Skip to main content

Mijn ouders (80+) kregen bericht dat de Experiabox v9 binnenkort niet meer ondersteund wordt en omgeruild moet worden.

Nu hoor ik dat ze bij het afhalen van het nieuwe modem bij de lokale bouwmarkt al direct het oude modem moeten inleveren.

ik voorzie daar wat problemen…

is het mogelijk het oude modem later in te leveren zodat ik in een weekend het modem kan omwisselen?

Hallo @Bontronicz ,

Dan kun je toch net zo goed in het weekend de omruil doen bij de lokale bouwmarkt? Dan doe je daar na meteen de installatie bij je ouders. 

Want zonder het inleveren van het oude modem, krijg je het nieuwe niet mee. 


Dank. Die had ik zelf ook al verzonnen, maar afhalen gaat alleen tegen inlevering van oude miodem + vertoon van legitimatie. Kortom: ze moeten ‘m zelf ophalen…

De vraag is specifiek: biedt KPN de mogelijkheid het modem naderhand te retourneren?


De vraag is specifiek: biedt KPN de mogelijkheid het modem naderhand te retourneren?

Nee.


Ook deze vraag wordt hier regelmatig gesteld, daar moet nmi echt een ander systeem voor komen.


Ook deze vraag wordt hier regelmatig gesteld, daar moet nmi echt een ander systeem voor komen.

Doe eens een suggestie 😉


Dat kan ieder weldenkend mens verzinnen.

Nieuw modem opsturen, als alles werkt oude modem terugsturen.

Dat was niet zo moeilijk toch ?
En ja, voor elke oplossing is weer een probleem zeker :/


Ja maar dat wilde kpn juist nou net niet. En dan moet er weer een afdeling opgezet worden die dat allemaal weer controleert.  Kost veel geld.


Dat kan ieder weldenkend mens verzinnen.

Nieuw modem opsturen, als alles werkt oude modem terugsturen.

Dat was niet zo moeilijk toch ?
En ja, voor elke oplossing is weer een probleem zeker :/

Enorm veel mensen sturen dan dat modem niet terug en gooien hem gewoon bij het vuil.


Dank. Die had ik zelf ook al verzonnen, maar afhalen gaat alleen tegen inlevering van oude miodem + vertoon van legitimatie. Kortom: ze moeten ‘m zelf ophalen…

De vraag is specifiek: biedt KPN de mogelijkheid het modem naderhand te retourneren?

Nee, dat doet KPN niet. 

Dan zit er niets anders op om één van jouw ouders op zaterdag mee te nemen naar de lokale bouwmarkt. En daarna regel jij bij hun thuis de installatie van het modem. 


Ja maar dat wilde kpn juist nou net niet. En dan moet er weer een afdeling opgezet worden die dat allemaal weer controleert.  Kost veel geld.

die afdeling en proces zijn er toch al lang? Als je je abo opzegt moet je ook alles terugsturen, dus dat kan hier ook gebruikt worden.


Als je tv ontvanger van KPN vervangen moet worden krijg je op je woonadres een nieuwe geleverd met naderhand een retour doos en verzendlabel om de oude retour te sturen. Wat is het verschil??


Als je tv ontvanger van KPN vervangen moet worden krijg je op je woonadres een nieuwe geleverd met naderhand een retour doos en verzendlabel om de oude retour te sturen. Wat is het verschil??

Het verschil is dat dan de vervanging vanuit KPN geïnitieerd word.


dat maakt toch geen verschil met een retourproces?! Ik zou gewoon de retourdoos meesturen met de nieuwe experia. Maar ik heb het idee dat er een andere reden achter dat 1 op 1 omwisselen zit dan een logistieke. KPN wil waarschijnlijk voorkomen dat oude experia's op marktplaats terecht komen, maar nu gok ik 100%


Mijn ouders (80+) kregen bericht dat de Experiabox v9 binnenkort niet meer ondersteund wordt en omgeruild moet worden.

