Skip to main content

Lees graag mee want ik heb het zelfde probleem en heb ook de zelfde modem. Moet iedere dag me modem resetten dan pas weer bereik. 

Al tig x gebeld met KPN en het ligt niet aan hun of de lijn.

Ook gezegd dat het volgens mij de modem is maar daar willen ze niet aan.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hoi @Ebbeltje ,

Vervelend.

Zou je antwoord kunnen geven op deze vragen?

Hallo @Kevin25 ,

Welk modem heb je?

En heb je glas of koper?En heb je zonnepanelen omvormers , DVSen, smarthome apparatuur en switches in jouw netwerk?

Daarnaast kan hier door een medewerker op het forum natuurlijk ook altijd een lijnmeting gedaan worden, wie weet komt hier ook een oorzaak uit.

 

 


Hallo ik heb geen glas dus zal het koper zijn denk ik.

Ik heb 1 switch om dat deze modem maar 3 poorten heeft en de oude modem had er 4. De switch is door jullie aan gesloten.

Mijn vermoede is dat het aan de modem ligt.


Hoi @Ebbeltje ,

Een defect modem zou goed kunnen hoor, maar dan moeten eerst wat zaken uitgesloten worden.

Welk type switch is het?

Is jouw DSL kabel rond of plat?


Een ronde kabel en netgear pro safe plus switch g5105e die heb ik van kpn gekregen.


Dat is dan prima.

Valt bekabeld ook uit?

Een moderator kan in ieder geval een lijnmeting doen, zou je daarvoor je profiel willen invullen?


Dat is allemaal al gedaan die was goed. Ben hier al een lange tijd mee in de weer met kpn maar geen resultaat helaas.

 


Dan lijkt mij inderdaad een nieuw modem wel een goed idee, hopelijk is een moderator het daar mee eens en ruilen ze je modem om.


Hoe kom ik daar achter? Of de moderator het daar mee eens is?

Zodat het modem mss omgeruilt kan worden.


Een moderator reageert binnen enkele dagen, hij/zij laat dan weten wat de beste vervolgstap is , en als dat modem omruilen is zullen ze dat doen.

Maar het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat er een monteur moet komen, maar dat hoor je vanzelf.


Dank je wel fijne avond 


Hi @Ebbeltje, moderator hier 😃🙋🏼

Ik wil je lijn graag even doormeten om te zien wat voor gekke dingen ik tegenkom, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Ik heb het formulier ingevuld.

Maar die meting heeft kpn al een paar x gedaan en het lost niets op.


Bedankt @Ebbeltje, ik zie inderdaad terug dat er elke dag 1 onderbreking van het signaal is, bij het modem zelf. De lijn lijkt verder helemaal in orde te zijn, totaan je modem us er dus niets mis gelukkig.

Dan zullen we ons nu gaan richten op het modem zelf, en het kan zijn dat ik je vragen ga stellen die je al bij andere collega's beantwoord hebt maar ik stel ze toch even opnieuw, aangezien ik zelf ook graag exact weet hoe de vork in de steel steekt hier!

 Je geeft aan dat je hetzelfde probleem hebt als de persoon uit het andere topic, houdt dat bij jou dan ook in dat zowel je internet als je tv het niet meer doen? En hoe zit dat met de vaste telefoon? Werkt die nog wel of is de lijn op zo'n moment ook dood?

En wat doen de lampjes op het modem precies vóórdat je het modem gaat resetten? Branden bepaalde lampjes rood, of zijn ze helemaal uit?


Als vast staat geeft deze op de tv een scherm blauw als ik het goed heb 400 en knipper het modem rood, als het vast staat heb ik ook geen internet en die is bekabeld de wifi lampje is dan uit. Telefoon geen idee want die gebruik ik noot is alleen dat ik bereikbaar bent in nood voor mijn moeder. Maar verder is het lampje op de modem groen soms blauw knipperend.

