Al zeker ben ik een 10 jaar klant bij Kpn (eerst Telfort), maar begin nu toch sterk te twijfelen of ik nog lang klant zal blijven als deze problemen niet snel opgelost worden.
Na de update van de Kpn box 12 en 3 (witte) super wifi punten ervaren wij slechte wifi op de telefoons en tablet. De wifi valt met regelmaat weg, of zijn verbonden met wifi zonder internet.
Na wat onderzoek op dit forum heb ik de volgende stappen genomen om een poging te wagen om het probleem op te lossen:
- Kpn box 12 een harde reset gegeven.
- 3 witte super wifi punten een harde reset gegeven en minstens een uur bekabeld aan het modem laten zitten.
- IPv6 uitgeschakeld.
- Wifi versleuteling staat op WPA2-Personal.
- Telefoons en tablet naar fabrieksinstellingen gezet.
- Super wifi punten dichter bij elkaar gezet, een aantal meter van elkaar af.
uiteindelijk heeft het geen enkel nut gehad en zijn de problemen nog steeds aanwezig.
Volgens KPN kan het niet aan de update liggen. Leg mij dan eens uit waarom alle problemen zijn ontstaan sinds de update, en nog vele andere klanten dezelfde problemen ervaren als mij.
Overeenkomsten: witte super wifi punten.
De zwarte kpn wifi punten zouden zonder problemen werken, door jullie update ervaar ik problemen. Dus moet ik investeren om mij wifi weer goed werkend te krijgen? Ik verwacht vanaf jullie kant een nette oplossing wat mij in ieder geval geen geld gaat kosten.
Kan dat niet? ook goed, maar dan gaat alles eruit wat met KPN te maken heeft. Ben het meer dan ZAT.
Met vriendelijke groet,
Oscar