Skip to main content

Hallo, KPN heeft me een nieuw modem (xperiabox 12) gestuurd. Ze gaan er vanuit dat dit in thuis installatie zo om te wisselen is, maar dat kan niet omdat ik thuis geen NT module heb (zie foto). Nu wil ik graag kosteloos een monteur laten komen om alsnog een NT module te plaatsen, echter bij 0800 0402 vinden ze dat nogal lastig en snappen ze het niet echt. 

 

Dus nogmaals het verzoek voor een monteur die een NT module kosteloos kan komen plaatsen, zodat de Experiabox 12 aangesloten kan worden.

 

Mvg Jeroen 

U heeft nu een fritzbox zie ik? Is die van u zelf? Kunt u die dan niet gewoon blijven gebruiken?


Hoi @JCa1980 .  Welkom op het forum.

Ik begrijp dat jij je eigen NTU gebruikt?  En nu moet er een ‘gewone’ NT geplaatst worden?

Hoe is dat gegaan bij het aangaan van je abonnement? We sturen doorgaans een NT op, of er komt een monteur de boel afmonteren. 


Ik was klant van XS4ALL. Een monteur heeft toen alles aangesloten, omdat ik toen van Ziggo de overstap maakte naar glasvezel. Op een gegeven moment ben ik overgestapt naar KPN, omdat ik minder wilde betalen én omdat XS4ALL toch hun systemen ging overzetten naar KPN. Ik kreeg toen nieuwe TV decoders opgestuurd (die ik al had) en twee Superwifi2 punten, maar geen experiabox. Ik heb toen nagevraagd bij KPN waarom er geen experiabox is opgestuurd. De reactie van KPN was: “Laat het modem van XS4ALL maar hangen, blijft toch wel werken”. Ongeveer een half jaar later doe ik een wijziging (2 tv decoders ipv 3 decoders). Ik stuur één tv-decoder terug en vervolgens wordt er n.a.v. deze wijziging ook een experiabox V12 opgestuurd. Navraag gedaan bij KPN waarom dat modem opgestuurd is. Dat komt volgens KPN doordat ze kunnen zien dat ik geen experiabox heb, terwijl ik die wel zou moeten hebben. Ik heb toen ook aangegeven dat dat modem niet aangesloten kan worden, omdat de glasvezel nu rechtstreeks in het modem, zonder tussenkomst van een glasvezelkastje. Men snapte niet hoe dat kon. Ik ben de gedachtengang van KPN helemaal kwijt. Ik wil gewoon een systeem hebben dat goed werkt met mijn Superwifi2 punten, en volgens mij is dat met de experiabox.

 


Ik heb hier zelf ook een fritzbox en daar zitten superwifi's op aangesloten.   Het werkt prima. Alleen wordt de wifi nu helemaal door de superwifi's verzorgt (ik heb de wifi op de fritzbox uitgezet.)

Als ik jou goed lees wil jij box12 gaan gebruiken in combinatie met de superwifi's.  Dat kan uiteraard ook.

Dan heb je dus nog een NT nodig.   (iets wat je eigenlijk in den beginne al zou moeten hebben gehad, al was het maar als backup).

@Ik_Combineer .  Jullie hebben de apparaten standaard op de wagen? Krijg je deze verzoeken wel eens?  Ik wil geen monteur met lege handen op pad sturen, namelijk. 


U heeft nu een fritzbox zie ik? Is die van u zelf? Kunt u die dan niet gewoon blijven gebruiken?

Hier valt trouwens ook wat voor te zeggen.  Een fritzbox is superstabiel., 


Kom maar door hoor, we hebben alle (O)NT's standaard op de bus. 


Dan heb je dus nog een NT nodig.   (iets wat je eigenlijk in den beginne al zou moeten hebben gehad, al was het maar als backup).

 

Het lijkt er inderdaad op dat ik een NT nodig heb. Als ik dit zelf kan aansluiten, dan zou die ook opgestuurd kunnen worden.

Daarnaast werk ik het liefst met het modem van KPN zelf, zodat er als er problemen zijn geen gezeur komt over het al dan niet gebruiken van een KPN modem.

 

 


Zelf installeren is geen optie. Daarvoor is je glasvezeltechnologie niet geschikt.   Wat voor dagen zijn voor jou handig om een monteursafspraak in te boeken?

Het werkt in dagdelen (ochtends 8:00 - 12:00 / middags 12:00 - 17:00 ) en soms heb ik de optie voor s’avonds 17:00 - 21:00

Welke datum schikt jou? Dan ga ik een poging doen.


Hallo @Erwin_ ,

Alvast bedankt voor de moeite.

Het handigst zijn, op een:

  • dinsdagochtend,
  • woensdagochtend,
  • donderdagochtend,

ik ga er van uit dat dit kosteloos is.

 


Hallo @Erwin_ ,

Alvast bedankt voor de moeite.

Het handigst zijn, op een:

  • dinsdagochtend,
  • woensdagochtend,
  • donderdagochtend,

ik ga er van uit dat dit kosteloos is.

 

Het is volgende week dinsdag geworden. Tussen 8:00 en 12:00 :-)

Mocht je nog vragen hebben of er komt iets tussen. Laat het mij hier weten !

Wat de kosten betreft verwacht ik dat het gratis is. Zo niet, dan crediteer ik de kosten. Dat beloof ik. 


@Erwin_ , de monteur heeft vandaag eea kosteloos in orde gemaakt.

 

Bedankt

 

 


Mooi waark zeggen we hier dan, in het hoge noorden.  Fijn dat alles nu is geregeld. 

Andere vragen? Je weet ons te vinden.