Meestal zie ik ook aan de toon die heeft dan geen wifi en mobiel ook niet.

 

Met het modem die ik hiervoor had de v9 heb ik nooit problemen gehad en deze is echt een ramp.

Twijfel echt om over te stappen naar een ander als dit niet snel word opgelost.

 


Als vast staat geeft deze op de tv een scherm blauw als ik het goed heb 400 en knipper het modem rood, als het vast staat heb ik ook geen internet en die is bekabeld de wifi lampje is dan uit. Telefoon geen idee want die gebruik ik noot is alleen dat ik bereikbaar bent in nood voor mijn moeder. Maar verder is het lampje op de modem groen soms blauw knipperend.

Meestal zie ik ook aan de toon die heeft dan geen wifi en mobiel ook niet.

 

Met het modem die ik hiervoor had de v9 heb ik nooit problemen gehad en deze is echt een ramp.

Twijfel echt om over te stappen naar een ander als dit niet snel word opgelost.

 

 

Duidelijk @Ebbeltje, ik denk inderdaad dat het modem hier de boosdoener is, en heb een omruil in gang gezet. Als het goed is heb je hier al een sms over ontvangen met meer informatie 🙂


Heb inderdaad de sms ontvangen en bedankt voor je hulp. Hopelijk is dan opgelost. 😉


Heel graag gedaan en fijne Paasdagen!

Laat je nog even weten of het met de nieuwe ook echt weer helemaal ok is? 


Zal ik doen en hou ik mijn eigen wifi code of krijg ik een nieuwe? 

Fijne paasdagen en je hoor me nog. 


Dat hangt er een beetje van af of je ooit iets gewijzigd hebt aan je wifi inloggegevens en/of je wel eens de KPN servicetool gebruikt hebt om wifi in te stellen. De kans is aanwezig dat je wifi gegevens op zijn geslagen en opnieuw ingeladen zullen worden als je het nieuwe modem aansluit. Daarom wil ik je aanraden om je huidige wifi inlognaam en wachtwoord even te noteren, voordat je het oude modem loskoppelt. 

Het kan ook zijn dat je nieuwe modem de wifigegevens gaat hanteren die op het stickertje van het modem staan. Het is mogelijk om die gegevens te wijzigen (klik!) 🙂

 


Als de modem er is zal ik het ophalen en aansluiten. 

Dat zal waarschijnlijk woensdag zijn na werk.

Mocht ik dan vragen hebben of het lukt in 1x laat ik iets van me horen.

Fijne avond 😉


Helemaal prima, hoor graag of het allemaal lukt met het aansluiten!


Goedeavond ik heb het modem omgeruild alleen jammer dat ik weer het zelfde modem 10A heb gekregen.

Aangezien er een nieuwere versie al een tijd in omloop is de box 12 en de problemen met dit modem bij meerdere mensen is zoals ik op de site lees. Aangezien ik al een aantal jaar klant ben bij kpn. 

 

Maar heb hem aangesloten en op dit moment functioneer alles nu dus hopelijk is het opgelost 🙏 hij heeft de wifi ook overgenomen. 

 

Fijne avond


De ExperiaBox V10A is verder een prima modem hoor en kan nog wel een tijdje mee!


Ik hoop het ik ben nu al zo lang aan het tobben met iedere dag de modem te resetten.

Om weer wifi en internet te hebben. Ik had hiervoor de v9 nooit problemen plus die had 4 gele poorten en deze maar 3 dus moest er weer een switch tussen. 

En met de v10A nou 🙈 dus ik hoop dat het nu verholpen is.

 


De ExperiaBox V10A is verder een prima modem hoor en kan nog wel een tijdje mee!

En minder bugs dan de Box 12😉Al blijft de V10 de beste n.m.m.

 

Maar fijn dat de problemen zijn opgelost @Ebbeltje , maar mocht het onverhoopt toch veranderen laat het dan vooral via deze weg weten🙂