Skip to main content

Lees graag mee want ik heb het zelfde probleem en heb ook de zelfde modem. Moet iedere dag me modem resetten dan pas weer bereik. 

Al tig x gebeld met KPN en het ligt niet aan hun of de lijn.

Ook gezegd dat het volgens mij de modem is maar daar willen ze niet aan.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Ik ga de stekker er afhalen en kijken of het helpt.

 

En dit is het punt in de meterkast denk ik omdat er kpn opstaat.

 


@Ebbeltje,

Ik zou een ti-rap om het kunststof omhulsel van de kabel doen, als trek ontlasting en deze een beetje terugduwen.

@freddyfrl,

Alle los hoeft niet persé.Als degene die via ethernet aan het modem verbonden zit maar uit het stopcontact is.


Super. Zo te zien is die kabel inderdaad doorgetrokken naar de varkenssnuit in de woonkamer. Je kunt nog eens proberen om deze varkenssnuit in de woonkamer er van af te halen en tevens het DSL kabeltje die van de varkenssnuit naar het modem loopt ook eens los te halen van het varkenssnuitje. 

Ook zou ik het eens zonder die DVS kastjes proberen inderdaad.


@Ebbeltje,

Ik zou een ti-rap om het kunststof omhulsel van de kabel doen, als trek ontlasting en deze een beetje terugduwen.

@freddyfrl,

Alle los hoeft niet persé.Als degene die via ethernet aan het modem verbonden zit maar uit het stopcontact is.

Klopt, alleen DVS neemt vrij veel stroom en het is zonde om het kastje er dan 2 dagen nutteloos in te laten 😉


Daar heb je dan helemaal gelijk in @freddyfrl 😉

Trouwens, welkom hier nog.Een extra monteur op het forum is altijd welkom🙂


Daar heb je dan helemaal gelijk in @freddyfrl 😉

Trouwens, welkom hier nog.Een extra monteur op het forum is altijd welkom🙂

Dankjewel! Ik zal mezelf z.s.m. nog even voorstellen hier op het forum!


Ik heb de dvs er af gehaald maar de verleng stekker kan er niet af want dan is er niet genoeg stroom voor modem tv telefoon versterker.

Dus weet niet hoe ik dat moet oplossen 


Oh maar dat 230V verlengsnoer kan geen kwaad voor het modem hoor, die kan blijven zitten🙂

Als de DVS maar weg is.


De DVS is er nu vanaf dus hopelijk helpt het 🙏

Moet ik de kabels even laten voor wat het is?  of moeten die vernieuwd worden

Zo ja laat dan weten welke kabels er op moeten.

 

Anders fijne avond 


@Ebbeltje,

Kabels zijn op zich prima.

Ik zou eerst even kijken of de DVS verwijderen helpt, anders kijken we gewoon verder🙂

Fijne avond!


Goedeavond, tot nu toe gaat het goed zonder de DVS er tussen wat natuurlijk fijn is.

Maar is er ook een oplossing om nu op de slaapkamer tv te kunnen kijken?

 

Plus dat de DVS van kpn is en dat geeft het problemen mmm.


@Ebbeltje ,

Fijn om te horen!

Als het bereik voldoende is in de slaapkamer kan je daar een superwifi plaatsen en daarop de TV ontvanger aansluiten.

Voor 25 euro te koop via marktplaats:

https://www.marktplaats.nl/v/computers-en-software/wifi-versterkers/m1967108830-kpn-wifi-versterker-superwifi-punt-z-g-a-n

 

 


Nou daar moet ik me even in verdiepen want ik moet het zelf aansluiten en of ik dat kan en hoe ik dan moet doen wordt vervolgt. 

 


Nou daar moet ik me even in verdiepen want ik moet het zelf aansluiten en of ik dat kan en hoe ik dan moet doen wordt vervolgt. 

 

Ik zal wel een korte uitleg geven, hopelijk kan je daar verder mee😉

1:Sluit de superwifi eerst met ethernet aan op het modem en reset hem door het resetknopje 15 seconden in te drukken.Laat hem daarna een half uurtje draaien en koppel hem los.

Zet hem nu in de slaapkamer en sluit op de ethernetpoort de kabel naar de TV ontvanger aan.Als het goed is werkt hij nu, na het opstarten van de superwifi.

 


Dank je wel martijn en fijne avond 😉


Jij ook!