Skip to main content

Moet ik zelf een telefoonsnoer kopen om internet aan te kunnen sluiten?

• February 3, 2026
  • 23 reacties
  • 113 keer bekeken

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img

Hoi, Moet ik zelf een telefoon snoer kopen om internet aan te kunnen sluiten. Ik gebruik geen vaste telefoon. Hoe sluit ik het anders aan. Dat een zie foto zijn de enige opties. Help dank u. Mvg dawn

23 reacties

JanD
Superuser
  • February 3, 2026

Ik zie nog geen foto ​@DawnEve 

Wat heb je besteld bij KPN ?

KPN internet voor thuis, saar krijg je in de regel een DHZ pakket voor thuisgestuurd of er komt een installatie monteur. 

Graag iets meer duidelijkheid. 

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 3, 2026

Internet in nieuwe woning. Raar contact doos in de muur met 2 contact rondjes in het midden en een leeg rondje eronder. Krijg de foto er niet op. Optie 2 is telefoon aansluiting. Dank

Ik heb een oude CAI-wandcontactdoos met twee aansluitingen. En wil internet via coax?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 3, 2026

Foto hier via de knop met de twee bergjes.

Het klinkt als links een oude coax aansluiting met TV en RADIO aansluiting. 

En daarnaast een "varkenssnuit" van KPN (vh PTT).

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Als je een foto hebt gemaakt kan je die uploaden met het laatste afbeeldingsicoontje bovenin.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Zo herken je een oude KPN koper aansluiting, het ISRA-punt: 

Type U2 heb je ook voor een vieraderige stekker (RJ11), uiteraard herkenbaar aan het KPN-logo.

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 3, 2026

Bedankt, foto is niet zichtbaar..Ik heb een oude CAI-wandcontactdoos met twee aansluitingen. Begrijp ik nu...CAI-wandcontactdoos is waarschijnlijk te oud voor internet; voor een modem heb je een modern AOP met data/retour nodig en wil internet via coax omdat dat stabieler zou zijn dan via telefoon aansluiting. Beiden weet ik niet hoe dat moet.. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 3, 2026

Internet in nieuwe woning. Raar contact doos in de muur met 2 contact rondjes in het midden en een leeg rondje eronder. Krijg de foto er niet op. Optie 2 is telefoon aansluiting. Dank

Ik heb een oude CAI-wandcontactdoos met twee aansluitingen. En wil internet via coax?

Zoiets? Dan is de onderste bestemd voor een internetaansluiting. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

KPN doet niks met coax. Dat is voor Ziggo etc…

In dat geval is een dergelijk kastje niet verouderd. Maar zoals ik al zei is dit niks waar KPN iets mee te maken heeft 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 3, 2026

Als je internet wilt via coax moet je niet bij kpn maar bij Ziggo zijn.

Ik heb 23 jaar internet via de kpn koperdraad gehad. Kan me geen onderbrekingen heugen. 

Beide providers komen oude AOP (Ziggo) danwel IS/RA bij afnemen abonnement vernieuwen. 

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 3, 2026

Moet ik dan zelf een telefoon stekker regelen en hoe maak ik die aan het modem vast?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Als je KPN wilt gebruiken, moet je eerst op zoek gaan naar het juiste ISRA kastje. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 3, 2026

Als je internet wilt via coax moet je niet bij kpn maar bij Ziggo zijn.

Ik heb 23 jaar internet via de kpn koperdraad gehad. Kan me geen onderbrekingen heugen. 

Beide providers komen oude AOP (Ziggo) danwel IS/RA bij afnemen abonnement vervangen. 

JanD
Superuser
  • February 3, 2026

Beste ​@DawnEve bij wie wil je of ben je klant, bij Ziggo of bij KPN?

Indien Ziggo, moet je daar zijn en niet hier.

Indien KPN, wat is concreet je vraag en plaats een foto van je KPN aansluiting.

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 3, 2026

Nieuw modem van kpn. Nieuw huis. 2 Aansluit opties. Maar ik zie geen telefoon stekker in de doos .. of wat past er in cai? Hoe sluit ik het aan?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 3, 2026

@DawnEve 

Neem contact op met de klantenservice van KPN en vraag om een monteur. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 3, 2026

Kpn bellen dat je een monteur nodig hebt. Die vervangt de oude varkenssnuit voor een RJ11 aansluiting. Gratis.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- aantikken op mobiel)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 3, 2026

het derde rondje is meer een dicht rondje dat er diep in ligt, niet uitstekend en er kan niks in volgens mij. Toch wat anders?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 3, 2026

Wij zien niet wat jij ziet. Foto?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

@DawnEve Bedoel je zo iets?

Dit is een CAI-doos voor Ziggo, DELTA (kabel) en CaiWay en andere kabelproviders.

Hier doet KPN dus niks mee. Als je KPN wilt gebruiken moet je echt op zoek gaan naar ISRA-punt, waarvan ik al eerder deze avond een foto van een aantal voorbeelden gedeeld had. 

Als het een nieuwbouwhuis is, dan kan het ook zijn dat je helemaal geen KPN-aansluiting via koper hebt, en dat je glasvezel hebt. (ook al is het misschien nog niet in de meterkast aangelegd).

Anders zijn we alsnog benieuwd naar de foto.

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 3, 2026

Okee foto upliaden gaat niet, bedankt die aansluiting hoef ik dus niet te laten vervangen, gewoon negeren? .  en hoe sluit ik het aan via telefoon kabel? Waarom zit er geen telefoon stekker bij dan?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

@DawnEve Zonder foto of afbeelding is het lastig. Lukt het uploaden niet? Of ben je niet in staat om een foto te maken? Upload het anders eens op imgbb.com, en deel de link.

Of kan je anders een soortgelijk aansluiting zoeken op Google Images? Of vertellen of het gaat om de foto van mijn bericht van een half uur geleden?

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 3, 2026

Site functioneert niet, uploaden gaat niet. Het was toch al besloten dat die aansluiting niet werkt? Mijn vraag nu is toch hoe ik het op de telefoon aansluiting krijg. Moet ik een telefoon stekker hebben waarom zit die er niet bij...met... snoer... en aan de andere kant.. wat?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

@DawnEve Dan moeten we wel weten wat voor aansluiting je precies hebt. Zoals ik zei: Probeer eens een afbeelding op internet te zoeken, of te vertellen of de afbeelding die ik gaf overeenkomt.

Is het zoiets?

Of is het zoiets?