<knip>

Nog een optie: KPN wil de V9 vervangen omdat de ondersteuning eindigt. Dat kan en dat is na zoveel gebruiksjaren normaal. Dan is het toch ook normaal dat deze in bruikleen gegeven modem door KPN zelf wordt vervangen? Zeker bij klanten van deze leeftijd! 


Dat kan ieder weldenkend mens verzinnen.

Nieuw modem opsturen, als alles werkt oude modem terugsturen.

Dat was niet zo moeilijk toch ?
En ja, voor elke oplossing is weer een probleem zeker :/

Enorm veel mensen sturen dan dat modem niet terug en gooien hem gewoon bij het vuil.

….. en krijgen in dat geval een factuur ten bedrage van de vervangingswaarde van het modem …. heel simpel. 


Ik vat alle reacties maar even samen met de zin “nee, dat kan niet".

Of dat wel of niet klantvriendelijk is, is een andere discussie (en daar heb ik natuurlijk best een mening over...).

Wat mij betreft is de vraag beantwoord en kan het onderwerp worden afgesloten (tenzij KPN met een oplossing komt waarbij terugsturen na ontvangst WEL mogelijk is).


Enorm veel mensen sturen dan dat modem niet terug en gooien hem gewoon bij het vuil.

….. en krijgen in dat geval een factuur ten bedrage van de vervangingswaarde van het modem …. heel simpel. 

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand die factuur daadwerkelijk gekregen heeft. En ik snap dat ook wel. Want dat levert slechte reclame op voor KPN.

De meeste mensen die zo'n factuur zouden krijgen zullen het er waarschijnlijk niet mee eens zijn en gaan lopen mopperen en klagen.

Veel bestaande klanten die zo'n factuur zouden krijgen zullen waarschijnlijk meteen overstappen. Ook met mobiel. En overstappers die naar een andere provider gaan en dan van KPN nog even een factuur van +100 euro nagezonden krijgen komen waarschijnlijk nooit meer terug.


Hallo @Nick83 ik zou het slechte reclame vinden als KPN wèl dreigt, maar niet handhaaft.

Dan ben je niet consequent bezig en weet de klant ook niet meer waar deze aan toe is.

Het is net als bij het opvoeden van kinderen en huisdieren, je moet consequent zijn, ja is ja en nee is nee.

 


Enorm veel mensen sturen dan dat modem niet terug en gooien hem gewoon bij het vuil.

….. en krijgen in dat geval een factuur ten bedrage van de vervangingswaarde van het modem …. heel simpel. 

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand die factuur daadwerkelijk gekregen heeft. En ik snap dat ook wel. Want dat levert slechte reclame op voor KPN.

De meeste mensen die zo'n factuur zouden krijgen zullen het er waarschijnlijk niet mee eens zijn en gaan lopen mopperen en klagen.

Veel bestaande klanten die zo'n factuur zouden krijgen zullen waarschijnlijk meteen overstappen. Ook met mobiel. En overstappers die naar een andere provider gaan en dan van KPN nog even een factuur van +100 euro nagezonden krijgen komen waarschijnlijk nooit meer terug.

Dan is de beste oplossing: wil KPN dat een modem wordt vervangen? laten ze het zelf uitvoeren, ook beter en rustiger voor de klant.


Goedenavond @Bontronicz en welkom hier op ons forum :)
We hebben onze omruilprocedures met zorg opgesteld. Het is absoluut niet onze insteek om het onze klanten moeilijk te maken. We proberen een balans te vinden tussen klantgemak, duurzaamheid en efficiëntie. Het was voorheen mogelijk om je oude apparatuur later terug te sturen. Deze werkwijze heeft ons geleerd dat we via die weg tussen 20 - 40 % van de apparatuur niet meer (op tijd) terugzien. Dat is jammer, het kost de organisatie veel geld én het past niet bij onze duurzaamheidsstrategie. Vandaar dat we de werkwijze hebben aangepast, en de klant vragen meteen het artikel om te ruilen!