Skip to main content

hallo ik heb een experiabox v10a, en ik heb er sinds een aantal weken om de zoveel tijd last van dat hij ineens opnieuw gaat opstarten. 

waarom hij dat doet weet ik niet. 

waarschijnlijk heeft hij het al veel langer omdat mijn soundbar het al enkele maanden zegt dat hij disconnected is. 

ik heb de modem vorige week al een zelftest laten doen, maar die geeft aan dat alles in orde is.

wat kan ik hiermee? 

Gaan er dan rode ledjes branden op het modem? Heb je glasvezel of koper? Wat is er zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur?


idd het lampje midden op de modem gaat rood branden. 

de lampjes op het glasvezel kastje blijven gewoon groen. 

ik heb 1 tv, 2 tv kastjes, 1 pc, 2x ps4 een playstation 5 en 1 super wifi apparaat bedraad aangesloten staan.

draadloos staat 4 mobiele telefoons, een soundbar en 1 tv. 


Dan zal er vast ergens een switch in het netwerk zitten.  Zoja ondersteunt de switch igmp snooping?


klopt, ik heb er zelfs 3 en die ondersteunen alle 3 igmp snooping. 


Om uit te sluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door iets in je eigen netwerk raad ik je aan om te gaan testen. Haal alles van het modem en kijk wat er gebeurt. Heb je dan nog uitval dan is kpn aan zet. Bij geen uitval bouw je het netwerk weer langzaam op en iedere keer goed kijken wat er gebeurt. Sluiting in een connector kan al dit soort problemen geven. Ook om kosten te vermijden is testen verstandig want zit de storing in jouw netwerk dan zijn de kosten voor een monteur voor jou. 


ok ga ik daar naar kijken. 

zal wel even een klusje zijn omdat ik het meestal maar 1x per week heb dat het gebeurt en ik het ook werkelijk merk dmv tv en wifi uitval bijvoorbeeld. 


Hoi @mrddevil, had je hier toevallig nog naar gekeken? 

Om uit te sluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door iets in je eigen netwerk raad ik je aan om te gaan testen. Haal alles van het modem en kijk wat er gebeurt. Heb je dan nog uitval dan is kpn aan zet. Bij geen uitval bouw je het netwerk weer langzaam op en iedere keer goed kijken wat er gebeurt. Sluiting in een connector kan al dit soort problemen geven. Ook om kosten te vermijden is testen verstandig want zit de storing in jouw netwerk dan zijn de kosten voor een monteur voor jou. 


nee nog niet geprobeerd. 

zoals ik al zei is het niet elke dag. 

dus het moet met dat testen net een toevalstreffer zijn. 


nu heb ik ineens steeds problemen om internet te krijgen via de wifi.

mijn mobiel, laptop en google home nest hub geven steeds aan verbonden te zijn maar zonder internet.

ik heb de apparaten al opnieuw opgestart, de modem voor 30 seconden van stroom en ook de glasvezel kast.

ik had vanmiddag ook ineens geen tv meer, toen moest ik mijn tv kastje resetten.

het schiet allemaal niet op. 


Hmm, dat schiet nog niet echt op dus. Ook dit kan komen door iets in je eigen netwerk. Ik wil je daarom toch nog eens vragen om de tip van @Joep1965 te volgen.


ja ik heb gisteren iemand gesproken van kpn die zegt dat het kan komen doordat 1 van mijn superwifi apparaten niet goed staat geconnect


Oke. In dat geval kan je het beste de SuperWifi opnieuw installeren.


ja heb ik inmiddels met veel pijn en moeite gedaan. 

want beide superwifi punten bleven continu hangen op 1 seconden na de update. 

maar de beide punten werken weer. 

nu hopen dat de overige problemen ook verdwenen zijn daardoor. 

maar goed ik blijf het overigens wel raar vinden dat een draadloos apparaat de bedrade verbinding kan verstoren.

dat had ik van de week namelijk.

 


nou vanmorgen had ik het weer. 

mijn dochter zegt ineens ik heb geen wifi meer. 

op dat moment viel de draadloze superwifi op oranje en even later was de hele wifi weg. 

ik bleef bedraad wel online want ik zat met iemand te praten ingame.

dus er is iets met de wifi.

even later was alles ook in kpn thuis verdwenen en kwam iets later weer terug.

ik moest uiteraard opnieuw inloggen.

maar heb even de log van de modem uitgelezen, maar kan niet echt veel vinden.

nu is dus de vraag waarom de wifi op zowel de modem als op de superwifi punten weg valt. 


Fijn dat alles nu weer goed werkt! Hopelijk blijft dit zo.


nouja niet dus want de wifi start steeds opnieuw op


Het lijkt erop dat onze berichten elkaar net gekruist hebben. Ik reageerde op het bericht van 2 juni. Ik zie nu dat je 4 minuten voor mijn bericht op 3 juni ook nog een bericht hebt gestuurd.

 

Een oranje lampje op de SuperWifi kan 2 dingen betekenen:

  • In het geval van een minder snelle wifiverbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling via 2.4Ghz: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt om te kijken of het lampje groen gaat branden. Dan is de onderlinge verbinding via 5Ghz.
  • In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1Gbps niet ondersteunt.

 

Mijn eerste ingeving is dat de SuperWifi misschien net te ver van elkaar staan. Plaats ze daarom eens dichterbij elkaar om te kijken of dit het probleem verhelpt.


ze staan hemelsbreed 3,5 meter van elkaar af. 

er zit alleen een plavond tussen. 

maar ook de wifi van de modem viel op dat moment weg volgens mij aangezien niemand in huis nog wifi had. 

nadat de wifi weer aan stond moest ik op kpn thuis weer opnieuw inloggen. 

wat ook niet meteen lukte. 

daar stond uiteindelijk alleen de modem weer en een minuut of 5 later pas weer de superwifi. 

het maakt mij opzich niet eens zoveel uit of het 2,5 of5 ghz draait. 

maar dat steeds wegvallen is gewoon irritant. 

en wat dus nog steeds niet te verklaren is dat mijn internet op mijn playstation dus wel blijft bestaan, maar bijvoorbeeld mijn tv ontvangen wel wegvalt. 


ik heb 1 tv, 2 tv kastjes, 1 pc, 2x ps4 een playstation 5 en 1 super wifi apparaat bedraad aangesloten staan.

U heeft dus geen draadloze verbindingset in huis? Zoiets?

klopt, ik heb er zelfs 3 en die ondersteunen alle 3 igmp snooping. 

Wat is het merk en type van de switchen?

 


het merk van de switches is netgear. 


Welk type precies?

het merk van de switches is netgear. 

 


Welk type precies?

het merk van de switches is netgear. 

 

Netgear GS305E


Welk type precies?

het merk van de switches is netgear. 

 

Netgear GS305E

en een netgear gs108


Welk type precies?

het merk van de switches is netgear. 

 

Netgear GS305E

 

Dat is een managed switch.Kan je eens daarop inloggen om te kijken of IGMP snooping aanstaat?


en een netgear gs108

Echt de GS108?Niet de GS108E?

Als het echt de GS108 is, raad ik aan om die te vervangen voor een GS108E.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2384544/switch-netgear-gs108e/?pos=73