Skip to main content

Hallo, na omruilen van Modem V9 naar Modem V10 heb ik geen telefoonverbinding meer op mijn vaste lijn. Alleen een in gesprek toon Alles al getest en een herstart  gedaan,  alle lampjes op het Modem werken en heb ook werkende tv ontvangers en computer, alleen geen telefoon. Iemand die een oplossing heeft?

 

Ik ben bang dat u alles al gedaan heeft. Bel de klantenservice 0800-0402.  Het nummer is gratis.  Uiteraard kan dat ook met uw mobiele telefoon als u die heeft. 


Dank voor je reactie, Momenteel bellen naar de klantenservice zal niet lukken, want ik heb geen mobiele telefoon. Maar ik ga eens kijken of er nog een andere manier is.

groeten, Willem 


In de plaats van een “herstart” van de V10 een "reset”.
Is met recht gebogen paperclip circa 10 seconden in resetgaatje drukken (naast de power plug),
en vasthouden totdat de LED lampjes op de router van status wisselen. Dan loslaten.

Telefoon VOIP en systeemgegevens worden daarmee opnieuw in de router gepusht.


Zojuist de reset zoals je had aangegeven verricht, maar helaas geen resultaat. 


Probeer eens een telefoon direct in het telefoonpoortje van de V10.
(Dus niet via eventuele in huis aangesloten telefonie bekabeling / netwerk structuur).


Goede morgen, van alles geprobeerd, zelf met de helpdesk gesproken en alle testen laten doen, maar helaas nog steeds een in gesprektoon op het toestel. Zou het misschien kunnen zijn dat deze telefoon Panasonic KX-TGD 320 niet kan werken met het Modem V10??

 

 


Lijkt me stug. Heb je nog een ander toestel in huis om te testen?


Mij ook, maar nee, ik heb geen ander toestel in huis om te testen, helaas.


Weet je hoe je in moet loggen in het modem?


Hallo @WJ2 als je inlogt in je modem, staat je telefoon(nummer) dan wèl geregistreerd?

 


….ik heb geen ander toestel in huis om te testen, helaas.

Echt een ander model telefoon is toch de eerste “geldige” test om er achter te komen of het aan de modem/router ligt, of de telefoon zelf.

Gewoon een oud simpel analoog toestelletje van de kringloopwinkel, zou daarin kunnen voorzien.

Ander kabeltje (met RJ11 stekkertjes) tussen telefoon en V10, is ook te proberen.
Zelf samengestelde kabeltjes, wil men wel eens vergissen in de volgorde van de twee draadjes.
Er zijn wel eens meldingen voorbij gekomen van omgewisselde kleurcodes, dat het dan niet goed werkt.

https://www.timtip.nl/artikel/rj11-aansluiten-telefoonkabel/


Door in te loggen in de V10, kun je kijken of de telefoon correct is geregistreerd.
(Doorloop de menu's - kom je het vanzelf tegen).


Beste forumleden, ten eerste mijn hartelijke dank voor jullie reacties, als het allemaal gaat zoals het zou moeten gaan, heb ik over enige tijd weer verbinding met mijn vaste telefoon, volgens de medewerker van de helpdesk. Fingers crossed,

groeten, Willem 


Hoi @WJ2 . Ik volg het nog niet helemaal.

Was er iets met een order niet in orde? 


Erwin, het probleem was dat na omruilen van een VG voor een V10 ik niet meer kon bellen met de vaste telefoon, constant een in gesprek toon. Inmiddels via de helpdesk nu een monteur geregeld, die a.s. woensdag langs komt om het probleempje op te lossen.


Oh, wat omslachtig maar blijkbaar kan het niet anders. Als het toch niet lukt via die monteur, laat het hier even weten. Dan duik ik er in.