Skip to main content

Hallo, eergisteren nacht een software update op de V10 modem gehad, en nu werkt er zowat niets meer van mijn thuisnetwerk. Ik heb alleen wifi op de V10 aan de gang gekregen, maar alles wat bekabeld is werkt niet. Het lijkt erop alsof er iets mis gaat met de DHCP uitgifte. van de 30+ devices concerten er maar 3, nl die rechtstreeks op de ethernet poorten aangesloten zijn. Alles wat achter een (netgear) unmanaged switch zit connect niet (met o.a. mijn 4 access points en alles wat zich niet in de meterkast bevindt) 

toevoeging: als ik een van de devices die normaal achter de Netgear GS108 switch zit, rechtstreeks op de V10 aansluit wordt het IP adres wel gewoon uitgegeven. Probleem is natuurlijk dat er te weinig ethernet poorten zitten.

De GS108 heeft een klein gaatje om te resetten, waarschijnlijk is daarna je probleem opgelost.

Hallo Speedmaster,

Dank voor je reactie. De GS108 heeft geen reset gaatje. Het is een unmanaged switch  (ik heb er 3, allemaal gecontroleerd). 

Ik had nog een 5 poort GS105 liggen en daarmee getest, daarmee lukt het wel. Helaas dus te weinig poorten…

Nog andere ideeën?

Correctie: het werkt wel met de GS105E , de managed versie dus

Dat is natuurlijk een vervelende situatie Pieter. Zeker met het oog op het grote aantal apparaten wat in het spel is. Het enige wat ik nog zou kunnen verzinnen is om ook de V10 nog een factory default te geven. Zo dat die weer op nul begint. Ik hoop dat je het snel werkend krijgt!

Hallo Remco, een reset naar factory default heb ik al gedaan.

Dan weet ik even niet wat er dan fout gaat in het samenspel tussen de switch en modem. Zeker omdat hij die andere wel pakt. Misschien heeft iemand uit de community ervaring met deze constructie en nog een idee. 

Reageer