Skip to main content
Vraag

Modem (ZTE H369A) spontaan gereset en nu extreem traag internet

• May 31, 2025
  • 2 reacties
  • 35 keer bekeken

Sinds een paar dagen opeens last van extreem traag internet (vooral steam, discord en Linux distro downloads via torrent)
Ik keek laatst in mijn router maar zag dat alles! (incl wachtwoord!!) gereset was?
Alle informatie, instellingen alles was weg.
Was het een onaangekondigde update? lijkt me in ieder geval niet de bedoeling.
Het gaat om de ZTE H369A.

(Hardware Version V1.00
Software Version V1.01.00T04.3Intermediate)
Niemand zit er verders aan, niemand over de vloer die er verstand van heeft dus ik ben benieuwd hoe dit zo kon gebeuren.

Ik heb alles voor zover ik weet terug kunnen zetten qua portforwarding.
Internet werkt "redelijk" maar het downloaden werkt voor geen meter via torrents.
Discord geeft ook aan dat er zeer slechte verbinding is dus ergens gaat het fout.
Terwijl ik voorheen bijna nooit problemen had.

snelheden qua downloaden zijn max 120kb ipv 1mb (buitengebied snelheden maar toch)
En ja we hebben de extra buitengebied ontvanger maar daar merken we heel weinig van.
En op deze snelheden lukt het helaas niet om de nieuwste ubuntu binnen te halen mits ik de pc dagen lang aan laat.
Direct de iso downloaden is meteen max 1mb zoals het was maar qua torrents haal ik niets.

Dingen zoals downloaden op steam is ook maar een paar kb terwijl het via de browser gewoon snel is.
Zelfs op discord krijg ik te zien dat er weinig verbinding is.
Wat is hier precies misgegaan en wat kan er gebeuren om dit weer zo snel mogelijk terug te draaien?
Ik neem aan dat online gamen ook een ramp zal zijn.
Router is al meerdere keren gereset, uitgezet etc.
In mijn firewall, software en virusscanner is niets veranderd alleen de router doet raar.
Misschien weer tijd voor een vervangende router? de vorige gaf na een tijdje ook al problemen.
Beide testen gedaan met en zonder vpn maar bij beide werken steam/torrent/discord erg traag
terwijl de Linux iso downloaden via browser gewoon vol gas gaat (alsnog maar 1mb max)

Hopelijk hebben jullie een oplossing voor ons.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• Auteur
  • May 31, 2025

Geen idee maar steam werkt weer perfect, discord en torrent opnieuw geinstalleerd op een andere schijf en ook die werken weer.

Topic mag verders op slot, excuses

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat fijn om te lezen dat het probleem al verholpen is! Bedankt ook dat je ons dit hebt laten weten, ​@dedas-50. We waarderen dit enorm.