Skip to main content
Beantwoord

Na fabrieksreset van Box 12 afgelopen week heb ik problemen met de Wifi

• 28 februari 2025
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

Sinds vorige week hebben wij een fabriekreset van de BOX12 gehad.

Sinds die tijd hebben we dagelijks meerdere keren dat onze apparaten geen wifi verbinden hebben. Dit varieert met de melding: verbonden, zonder internet, geen beschikbaar IPadres of verbinding mislukt.

Al onze apparaten hebben hier last van. Laptops, tablets, telefoon en smartdivices zoals slimme meters, lampen, thermostaten.

Tot aan de fabrieksreset hadden we hier nooit last van.

Modem hebben we meerdere keren uitgezet (langere tijd van de stroom), ook met een pinnetje gereset.

we hebben twee vierkantte experia versterker punten die bedraad zijn aangesloten en een router achter het modem zitten.

Deze lijken netjes verbinding te hebben en ook netjes wifi door te geven.

Hopelijk heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden.

Met thuiswerken is dit zeer vervelend. en ook het wegvallen van onze link met de smartdevices geeft storing in huis.

*Ik zag dezelfde probleem bij iemand anders - ik werk vanaf thuis moet geregeld vergaderen en dit is uiterst vervelend*

Beste antwoord door Thomas van KPN

Kan het zijn dat die uitgeschakeld is met de WPS knop?

Druk je de WPS kort in, dan kun je het lampje van de SuperWifi instellen. Er zijn drie standen: aan, dimmen, uit.
Druk de knop steeds kort in tot de gewenste stand bereikt is.

Zijn je SuperWifipunten aangesloten op een Box 12 met de nieuwe KPN Software? Dan kun je ook in de webinterface van de Box 12 de lampjes van al je SuperWifipunten instellen.

Bekijk origineel

6 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Stef7, welkom op onze community! Ervaar je deze issues nog steeds? We denken graag even mee!
Heb je de zwarte experia wifi's? Deze moeten gewoon samenwerken met de box12. Heb je ze ook al gereset? Hoe branden de lampjes daarop?

Als je inlogt op je experiabox, welke firmwareversie heb je daar?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 maart 2025

Hallo Thomas

Ik heb uren aan de telefoon gehangen met een aardige dame die heb geprobeerd om de modem te resetten en alle Wifi punten te resetten . Het werk nog steeds niet.

Wifi valt ineens weg.

Op eerste verdieping geen wifi en tweede nog minder terwijl nieuwe wifipunt mooi groen brand.

Ik sluit een foto in van modem met Softwarenummer 

SGEJ1000060E

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ah top, dat is de juiste versie voor als je experia wifi's gebruikt.
Begrijp ik het goed dat je ook een eigen router gebruikt achter de experiabox? Zendt die ook wifi uit? Kun je die ook eens uitgeschakeld laten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 maart 2025

Hi Thomas 

Nee ik heb geen eigen modem daar achter hangen. 
ik heb alles nu weer gereset - modem handmatige gereset naar fabrieksinstellingen 

zag dat ik elke wifi punt onafhankelijk weer moet resetten en opstarten ben nu berg met dat proces lijkt of leds op één wifi punt niet aangaat als hij verbinding maakt ??? Wel nu ingelogd met een telefoon erop. LEDJE IS UIT ?? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16170 reacties
  • Antwoord
  • 6 maart 2025

Kan het zijn dat die uitgeschakeld is met de WPS knop?

Druk je de WPS kort in, dan kun je het lampje van de SuperWifi instellen. Er zijn drie standen: aan, dimmen, uit.
Druk de knop steeds kort in tot de gewenste stand bereikt is.

Zijn je SuperWifipunten aangesloten op een Box 12 met de nieuwe KPN Software? Dan kun je ook in de webinterface van de Box 12 de lampjes van al je SuperWifipunten instellen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Bedankt - ik dacht al zo iets maar dit staat niet in korte handleiding van KPN. 

Reageer