Skip to main content

Als ik inlog op mijn Sagemcom F5359 geeft Ethernet kopje doodleuk "There are no connected devices" terwijl alles gewoon werkt. Enig idee wat dit kan zijn?

Gecheckt:
* modem reboot gedaan
* My Modem > LAN IPv4: DHCP = ON
* My Modem > DHCP Leases: 20+ clients zien
* ipconfig renew update netjes Expiry in de lijst
* geen andere DHCP servers in het netwerk
  (anders had de DHCP lease lijst ook niet geklopt)

Mvgr,

Remco

 

Landing page
My Modem > DHCP Leases

 

En ... u heeft wel apparaten bekabeld aangesloten op dat ding?


En ... u heeft wel apparaten bekabeld aangesloten op dat ding?

Haha, ja, van de 20+ clients zijn er 13 bekabeld. Het werkte ook altijd overigens, maar “ineens” niet meer dus vroeg me af of er een rotte update uitgerold was.

Remco 


Als ik via mijn tv toestel wat via internet wil doen via een app bijvoorbeeld krijg ik, sinds ik de box 12 heb, ook altijd een paar seconden 'geen internet' of geen wifi in beeld.

 


Als ik via mijn tv toestel wat via internet wil doen via een app bijvoorbeeld krijg ik, sinds ik de box 12 heb, ook altijd een paar seconden 'geen internet' of geen wifi in beeld.

 

Dat is een heel ander issue dan ik heb. Het is puur cosmetisch dat de landing page geen lijstje met clients meer laat zien. Ik heb geen problemen met mijn verbinding, niet op tv of welk ander apparaat. 
Remco


Het plaatje klopt bij mij ook niet helemaal. 

Een SuperWiFi die een WiFi verbinding (stippellijntje) met een lan poort heeft? In werkelijkheid zit die SuperWiFi al een poosje achter de 2de router, achter "router1".


Poort 1 gaat naar een gb switch en van daaruit verder; ik heb geen superwifi oid. Lijstje met clients werd altijd prima getoond en de namen die ik daar ingevoerd heb zie ik nog steeds terug bij m’n dhcp lease list. Network map zie ik niet terug in mijn overzicht, maar ik zie wel dat er verkeer over Port 1 gaat. Best knap zonder clients 😁

Remco 

 

 


Als ik via mijn tv toestel wat via internet wil doen via een app bijvoorbeeld krijg ik, sinds ik de box 12 heb, ook altijd een paar seconden 'geen internet' of geen wifi in beeld.

 

Dat is een heel ander issue dan ik heb. Het is puur cosmetisch dat de landing page geen lijstje met clients meer laat zien. Ik heb geen problemen met mijn verbinding, niet op tv of welk ander apparaat. 
Remco

Ik zie wel degelijk overeenkomsten, jij ziet geen verbinding, Maar hebt die wel.

Mijn tv geeft aan geen verbinding, maar heb die wel.


Fing downloaden, heeft het 9 van de 10x gewoon goed en met extra opties die je in het "browser menu" van je modem nooit gaat vinden. 


Fing downloaden, heeft het 9 van de 10x gewoon goed en met extra opties die je in het "browser menu" van je modem nooit gaat vinden. 

Fing heb ik, maar zolang ik die Box 12 gebruik, verwacht ik gewoon een werkend product.

Staat nog op het lijstje die te vervangen door een ubiquity router oid. Tot die tijd moet het product gewoon stabiel werken en dat doet het nu niet. Vorige week een volledig lijstje, deze week na een reboot niet. 
Remco


Het wil nog wel eens voorkomen met een modemupdate waar ook dingen veranderen in de webinterface, dat je dat dit soort "gekke dingen" tegenkomt. Veelal worden dit soort weergave dingen opgelost als je de cache van de internetbrowser even leegt en de cookies verwijderd @RemBrandNL

Mocht het legen van de internetcache en verwijderen van de cookies dit het niet oplossen, hoor ik dat graag. 


Hi Jeroen,

Getest op een vaste pc en tablet in een incognito window (wat per definitie cache en cookies opnieuw zet) en zelfde resultaat. Prima werkend netwerk, maar geen clients zichtbaar onder ethernet. 
mvgr,

Remco 

 

 


Dank voor de info @RemBrandNL, er zijn over dit issue meerdere meldingen binnengekomen. De technici gaan er mee bezig. 


@Jeroen_dB dank. Had ik dit ergens centraal als known issue kunnen vinden? Had tijd gescheeld mer troubleshooten. 
mvgr,

Remco


Nee dat had je niet @RemBrandNL, dit is gaan spelen na jouw melding. 


Dank voor de info @RemBrandNL, er zijn over dit issue meerdere meldingen binnengekomen. De technici gaan er mee bezig. 

Hi Jeroen,

Beetje krom dat de moderator voor de poster bepaalt dat iets opgelost is met “beste antwoord”? Dat het probleem erkend wordt lost het probleem niet op.

Als ik naar de dokter ga omdat ik m’n arm gebroken heb, dan heb ik er ook niks aan dat ie zeg “je hebt gelijk, die is gebroken 👍🏻“. Je wil weten wat er aan te doen is en wanneer het gefixt is.

Enig idee wanneer het gefixt is / waar staat een lijst met known issues en verwachtte oplossing? Dan bookmark ik die wel 

mvgr,

Remco

 


Is nog onbekend wanneer dit opgelost gaat zijn @RemBrandNL. Tot die tijd is dit dus een bug en kunenn meelzers zien dat dit een issue is. Zodra bekend is wanneer dit is opgelost en als het dan ook opgelost is, zal het beste antwoord aangepast worden.