Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb al twee keer contact opgenomen met de klantenservice om het aanhoudende zoemende geluid van mijn modem. De eerste keer is mij medegedeeld dat ik een nieuwe zou ontvangen (omruilen) maar tot mijn verbazing heb ik geen nieuwe modem ontvangen maar een nieuwe stroomadapter. Vervolgens weer gebeld met de klantenservice en toen is mij medegedeeld dat het omruilen van een modem niet mogelijk is omdat deze niet kapot is én dat ik de modem wel kan omruilen in een KPN winkel?

Via de klantenservice kom ik eigenlijk niet verder, maar wil wel heel graag dat dit wordt opgelost.

Op welke manier kan ik wel met een medewerker in contact komen, die dit wel kan regelen?

Hier gaat dat niet lukken want op het forum helpen klanten elkaar. Een modem maakt geen geluid dus wat mij betreft zou die dan kapot zijn. Het snelst is inderdaad omruilen in de winkel en anders toch weer bellen ben ik bang.

Beste ​@Maroes1 via een terugbelafspraak, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Succes.

Hi ​@Maroes1, welkom op onze community. 

Wat ontzetten naar dat het zo stroef is verlopen. Is het nog gelukt met de tip van Jan om een terugbelafspraak te maken? 

Ik hoor graag van je en anders ga ik het met jou oppakken! 

Vervolgens weer gebeld met de klantenservice en toen is mij medegedeeld dat het omruilen van een modem niet mogelijk is omdat deze niet kapot is én dat ik de modem wel kan omruilen in een KPN winkel?

Mij werd aan de telefoon juist verteld, dat omruilen van een modem in een KPN winkel niet mogelijk was….

Vervolgens weer gebeld met de klantenservice en toen is mij medegedeeld dat het omruilen van een modem niet mogelijk is omdat deze niet kapot is én dat ik de modem wel kan omruilen in een KPN winkel?

Mij werd aan de telefoon juist verteld, dat omruilen van een modem in een KPN winkel niet mogelijk was….

Dit is in principe mogelijk, het gaat wél op afspraak via onze klantenservice. Hiervoor maak je makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) voor wanneer het jou uitkomt. Voorwaarde is wel dat de modem defect is en er dus een goede reden is om het om te ruilen. 

Het modem wás defect (volgens de medewerker van de klantenservice tenminste) en het was (ook volgens hem) niet mogelijk om dit in een KPN winkel om te ruilen.  Dat kon alleen per post.

Overigens bleek het modem achteraf helemaal niet defect te zijn, maar waren de problemen het gevolg van de laatste update.  Problemen welke aan de betreffende medewerker blijkbaar ook voorbij waren gegaan...

Oef, dat heeft hij dan wel goed gemist.

Mag ik ook weten welk modem je had/hebt? En begrijp ik het goed dat het zoemend geluid door de update kwam? Niet eerder meegemaakt, vandaar mijn verbazing. 

Nee, schrik niet!  Ik ben niet degene met het zoemend geluid!  Ikzelf heb ‘gewoon’ de (inmiddels bijna klassieke) problemen met een V10 modem.  Ik reageerde hier slechts op de opmerking dat een modem kon worden vervangen via de KPN winkel, omdat aan mij (tot twee keer toe overigens) verteld werd dat dat niet kon.  Terwijl men wel beweerde dat het vervangen moest worden. 

En dat de medewerkers van te telefonische klantenservice (ook tot twee keer toe) deden voorkomen alsof ze totaal onbekend waren met de klachen over de nieuwe update, is iets wat ik persoonlijk gewoon niet geloof.

Echt, ik weet dat jullie het niet willen horen, en hier op het forum is het ook wel wat beter, maar zeker aan de telefoon worden gewoon heel vaak glashard dingen verzonnen en bij elkaar gelogen.  Iemand die (weliswaar met totale desinteresse) iets voor je uit gaat zoeken, is aan de telefoon vaak het hoogst haalbare….

Ik ga je wel verbeteren omdat wij dit soort zaken juist willen horen, dus dank voor het laten weten hier. Het valt ook op dat het bij jou meerdere keren is gebeurd, dit terwijl de informatie intern te vinden is. Nu is het ook zo dat we hier ook de extremen zien die zich melden op de community, goed om te weten dus dat dit de uitzondering zijn. Ik neem dit signaal in ieder geval. 

Nogmaals bedankt voor je reactie. 

1. Bij andere medewerkers van de telefonische helpdesk waren mijn klachten wel degelijk bekend, en werden ook zeker niet als zeer uitzonderlijk afgedaan. Integendeel zelfs. Anderen deden dus duidelijk niet de moeite om de informatie (welke volgens jou ‘intern te vinden’ is) op te zoeken.  Overigens ging het in wat ik hierboven schreef vooral over de procedure van het omruilen van een modem. Dat lijkt me al helemaal niet iets zeer uitzonderlijks…
  2. Ik schreef bovendien duidelijk, dat het er bij de moderatoren op het forum beter aan toe gaat.  Je kunt je neiging tot ‘verbeteren’ dus beter proberen te onderdrukken.  De telefonische helpdesk van KPN is echter (net als bij veel soortgelijke bedrijven) een loterij. En iedereen weet dat.

Ik heb me geloof ik verkeerd uitgedrukt, ik heb het over de meldingen op onze community. Daarmee bedoelde ik dat een tevreden klant zich minder snel meldt hier, en zeker niet dat jouw melding niet terecht of onbelangrijk is. 

Nogmaals, het gaat mij vooral om hoe je telefonisch wordt afgescheept.

Maar ingaande op jouw reactie:  ik denk dat er hoe dan ook nog iets anders meespeelt: 

Veel dingen die nu verkeerd blijken te gaan (fouten in port forwarding etc.) zullen veel klanten niet eens opmerken, omdat ze dat soort zaken toch (nog) niet nodig hebben.  Het aantal meldingen zegt dus lang niet alles over het aantal gevallen waarin zo'n fout voorkomt.  Des te meer reden, om e.e.a. zo snel mogelijk op te lossen.

Reageer