Skip to main content

Onlangs heb ik voor mijn ouders een verlenging van het TV+internet abonnement geregeld. Bij die verlenging heb ik met KPN de afspraak gemaakt dat de router zou worden omgewisseld voor een Box 12.
Ik heb inmiddels (te vaak) contact gehad met KPN over die omwisseling, maar verder dan een omwisseling van Box 10 naar een andere Box 10 (!) zijn we niet gekomen. Terugbelverzoeken worden niet gehonoreerd.
Leest hier iemand mee die deze omwisseling wel voor elkaar kan krijgen?

Let wel: ik ben niet op zoek naar de argumentatie “die Box 10 doet het ook". We hebben bij de verlenging afspraken gemaakt en ik wil graag dat KPN die nakomt.

Hoi @Bontronicz ,

Mits je geen pairbonding of 4G buitengebied hebt kan dat technisch gezien.  Een moderator zal naar mijn verwachting dan ook het modem omruilen. Vul je profiel daarvoor vast in.

Als je wel pairbonding of 4G buitengebied hebt kan het niet. In dat geval is er een belofte gemaakt die niet nagekomen kan worden.


Dank voor de tip. Profiel bijgewerkt.
Het gaat hier om glasvezel, geen buitengebied.


Onbegrijpelijk dat je een v10 om wil ruilen voor een box 12. Een keigoed modem inwisselen voor één waar nog steeds kinderziektes inzitten. Er is geen enkele rede te verzinnen waarom je zoiets zou willen. 


Hallo @Bontronicz, dankjewel voor het invullen van je profiel. Ik heb het adres van je ouders erbij gepakt en ik zie dat ze inderdaad op glasvezel zijn aangesloten. Echter is de Experia Box V10 nog een modem dat we veelvuldig gebruiken en hebben we niet de optie om deze om te wisselen voor de V12. Met een wisseling, zoals je al hebt ervaren, krijgt je opnieuw een Experia Box V10. Dit is voor mij niet anders. 

Mocht je bepaalde opties missen en toch graag een ander modem willen gebruiken, er is de optie om eigen apparatuur te gebruiken.


Mocht je bepaalde opties missen en toch graag een ander modem willen gebruiken, er is de optie om eigen apparatuur te gebruiken.

Toevoeging:

Het is ook mogelijk a 7,50 per maand een Fritzbox 7590 te huren. Daarmee werkt TV+ ook via wifi.

 


Laat ik nog één poging doen. Aan de telefoon, om het abonnement op te zeggen, doet KPN een aanbod om toch te blijven. Onderdeel van dat aanbod was een box12. Ik probeer KPN nu al weken zo ver te krijgen dat ze doen wat ze beloofd hebben. Niet meer, niet minder.

Het laten voor wat 't is? Eigen appratuur? Dan kies ik eerder voor de overstap naar een andere aanbieder (het oorspronkelijke plan) obv niet nakomen van afspraken.

 


Het antwoord van de kpn moderater lijkt me duidelijk.  Het modem wordt niet omgeruild. 


Waarom heb je überhaupt een verlenging geregeld? Na de contractduur worden abo's automatisch verlengd en zijn dan maandelijks opzegbaar. En het nadeel van telefonische afspraken is dat er niets op papier staat. Tenzij je een Audio opname hebt, kun je niets bewijzen. 


Maar waarom moet die zeer stabiele uitmuntende v10 bij je ouders omgewisseld worden voor de Box12. Bij mijn bovenburen (80+) heb ik die al enkele malen moeten resetten. De vaste telefonie werkte al enkele malen niet bij hen.

Bij mijn v10 is dat nog nooit het geval geweest de afgelopen 5 jaar. Die werkt hier tot op heden altijd.


Precies, ik heb al een V10 vanaf het moment dat die uitkwam. Nog nooit problemen mee gehad. Over enige maanden krijg ik glasvezel van Glaspoort (dus met kpn) en ik hoop niet dat kpn mij een nieuwere (dan router) probeert op te dringen.Â