Skip to main content

Goedemorgen,

Na de update van afgelopen weekend 1 grote drama: dan alles weer groen en dan alles weer geel. Ik heb 3 WiFi punten. Afgelopen donderdag uitgebreid de instructie gedaan (tot 2 x toe) met de helpdesk maar zonder resultaat. Er is een ticket aangemaakt en volgens de medewerker zal ik binnen 48 uur worden gebeld. Welnu ik sta er klaar voor. Mijn overgang naar KPN ging ook niet zonder problemen: heb een week zonder internet gezeten. In ieder geval: zodra de medewerker me heeft gebeld, zal ik mijn ervaring, hopelijk oplossing, hier posten want hier zitten veel mensen op te wachten. Ik hou jullie op de hoogte.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

BTW de verbindingen liggen nu de helft lager en dat is meer dan zoals het eerst was. Dus eerst 100% 200/200 na update 120 Mb en nu net onder de 100Mb.


@Maja_  @Joep1965 Alle 3 WiFi punten hebben de nieuwste firmware versie. Ik heb dit kunnen zien obv hun IP-adres, want ze staan niet in de thuis app. Alles staat op groen, waarbij 1 nog steeds bedraad is met de modem. Hoe zorgen we ervoor dat de modem de 3 WiFi punten gezamenlijk ziet, dus zonder dat 1 bekabeld is? Hebben jullie een suggestie?


Heb je toevallig wifi 6 aanstaan in de box 12? Zoja zet die dan eens uit. Geen idee of het helpt hoor maar het is te proberen. 


Hmm, dat van de thuis app kan ik niet direct verklaren, daar horen ze wel gewoon in te staan. Zou je de app eens willen verwijderen en daarna opnieuw installeren? Hopelijk gaat dat stukje daarna weer goed!

Wat betreft de traagheid en het issue met draadloos verbinden; hier ontvangen we meer meldingen over, dit is bekend bij de ontwikkelaars. Helaas hebben we hier niet echt een concrete oplossing voor :confused: Het kan maar zo zijn dat het ineens wél goed gaat als je alles loskoppelt en daarna weer opnieuw verbindt. Snap dat dit allemaal niet zo fijn is, ik kan echter weinig veranderen aan de situatie. Hopelijk verbetert de wifi als je nogmaals probeert te installeren en komen de 3 punten weer tevoorschijn in de app nadat je die opnieuw installeert. Laat je het hier weten als 1 van je handelingen een effect heeft?


@Joep1965 @Maja_  Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en de 1ste keer kon hij de box niet eens vinden. Weer verwijderd en nu ziet hij de modem wel, de rest niet. Op de website zie ik ook helemaal niks en kan ik zelfs niet bij de instellingen. Op zich logisch want er staat niks. Ik denk dat Ik vanmiddag de modem ga rebooten. Wat is hierin het handigst? Stekker eruit en 35 seconden wachten of is er iets minder rigoureus en beter? 


Dat is inderdaad nog iets wat je kan doen. Helemaal opnieuw beginnen. Box 12 resetten dmv resetknopje indrukken tot ie opnieuw start. Tijdje laten staan en dan de super wifi's restten en opnieuw installeren. Als er wat is roep je maar.


@wjb @Maja_ Heb zojuist de bedrade kabel eruit getrokken en hij staat nog steeds op groen…. Ik laat ze zo even een tijd staan en kijken of het groen blijft en mocht dat zo zijn dan alsnog de reboot. Stekker eruit?


@Joep1965 Jij kan blijkbaar sneller schrijven als ik 😀. Heb je advies voor de reboot gelezen. Dankjewel.


Complimentje dat je het allemaal zo rustig oppakt en rustig blijft. Althans dat is wat ik uit je verhaal opmaak:wink:


@Joep1965 @Maja_  Modem is gereset, echter … volgens KPN Thuis heb ik helemaal geen verbinding en moet ik mijn modem aansluiten, maar ik heb wel Wifi. Alle punten staan op rood natuurlijk. Hoe doe je een volledige clean install? Dit is een beetje te gek natuurlijk. Zal ik dit zelf doen of een monteur? Is het modem nog okay? De app zegt helemaal niets.


Nou zeg, die app laat het een beetje afweten bij jou :slight_frown: Ik wil voorstellen dat je die app in ieder geval even links laat liggen nu, schieten we niks mee op!

Wat je nog mag proberen: modem reset (yes nog een keer, sorry) > half uurtje wachten. Als de SuperWifi's dan nog rood branden, de SuperWifi's resetten en opnieuw installeren door ze een voor een aan te sluiten op de Experia Box en dan per stuk een kwartier te wachten. Als het daarna goed is, kan je ze weer plaatsen waar je wil! 

 


@Maja_ @Joep1965 Ik had voor het bericht van Maja alles al uitgevoerd, nadat ik de melding van succes had, toch de punten direct geplaatst. Inmiddels staat ook alles in Thuis en in groen. Nou, voordat hier de vlag uit gaat, wacht ik nog even de verbinding snelheden af en zal die hier weer posten. Enorm bedankt voor jullie hulp en tot morgen 😀


@Maja_ @Joep1965 De Ping zit steeds  op zo’n 4 en de Jitter schommelt tussen 4 en 10 en dat houdt in dat er heel veel variatie in de snelheden zit , te pas en on te pas schommelt het tussen 200Mb en 50Mb. Erg onstabiel tot nu toe.


