Skip to main content

Hallo kpn ik heb net ontdekt dat als ik mijn modem van de stroom haalt de FM via de ether weer goed werk nu mag ik graag en piraat luisteren dus word dit ieder weekend s,avond even de modem van de stroom halen om de piraten zenders goed op de FM band de krijgen kan het toevallig zijn de de kpn box 12 ook via VHF frequenties uit zend want het raarste is op de middengolf druk die niets weg 

Het zijn eigenlijk vreselijke apparaten. Bij mij wordt de middengolf en kortegolf weggedrukt. 
 

Op DAB+ juist weer geen problemen. 
 

Maar goed, tegenwoordig kunnen we niet meer zonder modem. 


ben met de portofoon aan het rondlopen geweest en bij de buren is het signaal het sterkst.
Buren hebben idd Kpn internet. Hoogstwaarschijnlijk ook de V10 box of 12. 
 

ga straks met ze in contact en kijken hoe we dit kunnen oplossen. Bij geen gehoor is er dan alleen nog de uitweg RDI (voorheen Agentschap Telecom) ik verwacht dat Kpn dit zal moeten oplossen omdat hun apparatuur niet voldoet aan de wettelijke eisen. En die eisen zijn dat je geen verstoring mag veroorzaken.


Het is maar de vraag of het dan “alleen” maar een modem/router van KPN zou kunnen zijn, die de interferentie veroorzaakt?  Er is tegenwoordig zoveel aan (draadloze) elektronica ondergebracht bij mensen, zoals camera's, IoT spulletjes, draadloze audio, elektrische deur openers, zonnepanelen,
weer stationnetjes, van mogelijk bedenkelijke Chinese makelij en herkomst.
Dat het nog een hele klus kan zijn om te achterhalen wat de storingen veroorzaakt.

(En dan nog een oplossing zien te vinden met die buren).