Skip to main content

Beste KPN,

Mijn modem zit al maanden vast op versie V12.C.23.04.36 ondanks dat deze aangeeft dat er een nieuwe versie beschikbaar is, echter klik op de knop om te updaten begint het balkje te lopen maar gebeurd er in feite niks.

Heb dit met meerdere browsers getracht te starten en ook heb ik het feedback formulier ingevuld. Maar tot op heden dus geen reactie of automatische update.

Kunnen jullie de update pushen of moet ik blijven wachten?


Verder een andere vraag, hebben de laatste tijd last op de TV van stutterende beelden en het geluid loopt regelmatig niet in sync. Geluid in sync is op te lossen door de stream opnieuw te starten. Nu las ik dat het bekabeld aansluiten dit probleem zou oplossen, echter heb ik van de monteur geen kabel gekregen om dit te doen. Is het mogelijk deze na te sturen?

 

Alvast bedankt.

Beste @Jeroennnnnnn, heb jij je Box 12 al eens gereset? In principe is het enige verschil met .38 een nieuw certificaat, maar je wil natuurlijk de laatste update. 

 

Voor wat betreft je geluid: neem onderstaande artikelen even door. Daar worden tips gegeven. Helaas kan het geluid een probleem zijn bij de TV+ Boxen. Als het goed is, zat er een ethernetkabel in jouw installatiepakket.

 


@Jeroennnnnnn Je zit vast op versie V12.C.23.04.36, en we (@C5roki & ik) op versie V12.C.23.04.38

Over nieuwe certificaat van de versie V12.C.23.04.38 kan ik vertellen, er is geen nieuwe. De modem box12b heeft nog steeds geen geldig SSL-certificaat en veroorzaakt ermee probleem met admin-login.


@Marcia van KPN ,

Bedankt voor het antwoord. Ik heb mijn modem meerdere keren opnieuw opgestart, volledige reset heb ik niet gedaan. Als er tot op heden alleen een nieuw certificaat is geladen wat volgens @TDN dus nog steeds niet geldig is laat ik het hier voorlopig bij. Resetten van het modem gaat niet zonder de rest van mijn huishouden tot last te zijn. Hoop dan ook dat een volgende versie wel te updaten is via de knop of door een push vanuit KPN.

 

Betreft de ethernet kabel, in mijn installatie pakket zat een kabel van 1 meter. De monteur had het echter over een kabel van 20 meter echter aangezien WiFi het "voldoende" leek te doen heb ik die nooit gekregen. Gezien het modem op een kast tegenover de tv staat red ik het natuurlijk nooit met een kabeltje van 1 meter.


Ha @Jeroennnnnnn, die kabel is inderdaad degene die bij het installatiepakket hoort. Een langere doen we er niet bij. Die kan je zelf wel gewoon aanschaffen, bijvoorbeeld via https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/.


Oké, ik dacht dat die erbij hoorden. 
 

Bedankt. 
 

Jeroen