waar de toevoegknop onzichtbaar is.

Ik gebruik Chrome, met Edge kom ik in dezelfde inlog-kermis als ik eerst ook in Chrome had.

Is er een installeerbaar modem wat wèl werkt volgens de instructies??


Ik ben wel heel erg benieuwd wat jij dan precies ziet. Kan je een screenshot delen?

En wat bedoel je precies met ‘inlog-kermis’?


Dag Denise,

excuses voor mijn late reactie. Graag deel ik het scherm zonder knop/pen? De kermis is mijn ervaring, maar laat ik maar buiten beschouwing; het scherm lijkt me toch niet in orde:

 


Bedankt voor de screenshot. We gaan deze feedback doorzetten naar het ontwikkelteam!

 

Edit: Dit was met betrekking tot het ontbreken van de feedback-knop.

Voor wat betreft het ontbreken van de ‘toepassen’ knop: Het lijkt erop dat deze wordt afgesneden. Je kunt eens proberen om de pagina in of juist uit te zoomen. En leeg ook eens de cache. 


Dank voor de inzoom-suggestie, Denise: na enkele stappen inzoomen verscheen de knop ineens.


Reageer