Skip to main content

Afgelopen nacht heb ik een update voor mijn modem V10 ontvangen.  
Zonder enige waarschuwing vooraf.

Ik kon niet inloggen op mijn modem.  Ook niet met het standaard wachtwoord.
Na enig proberen bleek dat een oud wachtwoord dat ik vóór de vorige update in gebruik had, ineens weer van toepasing was (!)   Die vorige update was ongeveer half november.

Ook waren de toegewezen ip-adressen ineens weer die, welke ik vóór de laatste update gebruikte. Voor portforwarding geldt hetzelfde.
De beveiligingsinstellingen waren teruggezet, zodat ik geen FTP toegang meer had.

De telefoonlijn werkt niet meer, en het service lampje blijft oranje.  Internetverbinding heb ik wel. Ook op normale snelheid.
Het probleem met de onzichtbare instellingen en knoppen in de browser lijkt opgelost.

Iedere reactie zonder het woord 'paperclip' is welkom :-)

Toevoeging: 

Een reset (jawel.. met paperclip) brengt het modem niet terug naar de fabrieksinstellingen, maar geeft een combinatie van alle eerdere instellingen.  Apparaten met toegewezen ip-adressen komen komen zelfs tweemaal voor in de lijst, met 2 verschillende adressen:  eenmaal onder de naam van het apparaat, en eenmaal onder de naam ‘device nummer zoveel’.

De telefoonlijn doet het wel weer.  Maar ja, 50 jaar geleden hadden we ook al telefoon, dus ik bespeur niet echt een grote vooruitgang.... 

Mensen, mensen, waar is KPN mee bezig?

Ik heb al vaker gezegd: 

Dat een titel van een onderwerp aangepast wordt vind ik prima, maar NIET met de suggestie dat het MIJN woorden zijn.

Ik ga over mijn eigen woorden. Niemand anders.

Hetzelfde probleem.

Ook de kpn-app werkte niet; ik kreeg rode meldingen.

Met een laptop en kabel ingelogd in de router. Daar bleek het oude nummer te zijn verwijderd, en een nieuwe te zijn aangemaakt.

Ik kon het wachtwoord zichtbaar maken, waarna ik deze kon gebruiken.

Het zou handig van de kpn zijn geweest om van de update melding te maken.

Dat zou niet alleen handig zijn geweest. Het zou vooral zijn geweest zoals toegezegd was:

“Uitrol gaat in groepen. Je krijgt per mail en sms van te voren bericht hierover. Deze update is voor klanten die nu nog op de oude firmware zitten én voor klanten die al eerder zijn overgegaan naar de KPN Software. Wel gaan migratie en update in aparte groepen. We beginnen met migratie.”

Wat zuur dat de update bij jou voor zo'n waslijst aan problemen gezorgd heeft ​@geloofjehetzelf 😑

We zijn een aantal dagen verder, hoe staat het er nu voor? Is het gelukt om niet alleen de telefonie, maar ook de rest weer zoals eerder ingesteld te krijgen?

Dat je hier geen bericht over ontvangen hebt zodat je geen voorbereidingen hebt kunnen treffen is wel kwalijk, hier ga ik een melding van maken bij het modem team. (Ook namens jou ​@Bert-Me'ir)

Ik heb al vaker gezegd: 

Dat een titel van een onderwerp aangepast wordt vind ik prima, maar NIET met de suggestie dat het MIJN woorden zijn.

Ik ga over mijn eigen woorden. Niemand anders.

Ik heb de titel aangepast.

Reageer