Skip to main content
Beantwoord

Modem reset zichzelf vaak naar fabrieksinstellingen

• 11 januari 2025
  • 9 reacties
  • 113 keer bekeken

Mijn modem (Box12) reset zichzelf naar de fabrieksinstellingen om de zoveel dagen. Ik moet elke keer de wifi versterkers (mesh) opnieuw installeren want deze werken dan niet meer. Dit gebeurt de laatste tijd regelmatig. Kost mij veel tijd om alles weer werkend te krijgen. Waarom gebeurt dit iedere keer? Het wachtwoord wordt ook iedere keer teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ik vraag hier toch helemaal niet om?

Beste antwoord door Erik van KPN

Marlon92 schreef:

Dan denk ik dat je een nieuwe voedingsadapter nodig hebt...

Sorry voor de vertraging, ​@npKevin. Ik denk dat dit het wel was, we zien dat er een kleine groep Box 12 is met een adapter die dit soort kuren kan gaan vertonen. Een wissel van modem (inclusief adapter) is dan voldoende.

npKevin schreef:

Heb het inmiddels opgelost, alles draait als een zonnetje. Wel met een Fritzbox 5590 en twee Fritzrepeaters 6000. Was wel een uitgave maar dan kan ik ook makkelijk switchen van provider zonder alles opnieuw in te stellen. Heb de Fritzbox met een LAN kabel op de FTU aangesloten, misschien later direct op glasvezel.

Maar dit is ook een valide oplossing. En het geeft je inderdaad wel de vrijheid om je eigen setup te laten staan als je eens wijzigt.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29075 reacties
  • 14 januari 2025

Dat is erg gek, ​@npKevin, goed dat je aan de bel trekt. Ik herken dit niet als een bekend iets. Sinds wanneer ervaar je dit? Wat je sowieso kunt proberen is om een keer zelf je Box 12 een reset te geven (via het resetgaatje achterop), en kijken of dat deze cyclus kan stoppen. Zou je voor de zekerheid ook je forumprofiel willen aanvullen? Dan kan ik aan deze kant ook even meekijken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 14 januari 2025

Ik heb de modem middels het gaatje aan de achterkant een keer of 4 een reset gegeven. Enkele keer kon ik niet meer op de webinterface komen. Vandaar meerdere keren een reset.

Vandaag is echter tot twee keer toe de verbinding weggevallen. Ik weet niet of de fysieke verbinding eruit klapt of dat alleen de wifi geheel wegvalt. Netwerk draadloos heeft zich wel twee keer herstelt. Hoefde nu gelukkig niet de wifipods opnieuw te installeren.

Net even naar de webinterface gegaan en zie dat de modem zich weer heeft gereset. Wachtwoord staat weer op standaard.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 26 januari 2025

Ben terug van vakantie en het is nog erger geworden. De KPN box12 verliest meerdere keren internet, bedraad en draadloos. Alle lampjes gaan uit, dan 1 rood lampje en dan komen de 4 groene lampjes weer terug om vervolgens na 1 uur of twee uur of 10 minuten weer hetzelfde te doen. Wat een onding. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 26 januari 2025

Ik heb het idee dat de modem alleen de internetverbinding verliest of dat de modem herstart wanneer meerdere apparaten tegelijk het internet gebruiken. De TV en PC samen tegelijk aan, beide bedraad, geheid internet problemen. De apparaten afzonderlijk aan, dus één van beide niet in gebruik, werkt alles wel naar behoren. Komt er een apparaat op de wifi bij, dan onstaan er naar mijn idee ook problemen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 26 januari 2025

• 5719 reacties
  • 26 januari 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 27 januari 2025
npKevin schreef:

Ik heb het idee dat de modem alleen de internetverbinding verliest of dat de modem herstart wanneer meerdere apparaten tegelijk het internet gebruiken. De TV en PC samen tegelijk aan, beide bedraad, geheid internet problemen. De apparaten afzonderlijk aan, dus één van beide niet in gebruik, werkt alles wel naar behoren. Komt er een apparaat op de wifi bij, dan onstaan er naar mijn idee ook problemen.

Nou dit is het toch ook niet. Had gisterenavond alleen de TV aan en het internet viel een keer of 3 uit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 28 januari 2025

Heb het inmiddels opgelost, alles draait als een zonnetje. Wel met een Fritzbox 5590 en twee Fritzrepeaters 6000. Was wel een uitgave maar dan kan ik ook makkelijk switchen van provider zonder alles opnieuw in te stellen. Heb de Fritzbox met een LAN kabel op de FTU aangesloten, misschien later direct op glasvezel.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29075 reacties
  • Antwoord
  • 6 februari 2025
Marlon92 schreef:

Sorry voor de vertraging, ​@npKevin. Ik denk dat dit het wel was, we zien dat er een kleine groep Box 12 is met een adapter die dit soort kuren kan gaan vertonen. Een wissel van modem (inclusief adapter) is dan voldoende.

npKevin schreef:

Maar dit is ook een valide oplossing. En het geeft je inderdaad wel de vrijheid om je eigen setup te laten staan als je eens wijzigt.