Skip to main content
Antwoord

Na modem update werken Wifi en apps niet meer

• February 25, 2025
  • 5 reacties
  • 220 keer bekeken

Vorige week is er een update van de modem gedaan door KPN.

Sindsdien laden apps (nos, npo bijvoorbeeld) niet meer, en ook internet websites laden gaat niet.

Ik heb 2 keer modem en wifi punten gereset, geen verschil.

Soms werkt internet en apps eventjes, maar dan blijft het ineens hangen.

Op iphone zonder wifi gaat alles prima, dus concludeer ik dat het aan de modem en/of wifi ligt.

Hoe dit op te lossen? Vriendelijke groet!

Beste antwoord door Jasper van KPN

De firewall kan je zelf aanpassen als je in het modem inlogt, dat leggen we uit in de Kennisbank: 

Ik kan me voorstellen dat je dat liever niet zelf doet als je je daar niet prettig bij voelt. De terugbelafspraak is dan het makkelijkste inderdaad.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • February 25, 2025

Welke modem heb je? Maar waarschijnlijk is het de firewall onder beveiliging die op middel/hoog of aangepast staat. Kan je deze testen op laag en kijken of het dan wel werkt?

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Duttie. Heb je de reactie en de tip van MeNTaL_TOv2 al gezien? Heb je dat kunnen proberen en helpt dat?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 1, 2025

Hi MeNTaL_TOv2 & Jasper,

Dank voor je bericht. 
ik zou niet weten hoe ik de firewall kan aanpassen. Ik ga een bel afspraak maken met KPN, ik denk dat dat voor mij als niet technisch persoon het handigste is ;-)

Vriendelijke groet!

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 3, 2025

De firewall kan je zelf aanpassen als je in het modem inlogt, dat leggen we uit in de Kennisbank: 

Ik kan me voorstellen dat je dat liever niet zelf doet als je je daar niet prettig bij voelt. De terugbelafspraak is dan het makkelijkste inderdaad.

• Nieuwkomer
  • March 3, 2025

Hier hetzelfde liedje. ik heb de firewall instellingen nu op laag gezet. En het probleem is opgelost. Maar wat is consequentie hiervan. Er is vast een reden dat ie op middel stond. Lopen we nu meer risico?Â