Skip to main content

Mijn modem komt niet voor op de verbindingsinstellngen vd netwerken in windows 8

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Windows 8 support door Microsoft is gestopt op 12 januari 2016. 

Mogelijkerwijs zijn er netwerkinstellingen die door W8 niet meer worden ondersteund (zoals SMB2/3, NTLMv2 etc). Het is vandaag de dag in mijn ogen absoluut onveilig om W8 nog te gebruiken, en logisch dat 6 jaar na einde support er dingen het niet meer doen toch?


Windows 8 wordt niet meer ondersteund door Microsoft. Derhalve ook niet meer door KPN.

Je zult wel op meer sites en toepassingen problemen hebben denk ik zo.


Ik neem aan dat je het over wifi hebt, klopt dat?

Welke Experia/KPN Box heb je?

Heb je ook nog andere wifi accesspoints en zo ja welke zijn dat?


Bedankt voor de nuttige reacties. Laptop is een reserve die ik gebruik voor tekstverwerking. Ik heb een KPN box 12 vriendelijke  groet


Bedankt voor de nuttige reacties. Laptop is een reserve die ik gebruik voor tekstverwerking. Ik heb een KPN box 12 vriendelijke  groet

Kan jij op de V12 eens een extra wifi netwerk aanmaken voor alleen 2.4GHz?

Dit kan je doen door in te loggen op https://mijnmodem.kpn.

Zie je dat extra wifi netwerk dan wel op jouw laptop?


Wifi 6 zou je ook nog kunnen uitzetten, Zet 2.4 ghz dan op B/G/N en 5GHZ op a/n/ac.

Heb je echt windows 8?Windows 8.1 word nog wel ondersteund, heb je die misschien?

Als je echt nog windows 8 hebt(zonder .1) zou ik naar windows 8.1  of windows 10 gaan.

Maar windows 8 is niet de oorzaak van dit probleem, zelfs windows XP SP3 verbind nog gewoon met een KPN modem.


Hoi @Geobar, welkom op het KPN Forum! Is het inmiddels gelukt om een wifi verbinding te maken met de tips van wjb of martijn197108? 


Allemaal bedankt oor de reactie ga het ea proberen

vr groet geobar