Skip to main content

Goedemorgen,

Na de update van afgelopen weekend 1 grote drama: dan alles weer groen en dan alles weer geel. Ik heb 3 WiFi punten. Afgelopen donderdag uitgebreid de instructie gedaan (tot 2 x toe) met de helpdesk maar zonder resultaat. Er is een ticket aangemaakt en volgens de medewerker zal ik binnen 48 uur worden gebeld. Welnu ik sta er klaar voor. Mijn overgang naar KPN ging ook niet zonder problemen: heb een week zonder internet gezeten. In ieder geval: zodra de medewerker me heeft gebeld, zal ik mijn ervaring, hopelijk oplossing, hier posten want hier zitten veel mensen op te wachten. Ik hou jullie op de hoogte.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Helaas moet ik aangeven dat ik nog niet gebeld ben. Gisteren na 1 dag gebeld en daar gaven ze aan dat de technische dienst binnen 48 uur contact met me zou opnemen. Ik hoop dat ze het morgen doen.


Er is een ticket aangemaakt en volgens de medewerker zal ik binnen 48 uur worden gebeld.

Heb jij een ticketnummer gekregen?

Weet jij wie het ticket heeft aangemaakt en wie beloofd heeft dat je binnen 48 uur teruggebeld zult worden.


Nee, ik weet dat ik donderdag 2 x gebeld hebt: kreeg 2 x een andere uitleg over de oplossing (1ste keer werd contact plotseling verbroken). De man donderdag was uiterst vriendelijk en gaf aan dat er een ticket was aangemaakt. Ik heb gister ochtend gebeld en vroeg wat ik zou kunnen verwachten: “krijg ik een mail of een belletje”, “ we hebben uw telefoonnummer dus we bellen u en ik kan zien dat er een ticket is aangemaakt.”


Ik vind het zo jammer dat kpn niet gewoon een bevestigingsmail met het ticketnummer en de gemaakte afspraken mailt.


 Ojee @Noway Dude, dit loopt niet helemaal lekker dus :slight_frown: Ik heb je even een eigen topic gegeven, zodat we hier wat dieper op in kunnen gaan!

Als ik de systemen induik bij het adres dat in je profiel genoteerd staat, zie ik wel een notitie van een collega dat er een ticket open zou staan, maar ik zie niet daadwerkelijk een ticket. Oók niet een ticket dat inmiddels weer gesloten is. Is vind geen tickets terug in het recente verleden en het is me dus een raadsel waar deze collega dit heeft zien staan. Wel heeft de collega daarvoor aangegeven dat er een algemeen storingsformulier in is gevuld, maar dat is iets anders dan het aanmaken van een storingsbon op jouw aansluiting. Ik ben uiteraard niet bij de gesprekken geweest dus ik zou enkel kunnen gissen naar hoe dit precies is verlopen. 

Liever richt ik me op de situatie waar je nu mee te maken hebt; we ontvangen van meerdere klanten signalen dat het niet helemaal goed gaat met de wifi, nadat de 516 software is geïnstalleerd. Dit is bekend, maar er is nog geen oplossing voor. Het aanmaken van een ticket voor de technische dienst, zal dus ook geen oplossing gaan bieden omdat ze daar weinig kunnen veranderen aan de situatie. 

Bij een oranje/geel lampje helpt het in bijna alle gevallen om het SuperWifi punt opnieuw op te starten, maar dat had je al geprobeerd samen met 1 van mijn collega's begrijp ik?


Ik vind het zo jammer dat kpn niet gewoon een bevestigingsmail met het ticketnummer en de gemaakte afspraken mailt.

Als er een ticket aan wordt gemaakt, ontvangt een klant een sms en of mail met het ticketnummer en de vermoedelijke doorlooptijd. Is hier niet gebeurd omdat er niet daadwerkelijk een ticket aangemaakt lijkt te zijn :confused:


 Ojee @Noway Dude, dit loopt niet helemaal lekker dus :slight_frown: Ik heb je even een eigen topic gegeven, zodat we hier wat dieper op in kunnen gaan!

Als ik de systemen induik bij het adres dat in je profiel genoteerd staat, zie ik wel een notitie van een collega dat er een ticket open zou staan, maar ik zie niet daadwerkelijk een ticket. Oók niet een ticket dat inmiddels weer gesloten is. Is vind geen tickets terug in het recente verleden en het is me dus een raadsel waar deze collega dit heeft zien staan. Wel heeft de collega daarvoor aangegeven dat er een algemeen storingsformulier in is gevuld, maar dat is iets anders dan het aanmaken van een storingsbon op jouw aansluiting. Ik ben uiteraard niet bij de gesprekken geweest dus ik zou enkel kunnen gissen naar hoe dit precies is verlopen. 

