Skip to main content

Na de laatste firmware update van de KPN box 12 die mogelijk maakt dat de modem nu ook een super wifi punt functioneert loop ik nu tegen het volgende aan.

Voor de update had ik de super wifi punten een vaste ip-address toe gewezen.

Na de update kon ik op gegeven moment niet meer inloggen waarbij ik genoodzaakt was om het apparaat te resetten.

Nadat de KPN box 12 een reset heeft gehad zie ik nu nergens de optie meer om de super wifi punten een handmatig vaste ip adres te geven of uberhoud om het ip adres te wijzigen.

Ik heb een groot serie aan smarthome apparaten met allemaal aan vaste ip adres die nu door een super wifi punt verstoord wordt omdat de ip adres door de super wifi punt wordt vast gehouden.

 

Kortom.

Beste KPN hoe kan ik bij de super wifi punt aan handmatige vaste IP adres toekennen zoals voorheen.

@GeorgeA Welkom op het forum. 

Bijzonder dat dit niet meer lukt. 

Lukt het je met de tips uit het topic over IP-adres toewijzen in de KPN Box 12  wel om een vast ip adres in te stellen? 


Elke SuperWiFi gebruikt 1 ip adres. Dan blijven er toch nog zat andere over?


@Nick83 Het gaat er bij mij om dat ik sinds de update, niet meer de mogelijkheid heb om zelf te bepalen welke IP-adres door welke superwifi punt gebruikt kan worden.


@Rutger_ 

Bedankt voor je bericht.

 

In de eerdergenoemde handleiding staat omschreven hoe je vanuit je KPN-modem een vaste IP-adres-address reserveert voor een apparaat, voorheen kon je dit via de web interface van de superwifi punt zelfinstellen. Na de update word je nu bij het invullen van de IP-adres van je superwifi punt omgeleid naar je KPN-box (URL: http://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/owl/overview)

 

Vanuit je KPN-box in de dropdown menu onder de optie add reserved address (My Modem → LAN IPv4 → DHCP) staan de KPN-apparaten waaronder de super wifi punt met de naam WiFiExtender-xxxxxx niet vermeld in het lijst.

 

Ik had telefonisch contact gehad met een medewerker en die bevestigde dat de functie kennelijk (onbedoeld) was weggehaald.

 

Graag wil ik weten de huidige status is en als er een ticket nummer hiervan beschikbaar is waar ik naartoe kan refereren.


@Rutger_

Bedankt voor je bericht.

 

In de eerdergenoemde handleiding staat omschreven hoe je vanuit je KPN-modem een vaste IP-adres-address reserveert voor een apparaat, voorheen kon je dit via de web interface van de superwifi punt zelfinstellen.

Dat is iets wat u eigenlijk nooit zou moeten doen. Op geen enkel apparaat. Dat levert op de lange duur alleen maar problemen op. En is denk ik ook de oorzaak van dat u dit topic heeft gestart. 

Na de update word je nu bij het invullen van de IP-adres van je superwifi punt omgeleid naar je KPN-box (URL: http://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/owl/overview)

 

Vanuit je KPN-box in de dropdown menu onder de optie add reserved address (My Modem → LAN IPv4 → DHCP) staan de KPN-apparaten waaronder de super wifi punt met de naam WiFiExtender-xxxxxx niet vermeld in het lijst.

U kunt een vast ip adres koppelen aan het MAC adres van de SuperWiFi's. Let op dat u het juiste MAC adres heeft. Ze hebben er meerdere.  Het juiste MAC adres kunt u elders vinden bij het overzicht van de SuperWiFi's. Dat heb ik op dit moment niet paraat, want ik heb nu geen SuperWiFi's aan de KPN Box gekoppeld. 


@Rutger_ 

Ik zie nu dat je zelf een MAC-adres kan invoeren en niet meer afhankelijk bent met wat er in de drop down menu genoteerd staat. Voorheen was dat niet zo.

 

Onderwerp kan gesloten worden.

Vriendelijk bedankt!