Skip to main content

Modem moet aan staan lees ik. Wat als dat niet kan vanwege afwezigheid?

Dan geen update uiteraard, je modem moet hier echt voor aanstaan op het aangeven moment. Maar waarom zou je het modem uitzetten? Deze zijn ontworpen om 24/7 aan te staan.


U kunt hem ook bij afwezigheid toch gewoon aan laten staan? Of wilt u dat niet vanwege stroomverbruik? Dan word er niet geüpdate. Maar dat geeft niets. Dan gebeurt dat later als u het modem weer aanzet.


U kunt hem ook bij afwezigheid toch gewoon aan laten staan? Of wilt u dat niet vanwege stroomverbruik? Dan word er niet geüpdate. Maar dat geeft niets. Dan gebeurt dat later als u het modem weer aanzet.

Dat klop niet. Als de volgde werkdag het modem niet online staat, wordt de firmware niet automatisch nogmaals naar de klant gestuurd. Een moderator of een klantservicemedewerker moet het handmatig nog een keer pushen. 


Klopt, dat is ook de reden dat mensen een sms krijgen, het is niet de reguliere update.


U kunt hem ook bij afwezigheid toch gewoon aan laten staan? Of wilt u dat niet vanwege stroomverbruik? Dan word er niet geüpdate. Maar dat geeft niets. Dan gebeurt dat later als u het modem weer aanzet.

Ik ben vanwege vakantie lange tijd afwezig vandaar dat ie uit staat. 

Dankjewel voor je antwoord 


Als het werkt nooit updaten. Ik doe ook snachts alles uit who cares.


Als het werkt nooit updaten. Ik doe ook snachts alles uit who cares.

Ja echt een top advies man het nooit updaten van je modem, weet je zeker dat je modem alle beveiliging patches misloopt 🤦🏼


Die updates worden ook overdag bij het inschakelen gewoon geïnstalleerd hoor...


Ik was ook lange tijd, 12 weken, afwezig en heb 'm gewoon aangelaten. En TV ontvanger op stand-by, niet eco.

Geen probleem. En alles krijgt z'n updates.


Reageer