Skip to main content

Modem v10a start telkens opnieuw op. 

Hoi @peekje, welkom bij ons op het forum. Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Wat gebeurt er op dat moment precies, start het modem zich uit zichzelf op of gebeurt er iets voor? Valt de verbinding ervoor bijvoorbeeld al weg of iets anders?

Om met je mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig, kan je meer vertellen?

Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Blijft een probleem, modem gaat telkens laag verbinding en dan weer hoog alles geprobeerd maar niks werkt. Klacht komt telkens terug. Moet telkens opnieuw inloggen bij verschillende apparaten. Dan gaat het weer een paar dagen goed en nu net viel weer de verbinding terug. 


Kan je dat specifieker toelichten @peekje? Wat is laag, wat is hoog? Gaat dat om de snelheid, gaat dat om de sterkte van het signaal? Ik heb meer concrete informatie nodig om met je mee te kunnen denken.


Telkens heb ik veel mb en dan weer weinig mb (up en download) dan valt alles weer uit. En begint de 3 wiffi s (weer blauw te knipperen). En de modem doet het dan hellemaal niet  En na één paar minuten doet ie het weer. Start hij weer op. 


De 3 SuperWifi's krijgen het signaal van het modem, als het modem niets meer doet zullen de SuperWifi's het ook niet meer doen. We kijken eerst alleen naar het modem. Hoe bedoel je 'doet het helemaal niet’, zijn alle lampjes daarop uit op dat moment, staat alles stil of iets anders?

Zou je naast de antwoorden jouw forumprofiel ook volledig kunnen invullen? Dan kan ik ook kijken of ik iets kan zien vanaf deze kant.


Alles slaat een paar seconde uit. De modems gaan daarna weer blauw knipperen en en gaan weer naar groen. 


Bij deze wil ik ook zeggen dat er veel problemen in onze wijk zijn met kpn. Zijn mensen bij die 3 dagen geen internet en tv hebben gehad. Bij navraag blijken ze in de kastjes buiten op straat aan het werken zijn geweest, en de aansluiting van de woningen verkeert aan hadden gesloten. Heeft dat er meschien mee te maken. 


Het is een interessante toevoeging, maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft. Je hebt zo te zien glasvezel @peekje, als ik die verbinding nakijk lijkt het glasvezelkastje sinds eind april geen verbreking meer gehad te hebben. Op het moment dat het wegvalt, wat gebeurt er dan met de lampjes op het glasvezelkastje?

Als die inderdaad wel de verbinding houdt, ligt het probleem niet buitenshuis, maar is het iets wat op jouw locatie is. Hoe zit de kabel tussen het glasvezelkastje en de Experia Box V10a, zit die er aan beide kanten goed in?


Ja ik stop ermee, ikheb zelf in ict gewerkt. Die verhaaltjes wordt  ik een beetje moe van. Kpn blijft met kinderlijke praatjes bezig. Service is gewoon slecht. Kijk wel verder. Gr. 


Ik zie niet wat jij ziet, ik weet alleen wat jij mij verteld. Als iets niet duidelijk is, is het vragen de enige manier om er achter te komen. Jij bent mijn ogen op locatie. 

Zoals ik eerder al zei heb ik informatie nodig van jou om met je mee te kunnen denken. Zonder jouw hulp is het voor ons niet mogelijk om jou te helpen. Dus als je wilt dat ik je help, help mij daarbij door de vragen te beantwoorden.


@peekje Heb je al iets gevonden? Ik heb steeds wegvallend internet. Mijn modem start niet telkens opnieuw op. (Ben ook ict-er, heb ook wat last met steeds weer wachten aan de telefoon en iedere keer dezelfde acties die al vele malen zijn gedaan te moeten doen) Ik ben nog steeds aan het modderen om het goed te krijgen….


Nee ben klaar met kpn, als ze beginnen met zitten de kabeltjes goed, (het riedeltje van kpn) heb ik het er wel mee gehadt. Modem is nog niet goed maar ga volgend jaar even kijken voor iets anders. 

 


Tja, bekend gevoel... 

Het heeft 7 jaar prima gewerkt, en na wat moeite is het modem nu vervangen. Het leek even de oplossing, maar helaas... Als laatste ipv6 uitgezet naar aanleiding van meldingen log. Hele ochtend goed gegaan, maar nu al weer 2 keer even zonder internet.... 


Ze kijken alleen wat kpn ziet. En daar kan je het mee doen, telkens wij zien hier niks. Maar ja wij hebben er last van, kpn niet. Lossen niks op alleen maar doe dit doe dat. Succes verder. 


@peekje bij mij dus geen resets, maar in de log wel meldingen over het restarten van een proces op het moment dat het internet wegvalt.

Advies van een netwerk beheerder van mijn werk om de dns in het modem te vervangen. Ik zie dat ik alleen ipv4 een custom kan geven

Maar het lijkt te helpen!! 

2 dagen geen uitval gehad, wel lijkt het af en toe wat trager om een verbinding op te zetten. Kennelijk zijn de kpn dns servers iets sneller, als die het doet. 

Vandaag even custom dns verwijderd, en al snel weer uitval! Dus nu weer de custom dns aan gezet.