Skip to main content
Antwoord

Modem vervangen bij verhuizing naar adres met glasvezel

• October 2, 2025
  • 4 reacties
  • 75 keer bekeken

Goedeavond, 

in mijn huidige woning ligt geen glasvezel, ik had eerst een experiabox v10a , maar vanwege pairbonding terug gegaan naar een v10.

ik heb 4 tv ontvangers , waarvan er 3 zijn aangesloten dmv superwifi punten , 1 ontvanger zit rechtstreeks op de v10 , bij de v10 staat ook 1 superwifi omdat deze modem niet kan fungeren als superwifi.

in mijn nieuwe woning ligt glasvezel , is het mogelijk om bij verhuizing een nieuw modem te krijgen (v10 of box12) zodat ik het wifi punt vrijspeel wat nu bij het modem staat ?

Durf namelijk nog niet precies te zeggen wat de mogelijkheden zijn vwb kabels trekken , en de afstanden waarover ik wifi wil hebben zijn in de nieuwe woning sws een stuk groter.

alvast bedankt 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@NickVE. Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Als ik het zo goed lees dan is het een flinke upgrade qua ruimte ten opzichte van nu. Dat is heel fijn wat betreft woongenot, maar voor de Wifi vormt dat wel een extra uitdaging. Goed dat je daar al over nadenkt. 

Het is even zaak om te controleren of je al op de KPN Software zit met je V10 modem, want dan hoef je geen SuperWifi punt meer bekabeld aangesloten te hebben. Dan doet het V10 modem ook mee als Wifi punt en de rest kun je draadloos ergens neerzetten. Ga daarvoor naar http://192.168.2.254 en controleer of je daar onderaan iets van ‘intermediate’ ziet staan. Als je dat niet ziet staan en midden op je scherm een afbeelding hebt van de V10, dan zit je op de KPN Software. Je kunt dan meer informatie vinden over deze firmware op onze Product Update pagina

Als je nog wel de intermediate-versie hebt, dan is het nog even geduld hebben totdat je wordt overgezet. Dat zou niet al te lang meer moeten duren, want we willen voor het einde van het jaar iedereen over hebben. Je ontvangt dan vanzelf een mail wanneer dat gaat gebeuren. Het modem inwisselen is helaas geen optie. 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 2, 2025

Beste ​@NickVE uit je verhaal is niet duidelijk welk modem je nu hebt, maar KPN vervangt alleen modems die defect zijn of niet meer ondersteund worden. 

Dus je behoudt dus je huidige modem.

Leen59
Wijsgeer
  • October 2, 2025

ik heb 4 tv ontvangers , waarvan er 3 zijn aangesloten dmv superwifi punten , 1 ontvanger zit rechtstreeks op de v10 , bij de v10 staat ook 1 superwifi omdat deze modem niet kan fungeren als superwifi.

• October 2, 2025

Als de v10 nieuwe firmware heeft, dan kunnen de SuperWiFi's draadloos aan de v10 gekoppeld worden. Er hoefd dan dus geen SuperWiFi meer bij de v10 te staan.

Dat hoefde sowieso niet. Als die maar bekabeld aangesloten was. Dat mag best ergens anders in huis.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 5, 2025

Hoi ​@NickVE. Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Als ik het zo goed lees dan is het een flinke upgrade qua ruimte ten opzichte van nu. Dat is heel fijn wat betreft woongenot, maar voor de Wifi vormt dat wel een extra uitdaging. Goed dat je daar al over nadenkt. 

Het is even zaak om te controleren of je al op de KPN Software zit met je V10 modem, want dan hoef je geen SuperWifi punt meer bekabeld aangesloten te hebben. Dan doet het V10 modem ook mee als Wifi punt en de rest kun je draadloos ergens neerzetten. Ga daarvoor naar http://192.168.2.254 en controleer of je daar onderaan iets van ‘intermediate’ ziet staan. Als je dat niet ziet staan en midden op je scherm een afbeelding hebt van de V10, dan zit je op de KPN Software. Je kunt dan meer informatie vinden over deze firmware op onze Product Update pagina

Als je nog wel de intermediate-versie hebt, dan is het nog even geduld hebben totdat je wordt overgezet. Dat zou niet al te lang meer moeten duren, want we willen voor het einde van het jaar iedereen over hebben. Je ontvangt dan vanzelf een mail wanneer dat gaat gebeuren. Het modem inwisselen is helaas geen optie.