Skip to main content
Beantwoord

Na de update van mijn V10 werkt portforwarding niet meer

• December 18, 2025
  • 4 reacties
  • 72 keer bekeken

Na de laatste updat van de firmware van het V10 modem lukt het mij niet om via portforwarding mijn server te bereiken van buitenaf. Echter bij gebruik van DMZ lukt het wel. Voorheen gebruikte ik de volgende instellingen:

Service   Protocol  Internet_IP  Port_nr  Doel_ip         Doel_port

HTTPS    TCP         (Mijn ip)       443       192.168.x.x   443

In principe zou dit voldoende moeten zijn om mijn server te bereiken van buitenaf.

Ook wanneer ik de firewall op het modem en op de pc waar de server draaid uit zet dan lukt het nog niet .
Wat kan ik verder nog onderzoeken ??

Beste antwoord door RBxx

Het is opgelost …

Het enige wat ik gedaan heb is het Internet_IP veld leeg gelaten en zie daar het werkt weer als vanouds..

Dat klopt ​@NvBgm 

Het veld Internet IP is bedoeld om de toegang tot de poort te beperken. Alleen dat ene externe adres heeft dan toegang.

Zie de Kennisbank 

4 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 18, 2025

Het is opgelost door het doorspitten van de berichten op dit forum.
Ik zou mijn bericht verwijderen maar dacht kan beter mijn oplossing geven.

Het enige wat ik gedaan heb is het Internet_IP veld leeg gelaten en zie daar het werkt weer als vanouds..

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 18, 2025

Het is opgelost …

Dat klopt ​@NvBgm 

Het veld Internet IP is bedoeld om de toegang tot de poort te beperken. Alleen dat ene externe adres heeft dan toegang.

Zie de Kennisbank 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@NvBgm, welkom op onze community! Mooi opgelost! Bedankt ook voor het delen! Mocht je verder nog ergens vragen over hebben dan weet je ons te vinden!

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Een publieke server staat altijd in een DMZ, alleen als je KPN apparatuur hebt dan is dit geen DMZ maar een “exposed host” m.a.w. je hebt binnen no time anderen in je netwerk.