Skip to main content

waarom als mijn modem nieuw wachtwoord heb gegeven en een poort forwarding heb gemaakt word deze na een paar dagen verwijderd en mijn wachtwoord veranderd door kpn.

ik kreeg te horen dat ik geen portforwarding mocht doen ivm veiligheids redenen.

wat een bullshit.

ikheb een alarmsysteem en een camera systeem waar ik niet meer eens in kan loggen op afstand.

hier had ik met de experiabox 10 geen probleem mee maar sinds ik de kpn box 12 heb wel

Waarom heeft u nu een KPN Box 12 als u eerst een v10 had? Was de v10 stuk?


waarom als mijn modem nieuw wachtwoord heb gegeven en een poort forwarding heb gemaakt word deze na een paar dagen verwijderd en mijn wachtwoord veranderd door kpn.

ik kreeg te horen dat ik geen portforwarding mocht doen ivm veiligheids redenen.

wat een bullshit.

ikheb een alarmsysteem en een camera systeem waar ik niet meer eens in kan loggen op afstand.

hier had ik met de experiabox 10 geen probleem mee maar sinds ik de kpn box 12 heb wel

Tegenwoordig moeten we eerst weten welke software op de v12 staat voordat we verder kunnen redeneren. Een deel draait op een nieuwe versie met nieuwe interface. Op de oude versie is kpn ook nog steeds zelf in de weer met port forwards voor het op afstand kunnen bereiken van superwifi en tv boxen

 


ik kreeg te horen dat ik geen portforwarding mocht doen ivm veiligheids redenen.

Hallo @modem wachtwoord van wie en hoe kreeg je dat te horen?

Per mail of SMS van het abuse-team van KPN? Zij zijn namelijk de enigste partij die dat op kan en mag leggen, maar dat gebeurt altijd schriftelijk, per brief of per mail. Als er geen toelichting bij staat kun je dat aan het abuse-team opvragen.

Het kan zijn dat je bepaalde forwards op een dusdanige wijze hebt ingesteld dat jouw veiligheid in gevaar komt en/of de integriteit van het KPN-netwerk en dan is het dus een goede zaak dat KPN ingrijpt.

Het NOC bewaakt 24/7 de veiligheid van het netwerk en treedt (gelukkig) op als er gevaar dreigt.

 


hoe ik de port forwarding instel is alleen maar voor de beveiliging en de recorder die ik standaard doe voor mij en voor andere klanten.

dit ging met de experiabox 10 altijd goed.

dus waarom word mijn wachtwoord zonder bericht veranderd zodat ik mijn box in fabrieksinstelling moet zetten.

dit is inbreuk in mijn eigenveiligheid van de kpn.

kpn hoort zich niet te bemoeien met mijn eigen netwerk. hun zijn niet mijn ict afdeling.

en zeker niet zonder bericht te doen

 


Hallo @modem wachtwoord zou je nog antwoord op mijn  vragen willen geven, voordat ik verder kan reageren?

KPN mag zeker ingrijpen in jouw netwerk, want als jij vanuit jouw netwerk gegevens het internet opstuurt die de integriteit van het netwerk in gevaar kunnen brengen, moet men wel ingrijpen.

 


KPN zal echter niet het modem wachtwoord veranderen, dat je moeilijk/niet in kan loggen op een Box 12 is een bekend probleem. Er is wel nieuwe firmware die dat probleem oplost maar die is nog niet bij iedereen uitgerold.

Je kan het voor nu via https://192.168.2.254 proberen of via een andere browser zoals Firefox, eventuele meldingen over een onveilige verbinding negeren en dan voor Doorgaan o.i.d. kiezen.


Hoi @modem wachtwoord, iedereen wil je graag helpen volgens mij. Alleen is de situatie nog niet helemaal duidelijk. 

Vragen die nog open staan zijn:

  • Welke firmware versie staat er op jouw Box 12?
  • Van wie mag je geen port forwardings doen vanwege veiligheidsredenen?