Skip to main content
Beantwoord

Na de update werkt mijn MFC scanner niet meer

• 25 februari 2025
  • 5 reacties
  • 64 keer bekeken

Na de ongewenste update gisteravond is de scannerfunctie uitgevallen van mijn MFC. Krijg melding “de geselecteerde servers konden niet worden gevonden. Raadpleeg uw netwerk beheerder”. Echt waardeloos. Kan de KPN dit ter plekke oplossen. Anders schakel ik een beheerder in en de rekening gaat naar KPN.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Dank voor het verduidelijken om welk apparaat het gaat ​@LandS. Ik denk dat ​@GeSp op het juiste spoor zit. Na de laatste modemupdate kun je niet meer ongeautoriseerd mailtjes versturen via je eigen netwerk. Dat kan voorheen wel via poort 25. Zou je eens willen kijken of je de uitgaande mailinstellingen in de printer kan aanpassen? GeSp heeft ook al aangegeven wat je precies dient aan te passen. 

GeSp schreef:

Als je via de KPN mailserver verzend dan moet je tegenwoordig authenticatie gebruiken:

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Zie ook deze pagina voor de instellingen: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

En ​@jojootje geeft maakt ook een belangrijke opmerking; deze modemupdates zijn noodzakelijk. Dit is om ervoor te zorgen dat je verbinding betrouwbaar en veilig blijft en ook dat kwaadwillenden niet zomaar via jouw verbinding allerlei spam- en/of phishingmailtjes kunnen versturen. 

Bekijk origineel

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1105 reacties
  • 27 februari 2025

Hoi ​@LandS. Welkom op de KPN Community! Er gaat iets mis begrijp ik, maar ik heb nog geen idee wat precies. Als ik google op MFC scanner, dan kom ik uit bij een printerfabrikant die printers verkoopt met MFC in de naam. Gaat het daarom? Hopelijk kun je iets verduidelijken wat er misgaat en op welk apparaat dit is. Welke stappen neem je en bij welke stap gaat het mis? Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen?

Laat het maar weten! Dan kunnen we met je meedenken naar een oplossing. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 februari 2025

Ha Arjan, het gaat om een Sharp Multifunctional MX2610N. Scannerfunctie werkt niet meer na upgrade van KPN. Scanner stuurt door naar gmail adres. Hoop dat je raad weet.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 328 reacties
  • 27 februari 2025

Ik zou in de settings van de printer eens het ip-nr dat hij krijgt van het modem vergelijken met dat van een verbonden pc.

Zijn die niet in dezelfde range, dan zit daar al het probleem.

En soms worden settings gewijzigd, waardoor je die printer weer toegang tot internet moet geven.

En updates van modem kun je niet verhinderen.

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6620 reacties
  • 28 februari 2025

Hallo ​@LandS 

Als de printer wel een juist IP adres heeft, via welke server en poort wordt die mail verzonden?

Als je via de KPN mailserver verzend dan moet je tegenwoordig authenticatie gebruiken:

Zie ook deze pagina voor de instellingen: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1105 reacties
  • Antwoord
  • 28 februari 2025

Dank voor het verduidelijken om welk apparaat het gaat ​@LandS. Ik denk dat ​@GeSp op het juiste spoor zit. Na de laatste modemupdate kun je niet meer ongeautoriseerd mailtjes versturen via je eigen netwerk. Dat kan voorheen wel via poort 25. Zou je eens willen kijken of je de uitgaande mailinstellingen in de printer kan aanpassen? GeSp heeft ook al aangegeven wat je precies dient aan te passen. 

GeSp schreef:

En ​@jojootje geeft maakt ook een belangrijke opmerking; deze modemupdates zijn noodzakelijk. Dit is om ervoor te zorgen dat je verbinding betrouwbaar en veilig blijft en ook dat kwaadwillenden niet zomaar via jouw verbinding allerlei spam- en/of phishingmailtjes kunnen versturen. 

Reageer