Skip to main content

Goedendag mede forummers,

 

Met de laatste firmware wijziging kan ik het standaard modem wachtwoord niet meer wijzigen.

Ik heb een software aanvraag gedaan met het formulier. Ik ben benaderd geweest door Bart Z. Hij kon op afstand mijn modem niet meer benaderen.

(Mijn probleem tegen gekomen op het forum, maar gaat 2 jaar terug, vandaar een nieuw topic aangemaakt.)

Wat heb ik gedaan: 

  • Het modem een harde reset gegeven d.m.v. het knopje achter op, wachten op rode lamp en de modem op laten starten.
  • Internet verbinding werkt uitstekend.
  • Ik kan inloggen met 192.168.2.254
  • Alles kan ik aanpassen.
  • Wifi uitgezet i.v.m. aangesloten Asus RT-AC86 Mesh set.
  • Het gaat om onderstaand gedeelte in de interface:
  • Het standaard wachtwoord kan ik niet wijzigen naar het wachtwoord wat ik in de oude interface ook had. Ook andere combinaties doen het niet.
  • De interface geopend met zowel de browser Edge als de browser Chrome (standaard browser).

 

Wie heeft hiervoor de oplossing?

 

Dank voor het meedenken :)

@Edmuziek Met de informatie uit je screenshot zou ik denken dat je niet aan alle voorwaarden van een nieuw passwoord voldoet en daardoor de “Aanpassen” knop niet actief wordt.

Ik zie nml een uitroepteken staan dat je of nog een cijfer of een speciaal teken moet toevoegen/aanpassen in je nieuwe wachtwoord. Kan je dat nog eens controleren? 


Beste Radioman,

 

Ik heb het geprobeerd. Ik heb een wachtwoord verzonnen, wat zou moeten voldoen aan de gestelde criteria.

De knop blijft grijs.

Zie de schermafdruk onder:

 


@Edmuziek Aangezien het een nieuwe firmware betreft zitten er waarschijnlijk nog wat bugs in of is nog niet alles geïmplementeerd. Wat je nog kan doen is een wachtwoord met alleen letters en cijfers maken om te controleren of dat wel een valide combinatie oplevert.

En ik zie zojuist pas de opmerking : 

 


Radioman,

 

Dit is een oplossing, de knop wordt blauw.

De policy is dan wel totaal anders te noemen dan met de vorige Box12 interface.  Ik kan me voorstellen dat meer mensen hier tegen aan gaan lopen.

Zie onder:

 

Ik vind het geen fijne, werkbare oplossing.

Bedankt voor deze tip in elk geval.


@Edmuziek  Goed om te lezen dat je nu wel een mogelijkheid hebt om het passwoord aan te passen. Waarschijnlijk moet KPN dan nog de "speciale “ tekens check verder uitbreiden of in de GUI laten zien welke tekens gebruikt mogen worden. 

Misschien kan je hierop feedback geven met de feedback optie ?


Hallo @Radioman de feedback]-toets werkt nog niet.

Is bekend bij KPN.

 


De feedback optie is dood. Meer mensen zijn hier tegen aan gelopen.

Zie onder:

 


@JanD @Edmuziek  Als de feedback optie niet werkt dan gaat dat natuurlijk nog niet.


Ik denk, wachten op de eerstvolgende software update voor de Box 12. Internet en TV werken uitstekend en zonder storingen verder. Voor mij is de Box 12 een “doorgeefluik” die het verder doet.

Het is nog de vraag of bij de andere typen modems dit euvel ook speelt.


Goed dat je dit meldt, @Edmuziek.

Ik heb het geprobeerd. Ik heb een wachtwoord verzonnen, wat zou moeten voldoen aan de gestelde criteria.

Ik zie in je screenshot dat hij bij dat criterium blijft aangeven dat het niet goed is. Misschien dat er specifieke eisen zijn voor wat voor soort speciale karakters je kan of mag gebruiken. Kun je aangeven welk speciaal karakter je hebt gebruikt? Dan vraag ik dit na. En ook of dit dan de bedoeling is.


Eric,

 

Ik heb in de oude interface geen specifieke karakters gebruikt, maar een wachtwoord in dit soort:

Bijwoordjes-9, in deze orde werkte het oude wachtwoord met de policy van de oude interface wel.

Enige specifieke teken is het "-”teken, of koppel teken.


Dank je, @Edmuziek! Ik heb hier een update over. Er hoort een verklarende tekst bij die aangeeft welke speciale tekens je kunt gebruiken. Die is weggevallen, dit wordt in een latere update hersteld.

En het blijkt dat het koppelteken op het moment niet een van de tekens is die valt onder de geaccepteerde speciale tekens. Degene die wel kunnen zijn @ . $ ! % * # ? & en natuurlijk de cijfers 0 t/m 9. Het is nog niet bekend of koppelteken (of liggend streepje) hier nog aan toegevoegd gaan worden.

 

Dus als je jouw wachtwoord aanpast naar eentje zonder koppelteken gaat het wel goed.


Dank je wel Erik voor deze info. Ik ga het proberen.


Dank je wel Erik voor deze info. Ik ga het proberen.

Erik,

Ik heb dit geprobeerd zojuist en deze optie werkt inderdaad. Dan rest de vraag waarom de ”wachtwoord policy” dan veranderd is t.o.v. de oudere firmware versies.

Alnog dank voor het meedenken.


Dan rest de vraag waarom de ”wachtwoord policy” dan veranderd is t.o.v. de oudere firmware versies.

Heeft te maken met dat er meerdere leveranciers zijn in onze keten van hardware en software voor modems en wifipunten. Die hebben niet allemaal dezelfde wachtwoord policies, dus dan moeten we terugvallen op dat wat overeenkomt voor allen. En het is dus nog even afwachten of we dit dan kunnen uitbreiden zonder dat het onnodig veel tijd gaat kosten.