Liever richt ik me op de situatie waar je nu mee te maken hebt; we ontvangen van meerdere klanten signalen dat het niet helemaal goed gaat met de wifi, nadat de 516 software is geïnstalleerd. Dit is bekend, maar er is nog geen oplossing voor. Het aanmaken van een ticket voor de technische dienst, zal dus ook geen oplossing gaan bieden omdat ze daar weinig kunnen veranderen aan de situatie. 

Bij een oranje/geel lampje helpt het in bijna alle gevallen om het SuperWifi punt opnieuw op te starten, maar dat had je al geprobeerd samen met 1 van mijn collega's begrijp ik?

Ja, we hebben alles 3 WiFi met ethernet kabels weer aangesloten , gewacht totdat alles weer groen was. Daarna ethernet kabel los gemaakt en de punten op hun oude plek gezet. Ik ben zelf een IT-er, dus als ik wat moet doen dan hoor ik het graag. Mijn gevoel zegt dat de oude WiFi punt dat in de oude situatie met een kabel op de modem is aangesloten, zich nog steeds zo gedraagt. De modem maakt geen goed contact met de WiFi punten. Ik zie dat omdat het steeds van groen naar geel gaat. Ik zie ook dat de devices die ik in huis heb aan het verspringen is. Batterij telefoons lopen leeg. Ik ga vanavond 1 punt weer bekabelen (zoals oude situatie) en ga kijken hoe dat uitpakt. Als het werkt, dan hebben we in ieder geval een pleister totdat er een betere oplossing komt. Hou jullie op de hoogte.


Ik hoop met je mee dat voor verbetering zorgt @Noway Dude, dan is het in ieder geval weer even werkbaar totdat er een andere oplossing gevonden wordt. Hoor graag je bevindingen!


Goedemorgen,

zoals gezegd: gisteravond toch 1 van de  Punten op ethernet aangesloten en nog steeds verbinding. Het rare is wel dat hij  de naam van de punt heeft veranderd in “bij modem”. Ik heb een 200/200 verbinding en beneden haal ik dit ook. Op de 1ste verdieping heb ik overige 2 draadloze punten: op deze punten heb ik een 40% snelheid verlies. Dit was me vorige week gelijk al opgevallen na de update. Ik zal gedurende de dag kijken hoe het is gegaan en dan kom ik hier terug.


Als ze wat verder van elkaar staan is het verlies wel logisch. Om overal 200/200 te halen zal je elk wifipunt met een kabel aan moeten op het modem.  Doe je dat niet dan is een verlies van 40% heel normaal. 


@Joep1965 Dank je voor je reactie. Ik begrijp je reactie, echter in exact dezelfde opstelling voor de update had ik overal 200/200, daarom viel het gelijk op. Ik had hiervoor al een mesh netwerk, dus op de 1ste verdieping is het een verslechtering van 40%. Ik zou zelfs een 4de punt ophalen (voor de tuin), maar dat werd afgeraden omdat er weer gezegd dat er binnenkort een update aan kwam waarbij de modem ook als meshpunt ging gedragen. Iets zegt me dat het probleem bij KPN zelf vandaan komt: na de update worden alle instellingen veranderd, echter naam WiFi en wachtwoord niet, die worden terug gezet vanuit KPN. Waarom nou mijn WifiPunt zichzelf “bij mijn modem” is gaan noemen, is natuurlijk erg raar. Ik denk dat die ook bij KPN vandaan komt. KPN zou een test moeten doen om de volledige database van bijv. mij te legen en dan een clean install. 


Het rare is wel dat hij  de naam van de punt heeft veranderd in “bij modem”. 

Echt weer typisch kpn ... de abonnee gebruik uiteraard de "super"WiFi's zoals kpn denkt dat ze gebruikt moeten worden en dus staat een bekabeld aangesloten "super"WiFi bij het modem (wat overigens bij glasvezel alleen een router is).

Mijn advies: Sluit, als het maar enigszins mogelijk is, wifi toegangspunten met een netwerkkabel aan als je goede wifi wil en vergeet mesh.


@wjb Ik heb hiervoor de Netgear Orbi , ook Mesh, gehad. Natuurlijk is bekabeld beter, maar tot de update was ik zoals gezegd erg tevreden en ik denk echt dat KPN echt hun database even moet legen. In ben dus benieuwd of dit probleem ook ontstaat bij nieuwe installaties. Mocht dat niet zo zijn , dan kunnen we kijken naar een oplossing en geen pleister zoals nu. Ik kijk om de paar uur in de Thuis-app. Ene keer staan ze er wel in en de andere keer niet, terwijl de lampen op groen staan en de verbinding hetzelfde blijft. Wellicht dat KPN kan kan geven of ze dit probleem niet hebben bij nieuwe installaties.