@Joep1965 @Maja_  Na 1 dag staat alles er nog in dat is een opluchting. De snelheden worden ook al wat stabieler, dus ik word steeds blijer. Het hele Managed WiFi/Modem/Router vergt veel geduld. Je zou altijd een applicatie voor Advanced Users moeten hebben om snel veranderingen te kunnen doorvoeren of te controleren. Morgen laat ik weer even van me horen, “want vertrouwen is goed, maar controle is beter”.


@Joep1965 @Maja_  Na 1 dag staat alles er nog in dat is een opluchting. De snelheden worden ook al wat stabieler, dus ik word steeds blijer. Het hele Managed WiFi/Modem/Router vergt veel geduld. Je zou altijd een applicatie voor Advanced Users moeten hebben om snel veranderingen te kunnen doorvoeren of te controleren. Morgen laat ik weer even van me horen, “want vertrouwen is goed, maar controle is beter”.

Wijze woorden @Noway Dude :ok_hand_tone2: Fijn dat het er eindelijk allemaal een beetje op begint te lijken en excuus dat dit jou zo veel werk op heeft geleverd! Ik hoop echt dat het vanaf nu allemaal goed gaat functioneren. Als het eenmaal werkt zoals de bedoeling is, heb je echt een fantastisch netwerk thuis :blush:


@Maja_ @Joep1965 Ik verneem vaak dat de verbinding er even uit ligt. Ik krijg dan melding dat een camera of line is of dat een thermostaat weer een verbinding kwijt is. Ook de snelheden fluctueren. Ik ben bang dat we moeten wachten op een nieuwe update. Ik laat het hier maar even bij. Jullie en allen die me hebben geholpen enorm bedankt.


Er zijn flink wat problemen met de box 12 helaas.  Er zal zeker een oplossing komen. Zoals je wellicht gezien ben ik een voorstander van alles bekabelen maar besef ook dat dat voor veel mensen een probleem is. Ik hoop dat het snel wordt opgelost. 


@Maja_  Kan je uitleggen waarom ik op de ene groene punt een -74dBm waarde heb met een waarde van 1733 Mbps terwijl de ander een betere signaalsterkte heeft van -66sBm met een veel lagere verbindingssnelheid van  346 Mbp? Allebei groen en op 5Ghz, dit zou mijn problemen enorm verklaren, want WiFi snelheden op de modem is 200/200 maar op de ene punt knal ik terug naar 50Mbps en vaak verlies ik de verbinding. Het is allemaal erg onlogisch. Weet jij hier iets meer van?


Ik denk dat die ene verder van de master af staat. 


@Maja_  Kan je uitleggen waarom ik op de ene groene punt een -74dBm waarde heb met een waarde van 1733 Mbps terwijl de ander een betere signaalsterkte heeft van -66sBm met een veel lagere verbindingssnelheid van  346 Mbp? Allebei groen en op 5Ghz, dit zou mijn problemen enorm verklaren, want WiFi snelheden op de modem is 200/200 maar op de ene punt knal ik terug naar 50Mbps en vaak verlies ik de verbinding. Het is allemaal erg onlogisch. Weet jij hier iets meer van?

Dat is inderdaad onlogisch. Normaliter zie je bij een lagere veldsterkte ook altijd een lagere snelheid.


@Maja_  Kan je uitleggen waarom ik op de ene groene punt een -74dBm waarde heb met een waarde van 1733 Mbps terwijl de ander een betere signaalsterkte heeft van -66sBm met een veel lagere verbindingssnelheid van  346 Mbp? Allebei groen en op 5Ghz, dit zou mijn problemen enorm verklaren, want WiFi snelheden op de modem is 200/200 maar op de ene punt knal ik terug naar 50Mbps en vaak verlies ik de verbinding. Het is allemaal erg onlogisch. Weet jij hier iets meer van?

Dat is inderdaad onlogisch. Normaliter zie je bij een lagere veldsterkte ook altijd een lagere snelheid.

Ja en dat is juist denk ik wat er elke keer gebeurd. Joep gaat aan dat hij verder zou staan, maar hij staat juist dichterbij en dat is aan de signaalsterkte ook te zien.


Even aan en uit gedaan en nu staat er weer 1733Mbps. Tsja, weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Meestal zeg ik : if it ain’t broken, don’t fix it. Maar ja ik heb niet om de update gevraagd 😀. Ik kan goed op het forum zien wat de klachten zijn, want heb ze bijna allemaal wel gehad. Hoop dat er snel een nieuwe update komt.


Even aan en uit gedaan en nu staat er weer 1733Mbps. Tsja, weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Meestal zeg ik : if it ain’t broken, don’t fix it. Maar ja ik heb niet om de update gevraagd 😀. Ik kan goed op het forum zien wat de klachten zijn, want heb ze bijna allemaal wel gehad. Hoop dat er snel een nieuwe update komt.

Er zijn aardig wat ‘vage klachten’ bij de Box12, zoals je zelf inderdaad heel goed gemerkt hebt :grimacing: Wij hopen met je mee!


Na update nieuwste firmware box12 onverklaarbare variaties in verbindingssnelheid tussen box12 en de ‘super’wifi punten. Soms hele tijd groen dan weer uitval en geel. Heeft iemand een idee wanneer er  weer een hopelijk minder buggy update komt? De helpdesk bellen heeft weinig zin, daar komen de standaard riedels vandaan helaas.


Hier ook kommer en kwel na de modem update. Ging even goed maar nu oranje lampjes, wifi die wegvalt en me ook niet terug laat connecten. Handig met thuiswerken en online training geven. Heb alle superwifi's uitgezet en draai nu alleen op de modem en lijkt stabiel te zijn. Maar bedoeling was dat ik hogere snelheid en sterker signaal op mijn werkplek zou hebben…….