Skip to main content
Vraag

Na software update maakte KPN Experiabox ineens een tijdschema aan voor wifi

• July 23, 2025
  • 1 reactie
  • 19 keer bekeken

Sinds de update van de Experia Box 10 viel mijn wifisignaal ‘s morgens om 7.00 uur opeens weg.

De volgende dag bleek (na vele resets en x keer opstarten) ‘s morgens vroeg de wifiverbinding het wel te doen, maar na 7.00 uur opnieuw niet.

Na een ethernet verbinding met het modem gemaakt te hebben bleek het modem spontaan een tijdschema ingeschakeld te hebben waarbij er alleen een wifisignaal werd gegeven tussen 01.00 en 07.00 uur. Na dit tijdschema uitgeschakeld te hebben was er weer wifi …

Het leek me goed dit even door te geven.

Dick

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Dick L. Erg frappant dat het modem na een update een tijdschema heeft ingesteld wanneer de Wifi gebruikt kan worden. Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen en verbaast mij wel. 

Gelukkig ben je goed bij de pinken en heb je het zelf snel kunnen oplossen. Bij mij zelf was de Wifi eens uitgeschakeld na een update en kon dat alleen ook door inloggen op de webinterface weer ingeschakeld worden. Zo gebeuren er wel vaker wat vreemde dingen na de migratie naar KPN Software. Niet goed natuurlijk en helemaal niet handig. Dank je voor het signaal in ieder geval!