Skip to main content

Hallo,

ik zie nu dat mijn router een update heeft gehad dat we veel meer settings hebben omtrent ipv6.
Dus ik dacht, zal ik dat maar weer is aan zetten. Dit heb ik gedaan zowel voor mijn thuisnetwerk als voor naar buiten.
Maar nu dat ik op het hoofdmenu kijk zie ik dat ik geen ipv6 internet verbinding heb. Ik heb wel een ipv6 adres gekregen.

Moet ik iets doen om dit werkend te krijgen?
 

Nu dat ik toch bezig was heb ik ook meteen maar het ipv6 adres toegevoegd van mijn adguard home server, maar als ik het ipv6 adres invul en op opslaan klik dan is bij de volgende load die regel weer leeg.

 

 

Heb je na het aanzetten van IPv6 de V12 herstart?

Zo nee, zou je dat eens willen doen om te kijken of je dan wel een IPv6 prefix krijgt opde V12.


@wjb Dat heeft inderdaad geholpen met een ipv6 internet verbinding. Dankjewel!
Nu moet ik denk ik nog een losse bug report maken voor het zetten van een ipv6 dns adres dat niet opgeslagen wil blijven


Nu moet ik denk ik nog een losse bug report maken voor het zetten van een ipv6 dns adres dat niet opgeslagen wil blijven

Als het goed is dan heeft een moderator van KPN dat signaal ondertussen al doorgegeven aan het development team.


Ik heb al eerder gemeld bij de Update Topic van V12, maar niemand had het opgepikt

https://community.kpn.com/product-updates/kpn-box-12-update-naar-kpn-software-v12-c-24-05-08-614878/index10.html?postid=8193#post8193

 


Maar bij @BSoetens lijkt IPv6 weer te werken na een herstart van de V12.


Bij mij help het niet, het probleem is niet dat ik geen IPv6 krijg op WAN maar geen IPv6 op LAN. Op WAN heeft het modem wel mijn toegewezen IPv6, maar geen apparaten in mijn LAN kreeg een IPv6, met alle IPV6 instelling van modem, alleen linklocal adressen.


@wjb Dat heeft inderdaad geholpen met een ipv6 internet verbinding. 

Wat is de score die je krijgt op https://ipv6-test.com? 

 

@TDN, Hoe is het apparaat waarmee je IPv6 test op jouw V12 aangesloten?


@wjb Rechtsreek op V12b, per wifi, op een switch. Het maakt niet uit. Geen enkele apparaten hebben een geldige IPv6, scores op ipv6-test varieert tussen 1 en 4/20.. Maar modem heb wel een ipv6, met pingen of tracert vanuit modem worden ook ipv6 adressen gebruikt.


@wjb Dat heeft inderdaad geholpen met een ipv6 internet verbinding. 

Wat is de score die je krijgt op https://ipv6-test.com? 


Ik krijg 18/20

 


@wjb Dat heeft inderdaad geholpen met een ipv6 internet verbinding. 

Wat is de score die je krijgt op https://ipv6-test.com? 


Ik krijg 18/20

 

Dat is prima. Je krijgt waarschijnlijk 20 uit 20 als je op dat apparaat ICMPv6 echo requests inkomend doorlaat in de firewall.


Het was echt na de laatste update, voor de update kreeg ik ook bijna volle scores van ipv6-test, de KPN+Ontvanger heeft toen ook 4 ipv6 adressen, nu alleen een linkslocale met fe80::xxxx


@BSoetens, Welke versie van de firmware staat op jouw V12?


 

@BSoetens, Welke versie van de firmware staat op jouw V12?

V12.C.24.05.08


@TDN, Blijkbaar is het dus geen algemeen issue dat op alle V12's optreedt. Ik zou je bijna aanraden om jouw V12 eens een factory reset te geven.


@wjb ik gebruik meestal mij eigen router, maar omdat ik bij de topic van @zmaga wil testen en de V12b terug plaatste, zie ik ook de issue. Nou heb ik een keer IPV6 uitgezet, thuisnetwerk opnieuw laten starten en weer IPv6 aangezet, firewall op laag gezet en laten opnieuw rebooten. Sindsdien krijgen ook apparaten achter v12b weer IPV6 adressen. Waarschijnlijk IPv6 uit en weer aanzetten lost het probleem op. Maar toen stond IPv6 prefix delegation op AAN, naar uit/aan zetten van gehele IPv6 staat IPv6 prefix delegation op UIT. Misschien veroorzaakt deze instelling probleem. Als ik weer meer tijd zal hebben, zal ik meer tests doen.

 


Hoi @BSoetens, welkom! Ik zie dat we hier nog niet vanuit KPN op gereageerd hadden.

 

 Dit zien we soms gebeuren met de nieuwe update. Er wordt aan gewerkt om dit in een volgende versie te verhelpen. Gelukkig zien we wel dat het relatief weinig voorkomt. Oplossing hiervoor is je Box 12 herstarten. Maar, met de kanttekening dat je dit dan soms wel meerdere keren moet doen. Check na elke herstart de webinterface om te zien of je nu wel de IPv6 verbinding hebt. 

 


Reageer