Skip to main content
Beantwoord

Modem kapot, 5 dagen geen internet

• December 29, 2025
  • 7 reacties
  • 138 keer bekeken

Je zult het altijd zien, op kerstochtend geen internet e.d.
Kleinkinderen komen en ik had ze een film beloofd, maar helaas.
Gebeld met klantenservice, hij constateerde een kapotte modem en zou een nieuwe opsturen, deze zou zaterdag arriveren.
Bij een afhaalpunt, waarom niet gewoon thuis.
Oke, wachten op bericht post.nl, maar wacht even, zonder internet geen email….
Dus het afhaalpunt gebeld, nee, er is geen pakket voor u.
Dus het wordt maandag.
5 dagen dus zonder internet…….heb me wel vermaakt met oude dvd's en cd's maar toch…..
Even ergens anders mijn mail gecheckt, postnl heeft vannacht een email gestuurd, vandaag ligt uw pakket klaar……
5 dagen compensatie, is dat mogelijk? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@wendewilma ,

KPN doet dat niet standaard bij een defect modem, alleen bij een netwerkstoring. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, dat kun je dan vragen aan de klantenservice.  

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 29, 2025

Hallo ​@wendewilma ,

KPN doet dat niet standaard bij een defect modem, alleen bij een netwerkstoring. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, dat kun je dan vragen aan de klantenservice.  

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 29, 2025

Beste ​@wendewilma er wordt voor een afhaalpunt gekozen omdat je de oude modem meteen in moet leveren en dat kan (nog) niet aan de deur thuis.

Als de storing opgelost is kun je via onderstaande link compensatie aanvragen, zijnde 1/30 deel van het kale internet abo x het aantal dagen:

Vergoeding bij een netwerkstoring | KPN

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 31, 2025

Dank jullie wel voor de reactie, ik ga ermee aan de slag. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@wendewilma en welkom bij de KPN Community. Wat een ongelukkige timing qua geen diensten hebben. 😔 Fijn dat je nog oude CD's en DVD's hebt! Hopelijk zat daar ook wat leuks voor de kleinkinderen tussen. 

Wel excuses voor het ongemak, natuurlijk niet ideaal om met de feestdagen zonder diensten te zitten. 
Is het aanvragen van de vergoeding inmiddels gelukt en heb je nu weer werkende diensten? 

Als de storing opgelost is kun je via onderstaande link compensatie aanvragen, zijnde 1/30 deel van het kale internet abo x het aantal dagen:

Vergoeding bij een netwerkstoring | KPN

​@JanD Ik heb het linkje in je bericht even aangepast naar die voor consument abonnementen. 🙂 Ik neem voorzichtig aan dat de topicstarter een consument abonnement heeft. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 2, 2026

Beste Sanne, er komt geen compensatie voor een kapotte modem…...

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 2, 2026

Beste Sanne, er komt geen compensatie voor een kapotte modem…...

Dat was wel te verwachten. KPN doet dat vrijwel nooit. Alleen bij netwerkstoringen. Zie mijn eerste reactie:

Hallo ​@wendewilma ,

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, volgens de richtlijnen op die pagina gaat het inderdaad niet om een netstoring. Maar je hebt niet van je diensten gebruik kunnen maken en het kwam door onze apparatuur (je modem was tenslotte stuk), dus ik vind een vergoeding daarvoor wel terecht. 

Het is nu, met het nieuwe modem, wel allemaal opgelost en je hebt nu ook weer werkende diensten? Zo ja, wil je dan je communityprofiel invullen met je adresgegevens en de geboortedatum van de contractant ​@wendewilma?
Als je daarna hier een seintje geeft dat je je profiel hebt ingevuld dan kijk ik wat ik kan regelen.Â