Skip to main content

Hi,

Mijn modem reset zich iedere dag tussen 20.00 en 21.30.

Ik heb een v12 modem.

Ook al gereset

Lampje van ethernet op glasvezelkastje gaat ook even uit en gaat even later weer aan als de modem ook weer opgestart is. 

Wat kan ik hier aan doen?

Hallo @Olivier1980, welkom bij de KPN Community!

Ik zou het wel bijzonder vinden als het modem zich echt iedere dag reset. Ik kan me wel voorstellen dat deze herstart. Nu is het zaak om uit te zoeken waardoor dit gebeurt. Zou je de onderstaande vragen willen beantwoorden:

  • Kan je meer vertellen over jouw thuisnetwerk? Welke apparaten heb je allemaal aangesloten en hoe heb je deze aangesloten?
  • Kun je in meer detail vertellen wat je allemaal ziet op het moment dat dit gebeurt? Welke lampjes branden er dan op het modem? En welke lampjes op het glasvezelkastje?
  • En wat doe jij voordat het modem zichzelf herstart?

Hi,

Met reset bedoelde ik herstart.

Er zit aardige wat op.

Rechtstreeks  TV, 2 x switch 1 x pc.

Op de switch -> 2x ap, google home, nest, lampen, printer, laptop, 2 werk pc

Alle lampjes op de modem gaan even uit, en dan start hij weer op. Ook gaat het lampjes eth op glasvezel even uit.

Als dit gebeurd dan zijn we meestal tv kijken. En voor de rest niets bijzonders.  Hoog 'netwerk'  verkeer is overdag. Maar dan gebeurd er niets. 

Alles wat bedraad kon worden is pas op nieuw bedraad met cat 6a kabel


Wil je het glasvezelkastje en modem eens stroomloos maken? Wacht 2 minuten en sluit dan eerst het glasvezelkastje aan. Wacht tot deze volledig is opgestart en sluit daarna weer het modem aan. Wacht tot deze volledig is opgestart.


Hi,

 

Dit jeb ik al meerdere keren gedaan,

Maar helaas vanavond (20.50) weer uitval. 


In dat geval lijkt het mij het beste als je op moment van uitval telefonisch contact met ons opneemt via 0800 0402. We kunnen dan op dat moment direct kijken wat er precies aan de hand is.


Ok dank je wel. 

Ga ik dat doen.