Skip to main content

Na de update van de box 12 werkt mesh maar niet zoals het hoort.

Ik heb 2 superwifi punten die beide werken maar ik dacht dat er automatisch overgeschakeld werd naar het sterkste signaal maar dat is niet het geval , ik zit op 1,5mtr van de master maar tel staat op superpunt zolder wat resulteert in een trage verbinding.Ook de camera die op 1e verdieping staat en verbonden was met superwifi op de 1e verdieping staat nu opeens op de master terwijl dat beide statisch zijn.

In mijn geval is Mesh een behoorlijke Meshup,heb ik iets verkeerd ingesteld?

Ik heb div apparaten een vast ip gegeven omdat ik dacht dat dat zou helpen maar niet dus.

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Hoi @Gorbatjov, dat is balen zeg. Je geeft aan bij de master te zitten. Sinds de update is de Box 12 de master geworden. Daar ben je van op de hoogte? Er hoeft dus ook geen SuperWifipunt meer bij het modem te staan. Als je dat nog hebt kun je het eerste punt dus elders in jouw woning plaatsen. Het liefst bedraad, maar draadloos kan natuurlijk ook. 


Klopt box12 is de master in de woonkamer op begaande grond geen extra wifi punten, 1e extra staat op de 1e verdieping en 2e op zolder, dus raar dat bv telefoon of laptop verbind met 2e extra wifi punt en niet overschakeld naar de master als ik er bijna bovenop zit


Hoi @Gorbatjov . Vast IP adres zou niet nodig moeten zijn en raad ik af.

Heb je alles al een grondig gereset?  Superwifi's één voor één even bekabeld aansluiten en resetten. Hierna per SW een half uur wachten ( ook al lijken de lampjes vrij snel positief) 


Ja resetten ook al gedaan, wat niet zo makkelijk is omdat ik slecht bij het modem kan.Verbinding is goed naar de super wifi, alleen werkt mesh niet zoals het hoort, helemaal op de 2,4Ghz is de snelheid rete traag, 5Ghz is goed, maar overschakelen naar punt waar je het dichtste bij zit en beste verbinding heb ho maar dat doet ie dus niet

 


Het is zelfs zo erg dat apparaten die naast de box12 staan verbonden zijn met wifi op zolder schiet mij maar de kroeg in maar ik snap het niet


En als je inlogt op de Box 12. Dan staat de wifi aan? Zo ja, Zou je Wifi 6 dan eens uit willen zetten? Gaat het daarna goed?


Waar vind ik wifi 6, ik zie het niet.

Heb wel extra wifi aanstaan omdat anders de wifi versterkers op 2,4ghz gaan koppelen en dat is rete traag en geeft hoop problemen met div apparaten 


Kun je de wireless mode aanpassen? De ax is wifi 6. 


Oke ga ik doen, stom van mij voordat ik superwifi via mesh had, had ik dat idd uitgezet omdat het problemen gaf met 2,4Ghz apparaten.

 


Ik ben benieuwd. 


Nu snap ik er niks meer van als ik ax uitzet dus b+g+n op 2,4Ghz en g+n+ac op de 5Ghz loopt de snelheid terug van rond 198Mbs naar onder de 10Mbs op de 2,4 en de 5 Ghz , zet ik het weer aan dan heb ik weer rond de198Mbs .

Ook de verbindingen worden er niet beter op, zit nu op me laptop naast de Box12 maar ben verbonden met super wifi op zolder, ik begin nu te twijfelen of de interface van de Box12 wel klopt want hij geeft mijn tel op 2,4Ghz terwijl hij echt op 5Ghz verbinding staat, heb ook div smart apparaten in de woonkamer vlakbij de box12 maar de 1 verbind met box12 en de ander weer met 1e verdieping of zolder.Mijn pv (envoy) staat verbonden met zolder op 5Ghz maar die heeft alleen  2,4Ghz,dus wie weet raad/advies wat nu te doen.


Kun je niet alleen n of ac aanzetten? Want wifi b kan iinderdaad maar tot 11 Mbit/s aan. Dus dan het is logisch dat die maar 10 Mbit/s laat zien. 


Ga ik proberen maar volgens mij is mijn thermostaat b 

 


Heb wel extra wifi aanstaan omdat anders de wifi versterkers op 2,4ghz gaan koppelen en dat is rete traag en geeft hoop problemen met div apparaten 

Wat bedoelt u hier mee? U heeft Extra WiFi aan staan? Welke WiFi versterkers bedoelt u? De SuperWiFi's? Of heeft u ook nog andere versterkers? De SuperWiFi's maken onderling geen gebruik van Extra WiFi. Die hebben onderling een eigen verbinding. 

Als u op de mobiel of laptop verbinding maakt met Extra WiFi en gaat vervolgens door het huis wandelen, dan kan het wezen dat de verbinding niet altijd via het dichtstbijzijnde WiFi punt loopt. Mogenlijk werkt seamless roaming niet hij Extra WiFi. Dat weet ik niet zeker, maar ik vermoed het.


Heb alleen de box 12 met 2 superwifi punten, heb extra wifi aangezet om 2,4 en 5 Ghz te scheiden omdat anders de superwifi op 2,4Ghz verbind met alle apparaten ook degene die 5Ghz ondersteunen


Heb alleen de box 12 met 2 superwifi punten, heb extra wifi aangezet om 2,4 en 5 Ghz te scheiden omdat anders de superwifi op 2,4Ghz verbind met alle apparaten ook degene die 5Ghz ondersteunen

Mogenlijk werkt seamless roaming dan niet meer. En dan krijg je dus de verschijnselen die u noemt in dit topic. Helaas kan ik het topic waarin KPN Extra WiFi aankondigd niet meer vinden. Daarin staan dacht ik wat details over Extra WiFi. 


Heb hem nu op g-n op 2,4Ghz en nu gaat het goed qua snelheid, verbinding met super wifi op zolder zijn nu alleen apparaten die ik toch niet vaak gebruik dus laat het zo. Bedankt voor alle hulp deze mag op slot