Skip to main content

Goedemorgen,

Na de update van afgelopen weekend 1 grote drama: dan alles weer groen en dan alles weer geel. Ik heb 3 WiFi punten. Afgelopen donderdag uitgebreid de instructie gedaan (tot 2 x toe) met de helpdesk maar zonder resultaat. Er is een ticket aangemaakt en volgens de medewerker zal ik binnen 48 uur worden gebeld. Welnu ik sta er klaar voor. Mijn overgang naar KPN ging ook niet zonder problemen: heb een week zonder internet gezeten. In ieder geval: zodra de medewerker me heeft gebeld, zal ik mijn ervaring, hopelijk oplossing, hier posten want hier zitten veel mensen op te wachten. Ik hou jullie op de hoogte.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hi @Gert Jan Oelderik en @FrankBroeders, balen dat jullie hier ook last van hebben :confused:

Ik wil jullie aanraden om het onderstaande topic in de gaten te houden voor nieuws over updates, hier wordt nieuws als eerst gedeeld door ons!

 


Goedemiddag,

 

kreeg van @Erik_  het verzoek om deze topic nieu leven te blazen ivm uitvallen WiFi etc. 

In de tussentijd is de modem omgeruild,  heb ik de 3 witte WiFi punten vervangen voor de nieuwe in de hoop dat het beter ging. Een KPN engineer heeft de installatie gedaan. Het was wel stabieler in het begin, maar sinds een paar weken is het weer schering en inslag. Ik zit op firmware modem 5.16. Het lijkt wachten op 5.28…


Hmm, alles is inmiddels vervangen dus én het heeft een poosje goed gewerkt. Balen dat de ellende toch weer terug is gekomen @Noway Dude 🙁

Zijn de versterkers nu bekabel of draadloos aangesloten? En wat gebeurt er als je ze even helemaal loskoppelt en alleen de wifi van de Box12 gebruikt? Is het dan ook instabiel?


@Maja_  De versterkers zijn draadloos aangesloten door een KPN engineer. Ehm ik heb juist de WiFi punten vanwege het Mesh -systeem. Waarom zou ik ze loskoppelen en ervoor zorgen dat ik minder bereik heb op de 1ste verdieping? Wellicht begrijp ik de vraag niet goed, Maja.


Ik vraag dit zodat je even tijdelijk kunt testen of de wifi van de Box12 überhaupt wel goed functioneert. Het is mij op dit moment namelijk nog niet duidelijk of we dit probleem moeten zoeken bij de Box12 of bij de (connectie van) de versterkers.

Je lijn zelf ziet er in ieder geval goed uit, dus totaan het modem is alles in orde.


Inmiddels alles weer aangesloten (3). Heb voor de gein maar een andere volgorde aangehouden, dus wel de SW op de oude plek, maar andere volgorde van plaatsen. Er mag ook wel in de gebruikershandleiding staan dat je géén beheerderswachtwoorden mag gebruiken die je al een keer hebt gehad. Ik heb zo vaak geïnstalleerd dat ik elke keer weer een nieuwe moest uitzoeken. Alle wachtwoorden ervoor, wil hij niet accepteren.

 

En wat denken jullie: binnen 3 minuten al wordt de verbindingen verbroken. 😢


Ik zie dat er vanuit het centrale topic toch actie ondernomen gaat worden voor jou, helemaal top! Hoor graag of alles daarna in orde is en blijft!


@Noway Dude upgrade is gedaan. Ik wacht graag je ervaring reactie af


Goedenavond,

ben net thuis. Vanmiddag is de update uitgevoerd terwijl ik niet thuis was. Krijg te horen dat er daarna nog geen uitval is geweest. Domotica en HomeKit moet ik nog nalopen. Ik zal morgen een langer verslag maken.


Hi @Noway Dude en @LinuxPinguin, ik heb jullie reacties even naar dit topic verplaatst, zodat dit verder besproken kan worden buiten het centrale topic om, aangezien dit echt een specifieke situatie is die verder los staat van alle algemene info over de software 🙂