Skip to main content

Lees graag mee want ik heb het zelfde probleem en heb ook de zelfde modem. Moet iedere dag me modem resetten dan pas weer bereik. 

Al tig x gebeld met KPN en het ligt niet aan hun of de lijn.

Ook gezegd dat het volgens mij de modem is maar daar willen ze niet aan.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Dank je wel Martijn. Mocht er nog problemen zijn hoor je me fijne avond. 


Jij ook!


Ah heel fijn dat het met dit exemplaar allemaal in orde lijkt te zijn @Ebbeltje 😊 En top dat hij de wifi over heeft genomen, dat scheelt weer wat gedoe met opnieuw instellen!


Goedendag nu heb ik en nieuwe modem kom ik thuis na super drukke dag en ja hoor geen internet geen wifi geen tv tof weer in de weer met kpn wordt hier zo niet goed van !!!


Is hij weer constant aan het herstarten?


Hallo @Ebbeltje ,

Helaas.

Ik ben benieuwd of er met uitzondering van de switch iets anders is veranderd aan jouw netwerk als toen je nog de Experia Box V9 had.De V9 werkte goed begrijp ik.

 

 

 


Nee en die switch kom ook van jullie 


Heb je toen je het nieuwe modem kreeg ook de nieuwe stroomadapter gebruikt?

Als de moderator aangeeft een onderbreking te zien vanaf de klantzijde is dat het enigste waar ik nog aan kan denken. 

Zou je eens een foto willen sturen van je aansluiting? Waar de kabel uit de muur komt zeg maar.


Ik heb de adapter gebruikt die bij het modem in door zat en hoe bedoel je kabel uit de muur ik heb geen kabel uit de muur het modem staat bij me tv en gaat vanaf daar naar de apparatuur 


Dat begrijp ik, alleen moet het modem zijn signaal ook ergens vandaan halen.


@Ebbeltje ,

Zo'n punt bedoelt Freddy:

oude woonkamer
Huidige woonkamer
Oude meterkast/gang
Jaren 90 meterkast
Huidige meterkast.

 


De bovenste de telefoon aansluiting 

 


Heb de modem een resset gegeven en heb in ieder geval weer verbinding maar dat is toch niet de bedoeling iedere x neem ik aan 


Het enige wat ik nog kan bedenken zijn nieuwe kabels

Verder weet ik het echt niet.

Ga nu eerst eten 


Eet smakelijk in ieder geval!

ISRA ziet er op zich goed uit, maar mogelijk is het beter als deze vervangen word door het nieuwe model.

Op de kabel in poort 3 staat wifi, hier zit neem ik aan een wifi versterker op.Welk type is dat?

Overigens is deze adapter wel een ouder type, de nieuwste heeft een rechte plug.

@freddyfrl, zou jij als monteur hier een V10 testen of die wel goed werkt?De V9 werkte immers wel goed in deze opstelling.


De wifi adapter is ook van jullie en als ik de kabels vernoeuw welke moet ik dan hebben? 

 


Ik vermoed eerlijk gezegd dat dit niet de hoofdaansluiting is. Dit lijkt meer op een varkenssnuit stekkerdoosje. Hier kan het ook ergens misgaan.
Zit er in de meterkast ook nog iets van KPN?

Als dit bij onderzoek in orde blijkt zou ik inderdaad een gewone ZTE V10 proberen inderdaad @martijn197108 


De wifi adapter is ook van jullie en als ik de kabels vernoeuw welke moet ik dan hebben? 

 

Dit is de draadloze verbindings set. Loopt de ethernetkabel uit dit kastje naar de televisie? 


@freddyfrl ,

Duidelijk🙂

@Ebbeltje ,

Aha, een DVS.Die geven veel klachten, zou je die los willen koppelen voor een 2 dagen?

 


@freddyfrl,

Duidelijk🙂

@Ebbeltje,

Aha, een DVS.Die geven veel klachten, zou je die los willen koppelen voor een 2 dagen?

 

En mocht je televisie hierop aangesloten zijn, plaats dan eens zo’n WiFi punt bij de tv en sluit je TV-ontvanger hier eens op aan om te kijken of het dan inderdaad beter gaat. 
 


Het klopt anders het ik niet genoeg stroom bij de tv en het heeft het altijd goed gedaan met de v9.

 

Ik heb in de meter kast een kastje van kpn maar ik heb speciaal voor kpn gekozen dat ik niet vanuit de meter kast hoefde anders moet ik een hele kabel door mijn huis want de meterkast zit bij de buiten deur.

 

Heren ik woon alleen en ben tot op zekere hoog handig.

En ben het ook erg zat als dat tobben met de verbinding

Kost genoeg energie ik werk fulltime dan heb je geen zin in deze toestanden. 


Dus ik moet deze er tussen uit halen?

 

Maar dan heb ik geen tv in de slaap kamer toch? 


@Ebbeltje,

Kan je een foto maken van het punt in de meterkast?

Ik begrijp het helemaal , maar ik zou toch even testen met de DVS afgesloten.Dan heb je inderdaad even geen TV in de slaapkamer helaas…

Als het dan nog steeds problemen geeft zal er toch een andere oplossing moeten komen.Ik vermoed een V10.

 


Dus ik moet deze er tussen uit halen?

 

Maar dan heb ik geen tv in de slaap kamer toch? 

Ja, inderdaad deze even verwijderen.


Zo’n DVS bestaat altijd uit meerdere kastjes. Dan zou je ze er allemaal uit moeten halen. Je kunt het WiFi punt naast de tv plaatsen, zodat je alsnog TV kunt kijken door de kabel in het WiFi punt te doen.

Je hoeft inderdaad geen kabel te trekken vanuit de meterkast hoor, maar zou je hier wel eens een foto van willen maken?