Skip to main content
Antwoord

Na omzetten van V10 naar Box 12 is wifi slechter geworden

• February 13, 2025
  • 9 reacties
  • 129 keer bekeken

Hoi,

Na al maanden last te hebben van wegvallende WiFi vandaag mijn V10 modem omgeruild naar V12.

Helaas is er nu een ander euvel ontstaan, de modem is nu ook als WiFi punt actief, maar door de vele apparaten op de modem lopen deze vertraging op bij het doorzenden van een signaal (Google nest deurbel meldingen komen pas na 2 min binnen op speakers en telefoons). Er zijn ook apparaten die geen verbinding meer kunnen maken met de WiFi.

Kan ik de modem eruit halen als WiFi punt en dit alleen door de super WiFi punten laten oppakken? Voor heen deden 2 SuperWiFi 2 en 1 SuperWiFi het prima.

Het probleem bestond ook voor het introduceren van de SuperWiFi 2 punten. Ik wil nu de oude situatie eigenlijk herstellen, maar doordat de modem altijd als eerste “online” is zullen veel apparaten hiermee verbinding maken, helaas kan ik dit niet sturen.

Ook beheer in de mijnKPN app werkt niet goed, de modem en WiFi punten zijn vaak niet allemaal zichtbaar en het duurt lang voordat er wat zichtbaar wordt in de app.

Al met al van de regen naar een stortbui gegaan helaas.

Beste antwoord door Thomas van KPN

In principe hoeft dat niet maar je kunt het natuurlijk altijd even proberen, we hebben hier ook een paar handige topics over trouwens:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• February 13, 2025

Eerst schrijf je dat je een WiFi probleem had. Vervolgens word de Experiabox omgeruild waarvan het WiFi uit stond. En die dus niets met WiFi te maken had. Waarom dan omruilen? 

En later schrijf je doodleuk:

Voor heen deden 2 SuperWiFi 2 en 1 SuperWiFi het prima.

Als die het prima deden, wat was dan het probleem? 

Ja je kunt het WiFi op de KPN Box ook uitzetten. Daar zit een knopje voor op aan de zijkant. 

• Auteur
  • Topper
  • February 13, 2025

Hoi Marlon,

behalve het regelmatig wegvallen, wat vanuit de modem kwam werkte de punten wel goed.

Eerst schrijf je dat je een WiFi probleem had. Vervolgens word de Experiabox omgeruild waarvan het WiFi uit stond. En die dus niets met WiFi te maken had. Waarom dan omruilen? 

En later schrijf je doodleuk:

Voor heen deden 2 SuperWiFi 2 en 1 SuperWiFi het prima.

Als die het prima deden, wat was dan het probleem? 

Ja je kunt het WiFi op de KPN Box ook uitzetten. Daar zit een knopje voor op aan de zijkant. 

• Auteur
  • Topper
  • February 14, 2025

Zijn er nog suggesties om dit goed op te lossen? Alles resetten naar factory settings en de super punten opnieuw toevoegen zal het beste zijn gok ik?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 14, 2025

Ik begrijp het eigenlijk niet helemaal. Die v10 had je natuurlijk nooit om moeten ruilen maar goed dat is gebeurd. Je hebt nu de box 12 begrijp ik. Heb je een superwifi bekabeld??

• Auteur
  • Topper
  • February 14, 2025

Ik begrijp het eigenlijk niet helemaal. Die v10 had je natuurlijk nooit om moeten ruilen maar goed dat is gebeurd. Je hebt nu de box 12 begrijp ik. Heb je een superwifi bekabeld??

Hoi Joep,

Omruilen was op advies van de helpdesk. Gaven aan dat de v12 beter zou moeten werken. Waarom had dit niet moeten gebeuren?

De superwifi is niet bekabeld.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@MdS84, welkom op onze community! Ik zie dat er al meegedacht wordt. Ik wil hier nog even aan toevoegen dat nu je een box12 hebt je het eerste superwifi punt niet te dicht bij je experiabox wilt hebben als je daarop wifi ingeschakeld hebt staan.

• Auteur
  • Topper
  • February 17, 2025

Hoi ​@MdS84, welkom op onze community! Ik zie dat er al meegedacht wordt. Ik wil hier nog even aan toevoegen dat nu je een box12 hebt je het eerste superwifi punt niet te dicht bij je experiabox wilt hebben als je daarop wifi ingeschakeld hebt staan.

Hoi ​@Thomas van KPN ; het wifi punt staat boven dus verder weg. Zou het zinvoller zijn de wifi op de modem uit te zetten en dan enkel de twee super wifipunten te gebruiken?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 19, 2025

In principe hoeft dat niet maar je kunt het natuurlijk altijd even proberen, we hebben hier ook een paar handige topics over trouwens:

• Auteur
  • Topper
  • February 19, 2025

Op dit moment werkt het weghalen van de modem als wifi punt het beste! Ik blijf aankijken of dit de oplossing is!