Skip to main content
Antwoord

Na firmware update KPN Experia Box V10 geen wifi en beperkte port forwarding

• November 3, 2025
  • 9 reacties
  • 131 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Update 29 oktober 2025, verloopt hopeloos. Morgens geen wifi meer en router uit. Na een dikke minuut weer aan en nog steeds niets. Na de geweldige update ervaring van vorig jaar maar gelijk alles resetten dus incl. de 3 extenders ExperiaWifi. Wifi wilde niet meer werken met omdat op de router die uit stond volgens instructie van de monteur die ze ooit plaatste. Extenders deden dus niets meer. Na wifi op router aan werkte deze wel, maar de extenders bleven niets doen. Die had ik dus net als router 1 voor 1 gereset net als vorig jaar. Uiteindelijk bij desktop die op kabel zit router in, en wachtwoord werkte niet meer en een heel anders site als wat ik laatste x gezien had. Uiteindelijk via inloggen@v10 erin gekomen en zoeken wachtwoord veranderen, maar niet kunnen vinden. Uiteindelijk maar klantenservice gebeld want snapte van alles niets meer. Daar moest ik nogmaals router resetten terwijl ik met gsm verbonden was met de servicedienst, en moest de resetknop vasthouden tot alles uitging en power lamp rood werd. Hele poos aan de lijn en alle leds waren uit behalve de power die groen bleef. Jongeman snapte het ook niet en zette me in de wacht. Tijdens het wachten werden ineens service en wifi rood en begon een groene led te knipperen en de reset maar los gelaten. Nadat alles weer groen brandde naar desktop en daar weer inloggen met inloggen@v10 en warempel een pop-up met oude wachtwoord en mogelijkheid nieuwe te maken. Jongeman haalde me weer uit de wacht en ik zei het is me gelukt maar anders dat dat jij zei. Hem nog gevraagd of wifi op router nog steeds uit moet staan wist hij niet. Ik heb hem verteld dat ik het heel slecht vind van KPN als er een update komt op de router ik weer uren bezig ben om alles ipcams + app gsm ermee en smart home met tuya besturing en extenders weer werkend te krijgen. Maar ben nu al dagen bezig en klopt nog steeds niet alles. Als ik bijv. apparaten in de router hun eigen naam + pictogram gaf, was het de volgende dag weg. Vanmorgen echter was het van gisteren eindelijk eens blijven staan. Gelukkig gezien dat je voor de extenders de extra wifi 2.4 en 5 aan moet zetten in de router software, dus die werken weer. Grootste probleem nu is dat ik maar 1 port kan forwarden voor mijn 4 ip cams, dus buitenshuis maar 1 te bereiken. Al met al een dikke ellende weer met een router update. Enige positieve wat ik kan melden dat de router site/software nu wel de extenders appart laat zien maar bij de instellingen beveiliging/portforwarding moet ik nu ineens kiezen voor http of https etc etc, wat eerder niet hoefde en neem aan dat http voor de ipcams gebruikelijk is, maar weet het langzamerhand niet meer met al die veranderingen of ik dit nog wel wil zo. Dan maar weer een dom huis en wat mij betreft geen internet e.d. meer, want ben er eigenlijk wel klaar mee met dit moderne gedoe als 70 jarig oude man.

Beste antwoord door Marlon92

Voor de 3de keer: Heb je het al geprobeerd met "Internet IP adres" leeg?

En poort 445 vind ik een heel raar poortnummer voor een camera. Ik vraag me ook af of dat goed is.

9 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Reind, welkom op onze community! Wat balen dat de update zoveel voeten in de aarde had op jouw netwerk.
Op deze pagina kun je alles vinden over de laatste update: 

een van de belangrijke dingen die veranderd is, is dat de V10 nu zelf weer wifi uitzendt dus waar je er vroeger een superwifi punt naast moest hebben staan is dat nu niet meer nodig.

We denken graag even met je mee!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Mooi zo'n link waar ik mijn probleem niet vind. Maar snap nog steeds niet waarom het allemaal zoveel gedoe moet geven. Vorig jaar alleen reset van alles en dat is al waardeloos dankzij zo'n update. Nu weer alles resetten van  router + 3 ExperiaWifi extenders. Nieuwe software is niet aangekondigd in update mail, en ook niet hoe te gebruiken. Nu een nieuwe manier van portforwarding en werkt ook nog niet eens. Zelfs bij de standaard 1 poort een ip camera Eminent er in gezet en nog steeds buitenshuis niet te zien. Had gister 4 cams erin staan waarvan 3 via de optie "Service” nieuw en vanmorgen de 3 weer verdwenen. Lijkt erop dat de software van de router ook nogal eens een steek laat vallen. Eerste paar dagen na de update had ik de verbonden apparaten een eigen naam gegeven, en was de volgende dag weer allemaal weg. Staat nu gelukkig er nog in.

Wat me verder opvalt dat NOOIT toe word gegeven dat het aan de update ligt, maar altijd bij ons, terwijl het spul een jaar lang probleemloos draaide, dus mijns inziens bij mij alles oke totdat er weer een update komt. 

• November 5, 2025

Laat "Internet IP adres" leeg.

Wat me verder opvalt dat NOOIT toe word gegeven dat het aan de update ligt...

Natuurlijk ligt het aan de update. Maar wat schiet je daar mee op? KPN gaat je never nooit helpen met poortforwardings. Ook niet als die weg zijn door hun eigen update.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Nee dat KPN me niet helpt heb ik al verscheidene keren ervaren. Helaas moet ik voor mijn Sr vrouwtje hier wel blijven, ivm onbeperkt bellen buitenland buiten EU, anders was ik allang weggeweest.

• November 5, 2025

Andere providers helpen je ook niet met poortforwardings. Heb je het al geprobeerd met "Internet IP adres" leeg.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

Geweldig KPN hoor, maak ik op verzoek een eigen topic, maar een oplossing 1 link waar niet de gewenste info staat helpt niet echt.

Heb de boel werkend, behalve de port forwarding werkt niet. Netjes zoals elders aangegeven via service > nieuw mijn ipcams toegevoegd, maar ze blijven buitenshuis onbereikbaar, alleen op wifi werkt het en zodra ik het ip van de wifi verander in het www ip adres werkt het niet meer.

• Antwoord
  • November 6, 2025

Voor de 3de keer: Heb je het al geprobeerd met "Internet IP adres" leeg?

En poort 445 vind ik een heel raar poortnummer voor een camera. Ik vraag me ook af of dat goed is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

Marlon92 bedankt voor je gouden tip, het werkt nu weer.

Je moet na toevoegen nog wel ff op de pen ico drukken en enabled aanzetten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

Die poorten heb ik toen ergens gelezen dat dat goed kon, en hebben al die jaren nooit problemen gegeven…. totdat KPN gaat updaten natuurlijk.

Marlon92 bedankt voor de gouden tip, en sorry dat ik de 1e x dat je dit aangaf niet gelijk geprobeerd heb.

Maar na een week klooien toch weer alles werkend.

En ja ik heb een cam in de kelder voor de verbaasden onder u, dit ivm waterstand onder de vloer en kruipluik in de wand van de kelder en een pomp op afstand bedienbaar via smartplug.