Skip to main content
Antwoord

Moet regelmatig modem herstarten/resetten, moet deze vervangen worden?

• October 9, 2025
  • 2 reacties
  • 77 keer bekeken

Ik heb al vele jaren KPN glasvezel, dus de hardware is al oud. De laatste maanden moet ik enkele malen per week het modem loskoppen of resetten. Dat lijkt mij veel te vaak. Is het mogelijk dat er aan modem al box iets niet meer in orde is?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Pschee01 en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat je hem zo vaak opnieuw op moet starten, dus goed dat je dit navraagt. 

Ik raad je eerst aan om de stappen voor wegvallend internet door te lopen. Vaak is het daarmee zelf thuis al op te lossen. 🙂
Mocht dat niet werken, wil je dan laten weten wat er precies misgaat als je het modem opnieuw op moet starten? 
Doet bijvoorbeeld op geen enkel apparaat het internet het meer, of op een paar apparaten bijvoorbeeld? Dan kunnen we met je meedenken! 

Als je telefonisch contact prettiger vindt

Dan is dit een goede optie. 

Mocht je voor bellen gaan, laat je dan weten of het gelukt is?

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 9, 2025

Niet prettig dat het niet goed werkt. 

Je kunt het beste even bellen. Doe dat met je mobiel! Zij kunnen dan direct de boel doormeten. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 12, 2025

Hi ​@Pschee01 en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat je hem zo vaak opnieuw op moet starten, dus goed dat je dit navraagt. 

Ik raad je eerst aan om de stappen voor wegvallend internet door te lopen. Vaak is het daarmee zelf thuis al op te lossen. 🙂
Mocht dat niet werken, wil je dan laten weten wat er precies misgaat als je het modem opnieuw op moet starten? 
Doet bijvoorbeeld op geen enkel apparaat het internet het meer, of op een paar apparaten bijvoorbeeld? Dan kunnen we met je meedenken! 

Als je telefonisch contact prettiger vindt

Dan is dit een goede optie. 

Mocht je voor bellen gaan, laat je dan weten of het gelukt is?