Skip to main content

Als ik mijn modem een harde reset geef dan vul ik alles in zoals op de sticker staat achterop de modem. Dan krijg ik wifi maar na 2 min is de wifi weg en kan hij het netwerk niet meer vinden en komt ineens de oude netwerknaam weer tevoorschijn terwijl ik die gewist heb. Na 1000 keer met kpn geprobeerd te hebben kon ik eindelijk een nieuwe modem krijgen (ook een 12). En wat denk je??? Exact hetzelfde klote probleem. Ik word er zo stront ziek van dat het niet werkt, op geen enkel apparaat. Alleen het bekabeld internet doet het.

Is er iemand die weet wat hier aan de hand zou kunnen zijn? 

Zelfs KPN weet het niet.

Alvast vriendelijk bedankt, Wouter

Om het omruilen van het modem simpel te houden voor de klant slaat kpn de benodigde gegevens op en zet dat zelf goed op nieuwe modem. Dat is handig want anders moet je alles hernoemen. 

Nee dat is bij mij niet het geval. Want als ik een reset doe dan moet ik gewoon de standaard gegevens invullen wat op de sticker staat. Als ik dat doe dan heb ik wifi op dat netwerknaam wat op de sticker van de modem staat. Vervolgens schiet het na 3 minuten vanzelf op mijn oude netwerknaam (die ik op al mijn apparaten heb laten vergeten, gewist dus). En de netwerknaam van de modem is vervolgens nergens in de lijst meer te vinden, automatisch niet en handmatig niet. Totdat ik de modem weer naar fabrieksinstellingen zet en dan begint het gezever weer precies opnieuw.

Ik heb dat ook gehad, zat er tussen de tijd dat KPN de gegevens opslaat en de tijd dat ik, uit beveiligingsoogpunt de gegevens gekwalificeerder maakte, te weinig tijd. Maar maak dat eens duidelijk aan de servicedesk. Vul je maak jezelf even herkenbaar bij de moderator door daarvoor relevante gegevens even bij profiel (even op het icoontje achter vraag drukken)in dit forum forum in te vullen. Misschien wil een moderator iets voor je betekenen om dat vastlegmoment in goede banen te leiden (en het niet telkens met oude gegevens te laten overschrijven).  

Misschien staat hier de oplossing. 

Ik weet mijn god niet waar je het over hebt, sorry😅😅. Ik heb al uren met ze aan de telefoon gehangen. Als ik wifi had dan moest ik ik 2 minuten naar mijn kpn en dan daar alles veranderen. Dat lukt nooit

Dat gaat niet, er valt niks te beheren want ik heb geen verbinding met de modem.

Ik weet mijn god niet waar je het over hebt, sorry😅😅. Ik heb al uren met ze aan de telefoon gehangen. Als ik wifi had dan moest ik ik 2 minuten naar mijn kpn en dan daar alles veranderen. Dat lukt nooit

Ik weet niet naar wie je antwoord, maar heb je ook naar mijn advies gekeken. Ik heb jouw probleem in de praktijk meegemaakt (wel al lang geleden).

Nee sorry ik weet echt niet wat u bedoeld, wat ik moet doen en waar. Is nou niet echt mijn afdeling dit hier. Sorry

Nee sorry ik weet echt niet wat u bedoeld, wat ik moet doen en waar. Is nou niet echt mijn afdeling dit hier. Sorry

Het kan zijn, dat er bij KPN een oude setting van wat zij modem noemen (het is eigenlijk een Router/Modem) is opgeslagen en dat die oude opgeslagen setting steeds weer over jouw gewijzigde setting heen gaat. Jammergenoeg is mijn advies door de herhaalde opmerking van Joep zijn verhaal over het zelf gaan doen en jouw reactie hierop niet meer direct in beeld bij een moderator. Zelf dit bespreken met de serrvicedesk is vaak een mijl op zeven.

Misschien wil een Moderator als intermediair jou helpen. Maar dan heeft hij waarschijnlijk meer gegevens nodig. Vul die gegevens van jou dan vooraf even in bij  profiel.   https://community.kpn.com/settings/profile

Hoi ​@Wouter81 . Zou je eens via deze link willen kijken of je de gegevens kunt aanpassen?

https://www.kpn.com/service/servicetools

Hi ​@Wouter81, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

De medewerker die je hebt gesproken had niet alleen je modem maar ook je WiFi-gegevens moeten resetten zodat je de originele gegevens kunt gebruiken, daar is dit mis gegaan. Dit kan je alsnog laten via een terugbelafspraak (rechts onderin) wanneer het jou uitkomt. 

Uiteraard wil ik het ook voor je doen als je je gegevens invult zoals dommeke het aangaf. 

Alles is al opgelost, dank u

Alles is al opgelost, dank u

Nog even voor de meelezers (zodat zij er ook iets aan hebben).  Heb je zelf iets gedaan? Of heeft de helpdesk een handeling verricht?

Reageer