Ik lees op het forum dat er een update is van het WiFi punt. Dit betreft een update naar versie nummers 1.00.14v2 , ik zie dat alle 3 1.00.11v1 hebben. Ik heb de grijze punten. Hoe kunnen we die geforceerd updaten, omdat de bedrade ook hetzelfde firmware heeft en blijkbaar niet automatisch wordt geüpdatet. Weet iemand dit?


Je hebt de witte ronde super wifi's toch?? Even voor de zekerheid:wink: . Verder ben ik benieuwd naar je netwerk.  Gebruik je draadloze verbindingssets,  heb je ergens een switch zitten?


@Joep1965 en alle anderen hierboven : dank dat jullie mee helpen. Het zijn inderdaad witte punten 😊, ik heb geen switches. Situatie is Modem met daar aan 1 bekabelde WifiPunt en 2 draadloze WiFi punten. Zoals ik gisteren aangaf maken de 2 draadloze punten contact met de bedrade.


Ok helder. Even helemaal opnieuw beginnen.  Alle super wifi's uit. De eerste met een kabel aansluiten op het modem.  Aanzetten en het resetknopje indrukken tot ie opnieuw start.  15 minuten laten staan.  Hetzelfde doe je met de andere twee. Op die manier kreeg ik wel de nieuwe software. 


@Joep1965 Ik heb ze net alle 3 gedaan en ze hangen alle 3 aan de ethernetkabels. Ik laat ze dan nog een half uur staan en zal ze daarna allemaal van ethernet afhalen. Ik laat ze dan nog een uur staan. Zet ze dan uit en zal ze alle 3 op hun plek zetten. Mits jullie aangeven dat deze methodiek niet goed is.


Ik had het liefst dat je ze om de beurt deed maar goed wellicht dat dit ook werkt. Als het goed is hebben ze nu wel de nieuwe software. Daar kan je meteen naar kijken hoor.


@Joep1965 dank je voor het meedenken en meekijken. De 1ste heeft wel een update gekregen en de andere 2 niet. Ik ga ze dus alle 3 ontkoppelen. En zal de 2de weer op bovenstaande manier doen. Later kijken of hij is ge-update en als dat zo is, ontkoppelen en dan de 3de.


@Joep1965 het lukt niet om de 2de en 3de te updaten. Ik heb zowel de 2de als de 3de gereset waarbij het lampje naar paars/blauw ging en daarna naar groen. Helaas geen update. De 1ste waarbij er een update werd uitgevoerd werd ook nog even rood. Heb jij een idee wat ik nu kan doen?


Wat een ergenis grrr!!! Ik had er ook één,  weliswaar de bekabelde uitvoering , die ook niet wilde. Uiteindelijk kreeg ik em toch. Ik zou ook even niet meer weten wat te doen. Wellicht weet een ander forumlid de oplossing. 


Heb je ze nog steeds alle 3 tegelijk aangesloten @Noway Dude? Zo ja, zou je die 1e dan even helemaal los willen koppelen en dan de 2e willen proberen en die loskoppelen en dan de 3e? Misschien lukt het wel als er telkens maar 1 aan is gesloten!


@Maja_ @Joep1965 bedankt voor jullie reactie. Ik heb het beide geprobeerd, maar zonder resultaat. Wat vertragend werkt is dat de app en website zeer laat reageert met de informatie. Sterker nog : het vraagt zelfs diverse keren of ik opnieuw wil inloggen. Wat ik nog niet geprobeerd heb is 1 aan de kabel (degene met de juiste firmware) en gelijktijdig 2 en 3 resetten. Mochten jullie andere ideeën hebben, dan verneem ik dat graag. 


@Maja_  Ik heb tot afgelopen nacht alles uitgeprobeerd. Als sinds gistermiddag kan ik niets meer zien in de Thuis app en mijnmodem.kpn. Alles is op de homepage leeg: letterlijk geen informatie of schema meer. Ik kan het alleen draaiende houden door beneden 1 bedraad op de modem te zetten en de andere 2 los. Ik kan ook niet zien of de andere 2 ge-update zijn. De app gaf gisteren aan dat hij er mee bezig was, maar crashte zelf diverse keren. Als de 1ste naast de modem niet bedraad is dan blijven de andere 2 op geel staan. Graag wil ik weten wat de volgende stappen vanuit KPN zijn.