Skip to main content
Vraag

Modem ongevraagd teruggezet naar fabrieksinstellingen

• August 29, 2025
  • 2 reacties
  • 42 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Onlangs ging mijn modem elke dag spontaan herstarten, en heb ik de klantenservice gebeld. Die meneer zei dag hij een lijnmeting ging doen. Hij zette mij in de wacht en toen verbrak de verbinding (die ik had via mijn telefoonlijn via het Modem) en bleek dat hij de modem had teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Hier was ik niet blij mee en het heeft me 2 uur gekost om al mijn IP reserveringen en port forwarding weer goed te krijgen.

Ik zou graag willen dat klanten hierover van te voren worden geïnformeerd en dat pas na toestemming van de klant dit gebeurd. En niet dat een medewerker dit op eigen houtje doet.

Wat er uit de meting is gekomen, geen idee dat heb ik niet meer kunnen horen van hem want de verbinding was verbroken. En even terugbellen ho maar!

Box 12 op glasvezel.

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 30, 2025

Het was beter geweest als de medewerker had verteld dat het modem naar fabrieksinstellingen zou gaan maar wachten op toestemming gaat wat ver. Het modem is namelijk van kpn. Als je dat niet wil raad ik je aan zelf een modem te kopen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 2, 2025

Goedemorgen ​@DJTH , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Dit is iets wat de medewerker in kwestie inderdaad van tevoren had moeten melden en ik betreur het ten zeerste dat dit hier niet is gebeurd. Zuur dat je daarna 2 uur bezig bent geweest om al je instellingen weer goed te krijgen. Oprechte excuses dan ook voor het ervaren ongemak, al begrijp ik ook dat je daar letterlijk helemaal niks voor koopt. Maar toch heel erg bedankt voor het doorzetten van dit signaal!