Skip to main content
Beantwoord

Na KPN update doen 2 apparaten het niet meer

• March 5, 2025
  • 8 reacties
  • 259 keer bekeken

Naar de update van kpn doen er 2 apparaat het niet meer en kan de modem op extra wifi netwerk zetten maar die zend dan geen internet uit en kan wel verbinding maar kan ip adres niet ophalen wie weet wat er fout gaat

Beste antwoord door Dave van Toer

@Christiaanwc Ik geef even een hele rits aan tips, hopelijk heb je er wat aan.

Staat de beveiliging wat je gebruik voor de Wifi toevallig op WPA3 ipv WPA2-personal? Gezien niet alle apparaten daar goed mee om kunnen gaan. Zorg er ook voor dat PMF uit staat of niet geselecteerd.

Tevens als deze (2.4Ghz) is verbonden, krijgt je dan wel een IP adres? Zo wel maar toch geen verbinding, kijk dan of er iets van “Willekeurig Mac / privé adres” aanstaat. Dit is een optie binnen telefoons die soms vervelend doet met verbindingen (geen idee waarom).

Krijg je geen IP adres dan is er een fout binnen de DHCP. Check of deze optie goed aan staat op de telefoon;

Staat dit allemaal goed, dan is er toch iets niet goed ingesteld bij de router. Kijk voor de zekerheid (al zou dit geen verschil moeten maken) of de firewall binnen de router staat op “middel”. 

Werkt dit allemaal niet, dan is mijn enige oplossing, ontkoppel je router van het stroom voor 15min (ter ontlading), en herstart het modem. Gek genoeg kan dit ook wonderen doen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Dave van Toer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Sinds de update is er een Wifi versie 6 profiel bijgekomen. Deze is voor de meeste nieuwe apparaten prima, maar mogelijk voor wat oudere apparaten niet. Probeer het profiel te zetten op Wifi versie 5 en kijk of dat het oplost :-)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 6, 2025

Als ik hem op 5 zet dan doet hij het nog niet 

Als ik me telefoon of tablet verbind met de 2.4 extra wifi dan verbinden die wel maar is dan verbonden zonder internet geeft die aan en kan dus de rest niet verbinden 

Dave van Toer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Heel erg vreemd dat de 5Ghz wel signaal geeft en 2.4Ghz niet. Hoe staan de instellingen op dit moment qua Mhz, kanalen etc?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 6, 2025

Heb het nu net als u ingesteld maar nog niet

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Christiaanwc . Merkwaardig idd.

Goeie tips van ​@Dave van Toer  trouwens.   Ik zou het zo ook even niet meer weten.  Nog even een volledige reset proberen? 

Dave van Toer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • March 7, 2025

@Christiaanwc Ik geef even een hele rits aan tips, hopelijk heb je er wat aan.

Staat de beveiliging wat je gebruik voor de Wifi toevallig op WPA3 ipv WPA2-personal? Gezien niet alle apparaten daar goed mee om kunnen gaan. Zorg er ook voor dat PMF uit staat of niet geselecteerd.

Tevens als deze (2.4Ghz) is verbonden, krijgt je dan wel een IP adres? Zo wel maar toch geen verbinding, kijk dan of er iets van “Willekeurig Mac / privé adres” aanstaat. Dit is een optie binnen telefoons die soms vervelend doet met verbindingen (geen idee waarom).

Krijg je geen IP adres dan is er een fout binnen de DHCP. Check of deze optie goed aan staat op de telefoon;

Staat dit allemaal goed, dan is er toch iets niet goed ingesteld bij de router. Kijk voor de zekerheid (al zou dit geen verschil moeten maken) of de firewall binnen de router staat op “middel”. 

Werkt dit allemaal niet, dan is mijn enige oplossing, ontkoppel je router van het stroom voor 15min (ter ontlading), en herstart het modem. Gek genoeg kan dit ook wonderen doen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 8, 2025

Dave bedankt voor jou tips en heb ze ook bekeken en  moden los gemaakt enzo maar helaas nog niet.

Heb een afspraak gemaakt met de kpn monteur en die is vandaag geweest en het lag aan de modem die het niet uitzenden en nu een nieuwe modem en alles werkt weer zoals het hoort😀

Dave van Toer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Oh super fijn om te horen dat het dan tóch is opgelost! :-)