Skip to main content
Antwoord

Na Experia V10 upgrade 7 januari blijft oranje lamp service lamp branden

• January 11, 2025
  • 9 reacties
  • 108 keer bekeken

Experia v10 na upgrade van 7 januari 2025 blijft mijn huistelefoon in gesprekstoon ( kan ook niet bellen en gebeld worden) Oranje lamp service blijft continue branden ( ook na reset en herstart procedures). Internet en TV werken zonder problemen

Ook geprobeerd na 10, 60 en 90 minuten re-start procedures gedaan maar SERVICE lamp begint met groen en na een paar minuten weer op oranje. Huistelefoon blijft in gesprekstoon en ook niet mogelijk om naar mijn huisnummer te bellen.

Alle telefoonverbindingen op de modem en telefoon apparaat gecontroleerd en stekkers eruit gehaald en weer verbonden. Na deze handeling brandde het SERVICE lamp wel groen en bleef groen. Telefoon werkt nu wel (geen gesprekstoon meer) en als je van het huistelefoon naar mobiel belt maakt het wel verbinding maar als je van mobiel naar huistelefoon belt gaat deze niet over. Heb ik iets over het hoofd gezien?

Hoe kan ik dit laatste probleem oplossen?

Ik zie jullie reacties/ervaringen!

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Erwin B_DBO  en ​@rumu .  Ik lees dat Erwin het probleem zelf heeft kunnen oplossen. Dat is fijn.

@rumu :  Als jouw telefonie niet werkt en alles zit verder goed aangesloten kun je het beste een terugbel afspraak maken.  Maar vóórdat je dat doen zou ik eerst nog een reset van zowel het modem als je dect toestel proberen. Dus beide even spanningsloos maken en daarna weer aanzetten.  Als dat niet werkt kun je via onderstaande link een terugbel afspraak maken.   En - zoals je terecht zegt - dit is een serieus issue waar wij met volle inzet een oplossing voor moeten vinden.  De collega heeft een uitgebreid stappenplan die hij/zij samen met jou kan doorlopen. In de meeste gevallen wordt het zo opgelost. Succes!

Contact en klantenservice | KPN (zie onderaan de pagina)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 11, 2025

Beste ​@Erwin B_DBO gewoon even bellen met 0800 0402 en zeggen dat je vaste telefoon het niet goed doet.

Voor storingen en geen werkende diensten 24/7 bereikbaar.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 12, 2025

Bedankt voor de tip JanD! Ik ga het opvolgen!👍

• Topper
  • January 12, 2025

Ik heb precies hetzelfde behalve dat mijn lampjes op de V10 router wel allemaal groen branden maar niemand kan mij meer bellen op mijn vaste telefoon en als ikzelf bel naar mijn vaste telefoon dan in gesprekstoon meteen.

Bij opnemen van mijn eigen vaste telefoon als ik zou willen gaan bellen ook meteen in gesprek toon.

Gebeld met 0800 0402 drie maal nu al en ook zij kunnen het probleem niet oplossen en het is gekomen na de upgrade van de V10.

Wat heb jij precies gedaan Erwin met de router dat de telefoon niet meer meteen die in gesprek toon liet horen?

Ik kan met mijn mobiel niet mijn vaste telefoon bellen dan meteen in gesprek toon.

Anderen die mij bellen op mijn vaste telefoon overkomt hetzelfde, voortdurend in gesprek toon.

Ook kan ik met mijn vaste telefoon niet bellen, ook meteen in gesprek toon.

In de router bij telefonie in de nieuwe software omgeving staat ook mijn vaste telefoonnummer niet en op de beginpagina van de router staat: Vaste telefonie is niet aktief

Hoe gaan jullie dit verhelpen?

• Topper
  • January 13, 2025

Geen enkele reaktie?

Het is toch erg dat niemand mij meer op mijn vaste telefoon kan bereiken of is dat normaal of zo?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2025

Hallo Rumu, ook ik heb contact gehad met de servicenummer die ik doorgestuurd kreeg van JanD maar de tips die ik kreeg haalde niks uit helaas.

Maar ik heb mijn huistelefoon weer werkend gekregen door te bellen met mijn mobiel naar mijn  huistelefoon en andersom andersom. Ik heb eerst mijn huistelefoon compleet uitgeschakeld ( van voeding en telefoonstekker) en opnieuw aangesloten en daarna weer geprobeerd maar met zelfde resultaat.

Toen heb ik de Experia v10 nogmaals bekeken en ik zag dat de stekker van de telefoon in router poort (Phone 2) ingestoken zat. Er zijn 2 poorten ( Phone 1 en 2) dus ik dacht , laat ik de stekker van Phone 2 naar Phone 1 plaatsen en het resultaat is nu dat alles werkt!

De stekker die in poort Phone 2 ingestoken zat, is vanaf dag 1 dat deze Experia v10 geinstalleerd (3 jaar geleden) werd door een KPN monteur . En al die tijd heeft het gewerkt en na de update is er toch iets veranderd in de router. Dus even afwachten of er nog problemen opduiken of niet. Probeer het maar eens met deze stekkerverbinding wisselen of het opgelost wordt. Succes!

• Topper
  • January 13, 2025

Dank je voor je reaktie Erwin.

Als ik bel met mijn mobiel naar mijn vaste telefoon, meteen in gesprek toon, kan ook niets veranderrn in de router qua telefoonistellingen, erger nog, er staat gewoon: "Vaste telefoon is niet aktief"

Mijn vaste nummer staat daar ook helemaal niet bij.

Vóór de upgrade werkte alles prima, erna dus dit.

Ik ga misschien dan maar eeens proberen wat jij zegt, alleen zit mijn stekkertje van de telefoon al jaren in phone 1 ingang. Ga ik ook eerst maar eens alles uitschakelen van de telefoon en dan weer aan en in phone 2 steken. Ik had al een harde reset gedaan maar dat haalde niets uit, het bleef niet werken en weer dat; "Vaste telefoon is niet aktief"

Op goed geluk dan maar verder proberen, ben er vreselijk veel tijd door kwijt.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 14, 2025

Hoi ​@Erwin B_DBO  en ​@rumu .  Ik lees dat Erwin het probleem zelf heeft kunnen oplossen. Dat is fijn.

@rumu :  Als jouw telefonie niet werkt en alles zit verder goed aangesloten kun je het beste een terugbel afspraak maken.  Maar vóórdat je dat doen zou ik eerst nog een reset van zowel het modem als je dect toestel proberen. Dus beide even spanningsloos maken en daarna weer aanzetten.  Als dat niet werkt kun je via onderstaande link een terugbel afspraak maken.   En - zoals je terecht zegt - dit is een serieus issue waar wij met volle inzet een oplossing voor moeten vinden.  De collega heeft een uitgebreid stappenplan die hij/zij samen met jou kan doorlopen. In de meeste gevallen wordt het zo opgelost. Succes!

Contact en klantenservice | KPN (zie onderaan de pagina)

Ben Groeneweg
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • February 27, 2025

het services blijft oranje branden de andereen zijn groen

hoe krijg ik het services led weer groen????????

Erwin van KPN
Moderator

@Ben Groeneweg  Los van dat oranje lampje. Zijn er ook diensten die nu niet goed werken?