Skip to main content

Hallo,

 

Ik krijg herinneringen over het terugsturen van apparatuur apparatuur.

Ik heb geprobeerd daarop te antwoorden, alleen jullie communiceren maar één kant op en sturen alleen no reply mails.

Klanten moeten altijd heel erg hun best doen om op die ingewikkelde labyrint sites van jullie de weg te vinden.

Het gaat hierom: mijn moeder (die 95 is, slecht ziet en slecht hoort) heeft haar abonnementen bij KPN allemaal opgezegd. KPN kon namelijk na anderhalf jaar toch geen internet leveren. 

Zij heeft een heleboel apparatuur van KPN staan, waaronder het gevraagde modem.

Dat gaan we allemaal terugsturen zodra de nieuwe provider is geïnstalleerd en werkende is.

Jullie moeten dus heel even geduld hebben, dat hebben wij ook al meer dan een jaar gehad.

 

Met vriendelijk groet,

Frans

 

Admin: gegevens verplaatst ivm de privacy

Haal in ieder geval alle privégegevens weg. Dit is een openbaar forum.  Wees toch voorzichtig met je privégegevens zo openbaar neer te zetten!!!


En hoe doe ik dat?


Wat moet je met KPN apparatuur als de abo al opgezegd is? Deze werkt niet meer, niet op KPN netwerk en ook niet op netwerk van nieuwe provider.


Jammer om te lezen dat het KPN abonnement van jouw moeder is opgezegd, @Frans tig, al kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Ik begrijp dat je herinneren voor het terugsturen van apparatuur ontvangt, maar dat je hier nog mee wilt wachten tot de nieuwe provider diensten levert. @TDN stelt wat mij betreft een hele terechte vraag: waarom wil je hiermee wachten, aangezien je de apparatuur nu al niet meer kunt gebruiken?

Ik kan je alleen aanraden om de apparatuur zo snel mogelijk terug te sturen.


...Diepe zucht!!!

Wel Denise. Wij hebben het abonnement van mijn moeder niet beëindigd omdat wij dat zelf wilden. We hebben ongeveer anderhalf jaar gewacht op KPN die glasvezel zou aanleggen. Anderhalf jaar van monteurs die iedere keer opnieuw langskwamen om te ontdekken dat het niet werkte. Iedere keer opnieuw contact gezocht met KPN. Die wisten van niets, konden niets doen, konden ons niet doorverbinden, met iemand ie een oplossing had. Konden niet de installateur, KPN Netwerk, contacten.

Trouwens, KPN Netwerk is helemaal geen KPN bedrijf maar een onderaannemer, die weer Selecta als onderaannemer heeft, die geen van beide de telefoon opnemen. Iedere keer na twaalf minuten in de wachtrij verbraken ze de verbinding.  Moesten contact zoeken met de woningbouwvereniging om toegang te krijgen tot bepaalde ruimtes. Deze gaf aan een speciale contactpersoon te hebben bij KPN. Ook daar wist KPN niets van en was ook niet van plan zelf met de woningbouw contact op te nemen.

Ik woon in Arnhem en ben een keer of zes voor joker naar Rotterdam gereis om de monteur binnen te laten, want “de verbinding is klaar".

Totdat mijn moeder telefonisch te horen kreeg van KPN dat zij geen glasvezel zou aanleggen, want het lukt niet. Ze gaven het op. En kregen wij nota bene per brief te horen dat wij de bestelling gecanceld hadden

En nou komt ie Denise, met je slimme opmerkingen: Uiteindelijk kreeg ik een serviceverlener van KPN aan de lijn, die wél een oplossing zocht. Na ruggespraak gaf hij het advies door dat hij van zijn manager kreeg: “U kunt het beste een abonnement nemen bij Ziggo en de KPN abonnementen opzeggen.

Dat hebben we dus gedaan, daar gaat een maandje ofzo overheen. Pas als alles bij Ziggo werkt kunne we de bestaande apparatuur pas afkoppelen en terugzenden. Goed hé? dat je eerst even hebt geïnformeerd hoe de zaak precies in de elkaar zit.

Ik heb geprobeerd correct te blijven… dat heeft veel moeite gekost.

PS Wat moet ik trouwens met die quote?

 


Ik snap dat het een lastige situatie is en dat je het liever anders gezien had. Ik kan het alleen niet anders maken. Ik kan er niet alsnog voor zorgen dat de glasvezelverbinding gaat werken.

Het enige wat ik je nu nog kan aanraden is om de apparatuur zo snel mogelijk terug te sturen om een boete te voorkomen. 


Reageer