Skip to main content
Beantwoord

Na update modem kan ik niet meer (bekabeld) printen

• October 20, 2025
  • 4 reacties
  • 63 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na de update modem op 15-10-2025  kan ik niet meer (bekabeld) printen. De printer wordt wel ‘in’ mijn modem herkend (als ik hierop inlog zie ik 'hem’ staan), met alle bijbehorende correcte ip-adres, subnetmasker, standaardgateway, etc, etc (ben geheel niet bekend met deze terminologie). Ik ben een digibeet (of Boomer in de bewoording van mijn kinderen), dus indien beschikbaar graag een oplossing/heldere eenvoudige stappen hoe ik dit kan fixen. Bedankt alvast wie mij ook hiermee kan helpen.  

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hi ​@Roger D. Welkom op de community! Wat goed dat je hier even aanklopt. Zo’n update hoort natuurlijk juist dingen te verbeteren, niet te zorgen dat je ineens niet meer kunt printen. Zeker als je zelf aangeeft dat dit niet helemaal jouw wereld is, snap ik dat dit lastig kan zijn. Misschien kunnen we dit probleem samen verhelpen. 

Fijn dat je al hebt gekeken in je modem en gezien dat de printer daar nog zichtbaar is, dat betekent dat de verbinding in ieder geval deels werkt. Soms helpt het om de printer even helemaal uit en weer aan te zetten, en daarna ook het modem opnieuw op te starten (stekker er 30 seconden uit en weer in).

Als dat niet helpt, kun je het volgende proberen:

1. Open op je computer het Configuratiescherm → Apparaten en printers, en verwijder daar de oude printer.

2. Voeg de printer daarna opnieuw toe via ‘Printer toevoegen’. Kies dan voor de netwerkprinter en selecteer je printer uit de lijst.

Je hoeft echt geen techneut te zijn om dit op te lossen. In deze community zijn genoeg klanten met ervaring die je graag helpen. Laat daarom even weten welke KPN-modem en printer je precies gebruikt.

4 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 21, 2025

Hi ​@Roger D. Welkom op de community! Wat goed dat je hier even aanklopt. Zo’n update hoort natuurlijk juist dingen te verbeteren, niet te zorgen dat je ineens niet meer kunt printen. Zeker als je zelf aangeeft dat dit niet helemaal jouw wereld is, snap ik dat dit lastig kan zijn. Misschien kunnen we dit probleem samen verhelpen. 

Fijn dat je al hebt gekeken in je modem en gezien dat de printer daar nog zichtbaar is, dat betekent dat de verbinding in ieder geval deels werkt. Soms helpt het om de printer even helemaal uit en weer aan te zetten, en daarna ook het modem opnieuw op te starten (stekker er 30 seconden uit en weer in).

Als dat niet helpt, kun je het volgende proberen:

1. Open op je computer het Configuratiescherm → Apparaten en printers, en verwijder daar de oude printer.

2. Voeg de printer daarna opnieuw toe via ‘Printer toevoegen’. Kies dan voor de netwerkprinter en selecteer je printer uit de lijst.

Je hoeft echt geen techneut te zijn om dit op te lossen. In deze community zijn genoeg klanten met ervaring die je graag helpen. Laat daarom even weten welke KPN-modem en printer je precies gebruikt.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is opgelost. Mocht dat niet zo zijn, laat het dan weten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 3, 2025

Hallo Vikash,

Ik krijg nu pas de mail van je reactie (13 dagen later!). Maar goed, het is ons uiteindelijk zelf gelukt. We hebben toevalligerwijs datgene gedaan wat je adviseerde, namelijk de printer opnieuw geïnstalleerd. Desalniettemin dank voor de genomen moeite.

Mvg,

Roger

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Jammer dat je de e-mail met mijn reactie zo laat hebt gekregen. Goed om te horen dat het uiteindelijk gelukt is om de printer weer aan de praat te krijgen. 

Fijn dat je alsnog even terugkoppelt, en graag gedaan natuurlijk!